Blindtest på Cola Zero - var det bättre förr?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blindtest på Cola Zero - var det bättre förr?

Coca Cola har bytt recept på Jonas favoritdryck genom tiderna och det tänkte vi givetvis sätta på prov. Vilken är bäst?

Om ni har hunnit prova nya Cola Zero, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att det ens fanns en ny variant? Dricker för det mesta Loka crush eller Redbull själv!

Permalänk
Medlem

Helt missat att det ska komma en ny smak. Får bege mig ut för att se om jag kan hitta en flaska. Är skeptisk och orolig på samma gång eftersom jag konsumerar läskigt mycket cola zero.

Permalänk
Medlem

Kan inte rösta då jag inte smakat nya och ogillar "gamla" zero

Permalänk
Medlem

Sitter och förtär den nya samtidigt som jag läser här. Det slår mig, att den är något "tamare" än den tidigare. Oavsett vilket så smakar det Coca Cola och kostar mig zero calories vilket är epic win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Helt missat att det ska komma en ny smak. Får bege mig ut för att se om jag kan hitta en flaska. Är skeptisk och orolig på samma gång eftersom jag konsumerar läskigt mycket cola zero.

Gyllene tillfälle att dra ner konsumtionen kanske

Permalänk
Medlem

Vilket relief för Jonas att den fulländade drycken nu är ännu mer full! Win! 👏

Permalänk
Medlem

Röstar när nya zero är provsmakad.

Permalänk
Häxmästare ✨
Skrivet av Gorian:

Som bakåtsträvare känns det som en förlust, men i slutändan var det ju ändå tur att det nya receptet fungerade sett till hur mycket Cola Zero jag konsumerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som bakåtsträvare känns det som en förlust, men i slutändan var det ju ändå tur att det nya receptet fungerade sett till hur mycket Cola Zero jag konsumerar.

Nu kan du visa vilken bakåtsträvare du är genom att välja den gamla äckligare, trots att det finns en ny godare variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Du vet att ordet relief finns i svenskan, men inte alls har samma betydelse som det har i engelskan?

Permalänk
Medlem

Dricker enbart originalet eller på sin höjd pepsi om inget annat finns, varken light eller zero.

Permalänk

Fan vad gött att jag ska köpa Pepsi Max efter jobbet. Känns som att det är relevant till samtalsämnet.

Permalänk
Medlem

Dom bytte ju smak en gång tidigare. Så det här blir väl generation 3 av zero. Den första var riktigt god, även om den inte riktigt smakade coca cola.

Skrivet av fetakniven:

Sitter och förtär den nya samtidigt som jag läser här. Det slår mig, att den är något "tamare" än den tidigare. Oavsett vilket så smakar det Coca Cola och kostar mig zero calories vilket är epic win.

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie. Om jag minns rätt så hade dock originalet 0 kalorier. Edit: Vet dock inte vad som gäller för senaste

Permalänk
Medlem

Ingen ny variant på ICA kärrtorp ännu. Jämrans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du vet att ordet relief finns i svenskan, men inte alls har samma betydelse som det har i engelskan?

Hur vet du att det inte var det svenska ordet jag avsåg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Dom bytte ju smak en gång tidigare. Så det här blir väl generation 3 av zero. Den första var riktigt god, även om den inte riktigt smakade coca cola.

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie. Om jag minns rätt så hade dock originalet 0 kalorier. Edit: Vet dock inte vad som gäller för senaste

Om man ska vara korrekt så kostar en burk Coca cola zero sugar mig cirka 1000 kalorier, d.v.s. 1 kcal.

Permalänk
Medlem

Va! Vad är detta.. ny smak
Dricker 1,5 L per dag så hoppas verkligen att den nya är god!

Edit: Är det stor skillnad tycker ni som smakat??

Permalänk
Rekordmedlem

Coca-cola anordnade en riktigt usel giweaway nära där jag bor igår, inte direkt imponerad över arrangemanget

https://sverigesradio.se/artikel/coca-cola-kaos-pa-44an-lastb...

Permalänk
Medlem

kunde inte svara då jag ogillar cola zero 🤮

dr.pepper for the win

Permalänk
ModeEEEErator

Saknar alternativet: "Va, finns det en ny?"

Permalänk
Medlem

pepsi max är 1000 gånger godare än cola zero. cola zero smakar smaksatt vatten.

cola light är också godare än cola zero.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Saknar alternativet: "Va, finns det en ny?"

Eller hur!
Snyggare förpackning iaf.

Skrivet av relevantia:

pepsi max är 1000 gånger godare än cola zero. cola zero smakar smaksatt vatten.

cola light är också godare än cola zero.

Ehhhh. Alltså, Pepsi Max kan vara gott som variation. Men Cola light smakar piss, då kan man hellre avstå.

Permalänk
Medlem

Cola vanilj och cola kärsbär ska de va. Även om jag är lite emot knark-drycker så gillar jag denna. Man får dricka med måtta!

Permalänk
Medlem

Coca cola zero smakar värre än coca cola utspädd med vatten, ska man dricka sockerfritt dricker man Pepsi Max.

Permalänk
Medlem

Drack mängder Coca-cola Zero förut, men efter ett egensnickrat blindtest så är det bara Pepsi-max som gäller nu.
Kanske får göra om det med den nya varianten nu då....

Permalänk
Medlem

Var tvungen att åka och hitta en nu.
Tycker nya har mer sockrig smak? Lite mer blaskig som riktig cola.

Föredrar Cola-Zero's syrliga vattniga smak dock.

Permalänk
Medlem

1. Julmust Zeunerts
2. Sommersby Rosé
3. 7up free

Permalänk
Medlem

Inte testat den nya. Men pepsi max om utan socker, med aspartan. Med socker cocka cola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Var tvungen att åka och hitta en nu.
Tycker nya har mer sockrig smak? Lite mer blaskig som riktig cola.

Föredrar Cola-Zero's syrliga vattniga smak dock.

Om man är törstig tycker jag att Cola Zero är godare än riktig Cola, den släcker törsten bättre när man klunkar liksom..
Men om man ska äta en god kaka eller chips framför dattan är riktig Cola godare.