Apple.se returpolicy vid köp av en Mac Mini?

Permalänk
Hedersmedlem

Apple.se returpolicy vid köp av en Mac Mini?

Är det någon som vet hur returpolicyn ser ut på Apple.se om man beställer en Mac Mini (m1) och sedan inte är nöjd med den och vill skicka tillbaka datorn? Dvs testa den några dagar. Har man någon prövoperiod på några dagar?

Har nämligen en Samsung 49" (super wide screen) och jag har läst att vissa har haft problem med att ansluta denna skärm till en M1 Mac Mini, men vill vara säker på att jag kan utnyttja skärmen fullt ut innan jag bestämmer mig för att beställa den och behålla datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Är det någon som vet hur returpolicyn ser ut på Apple.se om man beställer en Mac Mini (m1) och sedan inte är nöjd med den och vill skicka tillbaka datorn? Dvs testa den några dagar. Har man någon prövoperiod på några dagar?

Har nämligen en Samsung 49" (super wide screen) och jag har läst att vissa har haft problem med att ansluta denna skärm till en M1 Mac Mini, men vill vara säker på att jag kan utnyttja skärmen fullt ut innan jag bestämmer mig för att beställa den och behålla datorn.

Du har alltid rätt att öppna förpackningen och testa den enligt KKL/distansköpslagen.

Permalänk
Skrivet av Phat^Trance:

Jag sökte på nätet efter apple.se retur och fick följande som första träff:
https://www.apple.com/se/shop/help/returns_refund

tl;dr: Du kan prova deras hårdvara i 14 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Jag är ganska säker på att de fixat stödet för ultra-wide nu! Om inte annat så är det något de jobbar på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evirob:

Jag är ganska säker på att de fixat stödet för ultra-wide nu! Om inte annat så är det något de jobbar på.

Även 120hz vid 5140x upplösning?
Har för mig att folk endast fått 60hz

Permalänk
Skrivet av Phat^Trance:

60 Hz är vad du kan räkna med, ja. Är högre uppdateringsfrekvens ett krav bör du nog avvakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

För dig spelar det ingen roll din skärm Samsung Odyssey C49G95 kräver Displayport 1.4 ifall du vill köra full hastighet du måste köra Displayport ifall du vill ha 120 Hz

Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

60 Hz är vad du kan räkna med, ja. Är högre uppdateringsfrekvens ett krav bör du nog avvakta.

För 4K så är gränsen 60 Hz då Mac Mini M1 kommer med HDMI 2.0 man behöver inte avvakta då man kan få 8 bit 4k 120 Hz genom Thunderbolt adapter

Permalänk
Hedersmedlem

Ah ok, då är det lika bra att avvakta, då jag har det svårt att gå tillbaka till 60hz nu när jag kört 120hz ett tag.

Väldigt synd, då Mac Mini är nog den enda Mac som jag är sugen på o testa (har alltid kört med PC)