Blindtest på Cola Zero - var det bättre förr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie.

Frågan är om nåt i receptet faktiskt innehåller 1~ kalori eller om man helt enkelt garderar sig för att det kan slinka ner saker i tillverkningen. Hur många små gnagare och fingrar behöver vi per kubik för att vi ska komma upp till den nivån? nåt värt att tänka på!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Levandebild:

Wtf, öppnade de bara dörrarna bak på lastbilen och susade förbi er eller?

Ja, älskar de två varianterna. Har försökt mailat och få dem sälja i 1,5l och kanske tom 2l-flaskor men de säger det inte finns något intresse för det i vårt land Men nu finns ju vanilla i 0,5l-flaskor iaf så det är ju ett steg i rätt riktning.

Bärgaren säger i änkade intervjun att bilen varit ner i diket och haft osurrad last och sedan har andra bilar kört över läsken som hamnade på vägen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Frågan är om nåt i receptet faktiskt innehåller 1~ kalori eller om man helt enkelt garderar sig för att det kan slinka ner saker i tillverkningen. Hur många små gnagare och fingrar behöver vi per kubik för att vi ska komma upp till den nivån? nåt värt att tänka på!

Färgämnet och smakämnena har ett visst energiinnehåll.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Perfekt tillfälle att dra ner då ju

Varför skulle jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Som bakåtsträvare känns det som en förlust, men i slutändan var det ju ändå tur att det nya receptet fungerade sett till hur mycket Cola Zero jag konsumerar.

Nu smakade ni ju bara lite på dessa och ni sa att den nya var sötare.

I "Pepsi challenge" brukade ju Pepsi vinna just pga att Pepsi är sötare, Coca Cola vart ju tom så rädda att de ändrade receptet till en sötare variant under den tiden. (de fick backa rätt hårt)

Så trots att Pepsi smakar bättre vid små prov, likt denna ni precis gjorde, så anser de flesta att Coca Cola har en mer balanserad smak och passar bättre vid större intag eller till mat, chips osv...

Så detta behöver ju inte betyda att du föredrar den nya Zero varianten i längden, tyvärr.

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Alla som gillar Cola Zero har inte druckit pepsi max ordentligt.

Permalänk
Medlem

Dags med bildtest på cola hör jag!

1. Cola
2. Light
3. Zero++
4. Zero+++
5. Pepsi
6. Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Frågan är om nåt i receptet faktiskt innehåller 1~ kalori eller om man helt enkelt garderar sig för att det kan slinka ner saker i tillverkningen. Hur många små gnagare och fingrar behöver vi per kubik för att vi ska komma upp till den nivån? nåt värt att tänka på!

De har gjort så eftersom det görs i samma fabrik/del som den vanliga läsken som innehåller kalorier så kan lite tillsatser/rester komma från andra delen. Exakt på samma sätt som choklad där det står kan innehåller spår av nötter när själva chokladen inte har några nötingredienser p.g.a de görs i samma fabrik som gör nötprodukter.

Oavsett recept så görs den bästa Coca-colan på Island.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Frågan är om nåt i receptet faktiskt innehåller 1~ kalori eller om man helt enkelt garderar sig för att det kan slinka ner saker i tillverkningen. Hur många små gnagare och fingrar behöver vi per kubik för att vi ska komma upp till den nivån? nåt värt att tänka på!

Alltså. Om varje anställd (ca 800 i sverige) skulle kapa sina fingrar, och slänga i coca cola zero ett år, så skulle kalorierna vara försumbara. Det är alltså inte värt att tänka på..

Permalänk
Medlem

Föredrog Pepsi max under två år, nu föredrar jag mer Cola Zero.
Ska bli intressant att prova på den nya när den kommer hit.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Usch det här låter inget vidare, får bunkra så gott det går men det kommer ju gå åt snabbt som attans. Jag gillar Cola Zero just därför att det inte smakar så sött och blaskigt som annan Cola/Pepsi.

Klarar inte av att dricka vanlig Cola då det känns som att dricka smällt socker som klibbar sig fast på tänder och övriga ställen i munnen. Pepsi Max är heller ingen favorit då den smakar som något som tillverkats på en kemilektion i högstadiet. Eller har receptet ändrats senaste 5 åren eller så?

Permalänk
Medlem

Originalet är alltid bäst.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Dom bytte ju smak en gång tidigare. Så det här blir väl generation 3 av zero. Den första var riktigt god, även om den inte riktigt smakade coca cola.

Om man ska vara korrekt så kostar dig en burk Coca Cola Zero, faktiskt en kalorie. Om jag minns rätt så hade dock originalet 0 kalorier. Edit: Vet dock inte vad som gäller för senaste

1000 kalorier måste det väl ändå vara, 1 kcal.

Permalänk

Gamla Zero var inte lika söt vilket jag föredrog.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Alltså. Om varje anställd (ca 800 i sverige) skulle kapa sina fingrar, och slänga i coca cola zero ett år, så skulle kalorierna vara försumbara. Det är alltså inte värt att tänka på..

Skräcken av en fingerstump i colaflaskan är dock inte försumbar.

Permalänk

Måste säga att Sweclockers verkligen lyckats koppla in reklamen i den här tråden!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Ogimlade gamla men visste inte att det skulle komma en ny? Heter den zero 2 måntro eller ersätter den gamla?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ogimlade gamla men visste inte att det skulle komma en ny? Heter den zero 2 måntro eller ersätter den gamla?

Coca Cola Zero Sugar står det på burken, och så i en liten "bubbla" "Ny smak" också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

1000 kalorier måste det väl ändå vara, 1 kcal.

Ja precis, som flera andra bidragit till tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Varför skulle jag?

För att det är fruktansvärt ohälsosamt. Men to each their own

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

För mig så verkar det som om smaken faktisk ändrar sig lite över åren som går.

Den längsta tiden har jag tyckt bäst om Pepsi (Normal Pepsi). Pepsi Max blev jag aldrig nån direkt fan av, då man ofta äter mkt. mera godis bredvid. Orsaken var att jag tyckte Coca Cola havde en eftersmak jag inte tyckte om.

Men nu är det tvärt om, nu är det Pepsi som har eftersmaken och Normal Cola smakar som den ska smaka.

Nån som kommer ihåg den dolda reklamen för Pepsi Max i "Conker's Bad Fur day" på N64 back-in-the-days?
Han alkis fågelskrämsel i CBFD ?

"Do you have a Mepsi Pax?"
"I just need a Mepsi Pax!"

Permalänk
Medlem

15min x 3 som gick till spillo.....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

pepsi max är 1000 gånger godare än cola zero. cola zero smakar smaksatt vatten.

Är inte all läsk smaksatt vatten per definition?

...

För övrigt, lightcola överlag är inte värt besväret om man frågar mig....

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Drack en idag, kan inte påstå att jag märkte någon skillnad.
Men jag är ingen stordrickare, kanske en flaska varannan månad, eller mindre.

Det borde finnas ett tredje alternativ för oss som inte märkte någon skillnad!

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag nämner motståndaren i denna tråden!

Dricker bara pepsi max när det kommer till Cola. Vågade nyligen smaka raspberry och tänkte att det här kommer nog smaka skit, men jag får prova! Nu dricker jag bara Pepsi Max Raspberry.

Pepsi-shill?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Och Cola har gått i fällan igen, mot Pepsi Max i detta gång...

52-54% föredrar Pepsi i blind test... troligen för att den smakar sötare?

Så Cola måste ändra sitt recept (tror dem) som de gjorde med den vanliga Colan och fallerade fullständig..
Då deras fan-base vill att den skulle smaka just Cola..

å redaktionen har fått två till inlägg till denna artikel (av mig)((EDIT tre)), vilket de använder som måttstock för hur bra en artikel är

Dold text
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Och Cola har gått i fällan igen, mot Pepsi Max i detta gång...

52-54% föredrar Pepsi i blind test... troligen för att den smakar sötare?

Så Cola måste ändra sitt recept (tror dem) som de gjorde med den vanliga Colan och fallerade fullständig..
Då deras fan-base vill att den skulle smaka just Cola..

å redaktionen har fått två till inlägg till denna artikel (av mig), vilket de använder som måttstock för hur bra en artikel är

Dold text

Precis min tanke. Postade tidigare i tråden att Zer närmat sig Pepsi i nyans eller kanske rättare sagt söthetsgrad. Jag tillhör dem som storkonsumerar Pepsi Max... nackdelen är de täta turerna till den stora vita luren.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Vänligen låt bli att förstöra denna tråden med div. off topic Trump-snack, synpunkter gällande invandrarpolitik, LGHT osv. osv. som ej hör hemma i här.
Tillbaka till topic: "Om ni har hunnit prova nya Cola Zero, vad tycker ni?"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Coca Cola Zero Sugar står det på burken, och så i en liten "bubbla" "Ny smak" också.

Ska hålla utkik och se om den är godare än den gamla

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.