Apple Pro sten svart efter senaste IOS uppdatering

Permalänk
Medlem

Apple Pro sten svart efter senaste IOS uppdatering

Som det låter, Ipad pro blev kolsvart och startar inte längre efter senaste IOS uppdatering.
Nej det finns inga hårdvarufel på den, ej heller fysiska skador osv mm. Hade jag inte uppdaterat den til senaste IOS hade jag haft en fungerande Ipad pro idag. Jag köpte den 2017 helt ny. Har aldrig "jailbreakat" den osv. Har testat att kör DFU osv mm men den går inte igenom. Får felmeddelande error 9 hela tiden när jag försöler blåsa om den via Itunes. Detta kan betyda att det är fel på ladd kabeln, har testat 6-7 olika ladd kablar samma fel. Jag behöver inte informationen som är på den men vill väldigt gärna få igång den och blåser gärna om den. En 12000 kr apparat. Mycket pengar för bara 3 år och ca 2 månader. Helt sjukt om det inte går att laga eller få igång den? Kan man på något sätt nedgradera den? till IOS som den var innan? nepp har ingen backup heller använder den mest för youtube faktiskt =).

Permalänk
Medlem

Error 9 är en sån där dryg rackare som kan innebära att den är helt körd eller att DFUn plötsligt kan gå igenom och att den sen fungerar fint.

Jag skulle rekommendera att du testar olika USB portar på datorn när du kör DFUn. Se också till att starta om plattan och sätt den i DFU på nytt varje gång. Förstår att det kan vara drygt om skärmen är helt svart, men du kommer säkert in i det snart.

Självklart är det inte tänkt att plattan ska bete sig på det här sättet, men tyvärr kan all elektronik gå sönder.

Visa signatur

---