Företagslaptop med ett enda (omöjligt) krav

Permalänk
Medlem

Företagslaptop med ett enda (omöjligt) krav

Dags för ny jobbdator, ska bara användas som "kontorsdator" dessutom med 4k-skärm inkopplad så tangentbord, skärm, prestanda är inte det viktigaste. Tänker mig omkring 14" och budgeten ligger på max 17.000.

Dock har jag ett krav (förutom extern skärm med 4k@60Hz) och det är att den är fri från "coil whine". Sitter i ett knäpptyst hemmakontor och orkar inte det högfrekventa metalliska tjutet.

Är det omöjligt att hitta en modell där man vet att den inte kommer lida av det, är det vissa modeller som har mer eller mindre men alla har lite?

Höll på att köpa en Surface Laptop 3 (I7, 16GB) men läste då att det finns massor av trådar om detta. Samma sak med HP Spectre 360, och Dell XPS. Nu sneglar jag på Dell Inspiron 14 7000 där det inte verkar finnas lika många träffar på Google om problemet.

Finns det något ni kan rekommendera här?

Permalänk
Medlem

enklast är väl att bli äldre - jag fyller 48 i år o har en normal ålderskurva på hörseln, hör aldrig dessa pip o tjut längre

Det seriösa svaret är nog att det inte går att svara på, då det inte kommer vara EXAKT samma komponenter i alla laptops av ett speciellt märke hela tiden. De köper in det som finns o följer specen. Sen kan väl vissa vara "sämre" än andra om de lyckats välja en "whinig" standardkomponent. Sen tror jag vinande kan ändras mellan att använda inbyggda skärmen o när den driver 4k skärmen.

// LZ