HJÄLP med att hitta fäste för AM4 (Corsair H100i PRO/H115i PRO/H150i PRO)

Permalänk
Medlem

HJÄLP med att hitta fäste för AM4 (Corsair H100i PRO/H115i PRO/H150i PRO)

Hejsan,

Jag har nyss erhållit en ny AIO kylare. Är ju nöjd med hur den ser ut men jag ha inte haft möjligheten att prova den eftersom säljaren hade Intels fäste på.
Ingen fara tänkte jag, köper väl bara nya. Men så lätt var det inte.. slutsålda på Corsairs hemsida, existerar inte på inet, komplett eller Webhallen.
Provade med det Corsair fästet som fanns på webhallen, men det passade inte. :/

Är det någon vänlig själ som har ett par liggande som de vill bli av med?

Permalänk
Medlem

Eller tips om seriösa butiker som har de i lager

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan har varit behjälplig förr, han kanske kan lyckas skaka fram något.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Bra ide!

Skrivet av macmann1:

@Corsair Johan har varit behjälplig förr, han kanske kan lyckas skaka fram något.

Bra ide! Tror du att det är bättre att skicka ett meddelande eller bara att vänta? Har inte riktigt intragerat med honom tidigare, så vet inte vad som är bäst

Permalänk
Medlem

Jag grävde lite i min låda och hittade detta som är från en H115i (inte PRO vad nu skillnaden är). Är detta vad du saknar eller är det något annat/behövs något mer?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tack för erbjudandet

Skrivet av haijen:

Jag grävde lite i min låda och hittade detta som är från en H115i (inte PRO vad nu skillnaden är). Är detta vad du saknar eller är det något annat/behövs något mer?

Tack för erbjudandet @haijen Upskattar det verkligen <3
Tyvärr är det samma modell som jag köpte från Webhallen.
Den är för stor för pro modellerna finns det fyra hål som fyra piggar låser sig på plats

https://imgur.com/a/o57jgjo

Oväntat svårt att skaffa reservdelar för Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Fox:

Tack för erbjudandet @haijen Upskattar det verkligen <3
Tyvärr är det samma modell som jag köpte från Webhallen.
Den är för stor för pro modellerna finns det fyra hål som fyra piggar låser sig på plats

https://imgur.com/a/o57jgjo

Oväntat svårt att skaffa reservdelar för Corsair

Aha OK, synd

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Hade liknande problem(nästan iaf) med min evo 212 kylare som var (vad jag tyckte) 90° fel på mitt am4 moderkort. Slutade med att jag 3d printade ett nytt fäste.

Vet inte om det skulle funka i ditt fall, bilden ovan är nog svår att 3d printa men kanske värt att kika på.

Permalänk
Medlem

Har en H150i i min dator och kör Intel, skall kolla imorrn om jag har AM4 fästen.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte riktigt den

Jag köpte exakt den du har på bilden på Webhalen den passade tyvärr inte @corsair johan

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories...

Lekte tom med tanken att såga och löda intel mot am baracket.. men släpte den ideen

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Exakt vilken modell av kylare har du? På sidan av radiatorn ska de sitta ett klistermärke med ett artnr. Brukar vara CW-SIFFROR-WW eller liknande.