Permalänk
Medlem

Lan adsl

Vi är 5 ST som ska Lana lite i helgen och en som ska sitta och spela Xbox.

Vi kommer lira Path of exile, cs, lite fota också.

Jag bor lite längre från civilisationen och har enbart 30/10 adsl. Det borde fungera ganska bra va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Vi är 5 ST som ska Lana lite i helgen och en som ska sitta och spela Xbox.

Vi kommer lira Path of exile, cs, lite fota också.

Jag bor lite längre från civilisationen och har enbart 30/10 adsl. Det borde fungera ganska bra va?

Så länge det är en stabil uppkoppling och ni inte behöver ladda ner spelen så blir det väl inga problem, att spela online kräver inte sådär jättemycket.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeckarN:

Så länge det är en stabil uppkoppling och ni inte behöver ladda ner spelen så blir det väl inga problem, att spela online kräver inte sådär jättemycket.

Tack! Nej den är stabil (tror jag) x)
Inget ska laddas ner hoppas jag.

Jag har bara en 4port switch så 4 får gå in där och 2 i routern det borde fungera va?

Permalänk
Medlem

Prova med switchen i förväg ifall du inte är så bekant med switchar.
Ibland går det smärtfritt och ibland svär man för sin okunskap.
Med lite tålamod och googlande borde det gå jättebra men det är ju roligare att ha det gjort före lanet börjar ifall det skulle krångla.

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem, be folk patcha / uppdatera sina spel innan ni kommer bara så inte alla ska dra ner en update på några gig direkt.

Vi hade mycket lan i "skogen" förr i tiden och då med 0.5Mbit (ja det fanns faktiskt).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe91:

Prova med switchen i förväg ifall du inte är så bekant med switchar.
Ibland går det smärtfritt och ibland svär man för sin okunskap.
Med lite tålamod och googlande borde det gå jättebra men det är ju roligare att ha det gjort före lanet börjar ifall det skulle krångla.

Jag har switchen på övervåningen just nu där ps4 är inkopplat och det fungerar bra. Har routern i köket och där har jag min dator också kopplad direkt i routern och fungerar. Tycker du jag ska testa på något annat sätt ?
Har inte mycket kunskap i detta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Jag har switchen på övervåningen just nu där ps4 är inkopplat och det fungerar bra. Har routern i köket och där har jag min dator också kopplad direkt i routern och fungerar. Tycker du jag ska testa på något annat sätt ?
Har inte mycket kunskap i detta..

Nej, är den redan inkoppad och fungerar så är det ju bra.
Jag har ju själv minnen av att någon tog med sig en switch till lanet och då kunde det bli lite rörigt att konfa routern och switchen med varandra.

Permalänk
Medlem

Som redan sagt, be alla deltagare att deras burkar och spelen man tänker använda under Lanet är uppdaterade typ dagen _innan_ Lanet - det är inge kul att spendera halva Lanet på att försöka få sina spel nedladdade/uppdaterade och samtidigt irritera de andra deltagarna med ojämn kapacitet och långa pingtider ut mot WAN:et under hela den tiden.