Addera filer till bootbar usbminne

Permalänk
Medlem

Addera filer till bootbar usbminne

Hojt...

Har precis skapat ett bootbart USB-minne med hjälp av MediaCreationTool20H2.
Kan jag i USB-minnets rot skapa en mapp med de drivrutiner jag behöver till moderkort, grafikkort osv? Eller kan det ev sabba hela installationen av windows 10?

Tacksam för svar Skål 🥃

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att lägga dit en mapp med drivare mm.
Det berör inte installationen alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Det går alldeles utmärkt att lägga dit en mapp med drivare mm.
Det berör inte installationen alls.

Att man inte tänkt på de tidigare, har kört ett separat usb minne innan...tack för tipset.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mrkhaglund:

Hojt...

Har precis skapat ett bootbart USB-minne med hjälp av MediaCreationTool20H2.
Kan jag i USB-minnets rot skapa en mapp med de drivrutiner jag behöver till moderkort, grafikkort osv? Eller kan det ev sabba hela installationen av windows 10?

Tacksam för svar Skål 🥃

Skrivet av bärplockaren:

Att man inte tänkt på de tidigare, har kört ett separat usb minne innan...tack för tipset.

Nu bör ni även kolla in setupcomplete.cmd och autounattend.xml för automatisk installation av program och drivare;)
Samt Audit mode och sysprep, det får vi inte glömma

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

Det går alldeles utmärkt att lägga dit en mapp med drivare mm.
Det berör inte installationen alls.

Tack för det 😀

Skrivet av tcntad:

Nu bör ni även kolla in setupcomplete.cmd och autounattend.xml för automatisk installation av program och drivare;)
Samt Audit mode och sysprep, det får vi inte glömma

Tack för tipset men det blir för egen del överkurs, men absolut en sak jag vill lära mig så småningom 😄

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av mrkhaglund:

Tack för det 😀

Tack för tipset men det blir för egen del överkurs, men absolut en sak jag vill lära mig så småningom 😄

Hur enkelt somhelst "efter ett tag", det är ju lite överkurs för nybörjare men vi har alla varit där:)