Vad är detta för arkadmaskin?

Permalänk
Medlem

Vad är detta för arkadmaskin?

Ska få en arkadmaskin av brorsan men undrar om någon vet vad det är.
Lägger med en drös bilder.

https://imgur.com/a/J5vNvRF

Rubrik förtydligad /Mod
Permalänk
Medlem

Jag antar du menar bucklan? Annars behöver du förtydliga vad det är du syftar på.

Permalänk
Medlem

Vad är det du undrar över?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Haha, sorry! skrev detta medan jag skulle natta barnen.

Jag undrar vad det är för arkadmaskin, inte sett den i action utan bara fått bilder med frågan om jag vill ha den.

Är osäker på om jag har någon användning för den men känns sjukt kul med lite klassiker.... om jag bara kan övertala frun.
Vore kul att läsa snabbt om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Jag undrar vad det är för arkadmaskin

Pluttar du in den stora texten på fram- och sidostycket "classic arcade multi games" i valfri sökmotor hittar du rätt snabbt att det är en Cosmic någonting, kanske en Cosmic 80s.
Exakt vilken modell det gäller torde framgå av etiketten på baksidan av mackapären, men en bild på denna saknas.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jo jag har googlat en del men blir bara mer förvirrad.

"Arcade Classics" verkar vara chassi tillverkaren, "Jamma" verkar vara gameboard tillverkaren, finns alternativ med Raspberry Pi derivat etc.

Men hittar ingen återförsäljare i Sverige.
Inte heller vad de kan tänkas kosta.

Står mellan att ta hem den till mig och leka med den eller hjälpa brorsan att sälja den.

Då den stora frågan, vad tusan kan den vara värd?

Permalänk
Medlem

Hittade just en Neo Geo Jamma board... fan va fett... undrar bara hur det lirar med 3 knappar istället för 6st osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Då den stora frågan, vad tusan kan den vara värd?

"värd"? Skulle du inte få den av din bror?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

"värd"? Skulle du inte få den av din bror?

"Står mellan att ta hem den till mig och leka med den eller hjälpa brorsan att sälja den."

Jag får den om jag vill ha den... ja, men annars tänkte hjälpa honom att sälja av den så någon annan får glädje av den.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------