Permalänk
Medlem

Tv Hdmi strul

Hej köpte en tv runt årsskiftet ( Samsung QE55Q90 ) för att enbart köra till datorn via HDMI.
Jag kan inte så mycket om Tv apparater men det funkade perfekt på en gång att koppla in till datorn med bild och ljud o hela historien, nu idag tänkte jag slå på en film dock och får "Ingen signal" via HDMI.

ingenting har ändrats eller rörts gällande kabel eller så, däremot efter provat montera om / byta Hdmi portar utan framgång. Jag har testat byta inställningar på tv'n utan framgång och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, har ingen annan Hdmi enhet eller kabel.

Grejen är ju att det verkar finnas kontakt mellan enheterna, ändrar jag till "game mode" på Tv'n så blinkar skärmarna på datorn som man bytte upplösning, bara kolla på bilden här så.

från datorns håll ser ju allting rätt ut? alla de där grejerna är ju Tv'n, har provat lite saker från google utan framgång, är det någon som är bra på sånt här så behöver jag all hjälp, har faktiskt bara kollat på Tv'n 2 gånger sen jag köpte den annars har sakerna stått orörda, känns konstigt att det slutar fungera bara sådär

Edit, glömde länka till kabeln jag använder, den borde ju stå pall? https://www.komplett.se/product/846082/datorutrustning/kringu...

la till länk
Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Hade också problem med att koppla datorn till TV:n, fick lov ibland att dra ur kabeln från både TV:n och datorn, sedan starta om allt, då fungerade det ett tag sen samma problem random.
Köpte någon skit hdmi kabel på clas ohlson, misstänkte att det var hdmi-kabeln som orsakade problemen, köpte nyligen en dyrare för jag orkade inte random problem hela tiden, nu inte haft problem med dyrare hdmi-kabeln.

Permalänk
Medlem

Hade nåt liknande på min LG Oled 65CX där efter att ha fungerat felfritt i några veckor innan jag helt plötsligt får "Ingen signal" på den ena efter den andra av de 4 HDMI-portarna oavsett källa eller de ca 10 kablar jag testade med, till slut funkade bara en av fyra. Efter kontakt med LG dök en tekniker upp en kväll och böt moderkortet, det tog ca 20 min och nu funkar allt som det ska igen.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Uppdatering, fick hit en polare som hade med en laptop samt en billig vanlig hdmi kabel, med hans laptop och min kabel är det samma problem, men hans standardkabel funkade det direkt dock, är det vanligt att såna här "bra" kablar med 10års garanti etc går sönder av att ligga helt stilla snällt dragna..?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F