Bästa konsolen och spelen för en 7 åring? OMRÖSTNING

Permalänk
Medlem

Bästa konsolen och spelen för en 7 åring? OMRÖSTNING

Hej,

Jag hjälper min syster att införskaffa en spelkonsol till min systerson på 7 år. Jag är inte speciellt insatt och äger själv ett PS5 men tror att PS5 är overkill för en 7 åring som ska få sin första konsol.

Vilken konsol och varför? Kan ni även tipsa om bra spel till en som är 7 år gammal?

Tack på förhand!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

PC Roblox

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

PC Roblox

Tack, får kika lite mer på de

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk

Min 5(snart6)-åring sitter med Roblox på pc. Jag hänger inte riktigt med men grabben älskar det.

Annars är väl mario på switch ett säkert kort!

Permalänk
Medlem

Att Switch både kan vara en konsol till TVn och portabel är ett stort plus. Och som andra skrivit så har Nintendo ett gäng spel som är rätt bra för yngre spelare. Sonen älskade verkligen Mario Odyssey, sen tappade han som Switch Lite i toaletten. Oklart om han kommit över det än men han lärde sig något på det iaf.

Xbox Series S|X har Game Pass som har ett gäng spel som iaf mina barn gillar. Series S kan ju vara något för yngre person om man är ok med att inte kunna köpa spel på skiva.

PS5 är svår som tusan att få tag i så den går väl bort om det handlar om ett köp snart.

En PC är inte heller fel och går ju att ha till mycket annat men kräver störst insats från någon vuxen. Inte lika skyddad verkstad som konsollerna.

En aspekt som kan vara viktig är vad kompisar har speciellt om de vill kunna spela tillsammans i spel som inte är cross play mellan olika system.

Min son som är åtta gillar Minecraft, Minecraft Dungeons, Slime Rancher, Overcooked, Lovers in a Dangerous Spacetime, Donut County, Lego spel (Ninjago, Jurassic World mfl), The Touryst osv.

Roblox har han spelat men det fastnade han inte för. Men det hänger nog på om man har kompisar eller ej som spelar det.

Permalänk

Minecraft, Roblox, men sen finns ju en uppsjö av lego-spel som de flesta ungar jag känner älskar. De finns till i princip alla konsoler också tror jag!