Göra telefonen ej åtkomlig på nätverk

Permalänk
Medlem

Göra telefonen ej åtkomlig på nätverk

Tänkte på en grej, om jag ansluter till div nätverk via Wifi med telefonen så finns det chans att andra på nätverket kan se min telefon.

Går det att låsa ute andra från att se min telefon via nätverket jag är ansluten till.

Gäller en Android telefon, Samsung s20

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KeWm90:

Tänkte på en grej, om jag ansluter till div nätverk via Wifi med telefonen så finns det chans att andra på nätverket kan se min telefon.

Går det att låsa ute andra från att se min telefon via nätverket jag är ansluten till.

Gäller en Android telefon, Samsung s20

Det beror på nätverkshårdvaran och är inte nått telefonen kan styra.
Gästnät brukar ha full isolation mellan klienterna men ett vanligt nät har det inte.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

nätverket behöver ju kunna se din mobil för att en anslutning ska vara möjlig. Du kan dölja din trafik via tex en VPN.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.