Räcker en RM850x till dessa grafikkort:

Permalänk
Medlem

Räcker en RM850x till dessa grafikkort:

Tjena, jag håller på lite med mining. Tror ni att en 850W pallar 2 st RX 580 8GB strix och en 1060 6gb? Har hört olika kring detta. Vissa säger ''absolut inte'', vilket är lite konstigt, och vissa säger ''absolut, du kan använda ännu fler''. Vad ska jag tro?

Visa signatur

Kreff

Permalänk
Medlem

Många rekommendationer av PSU bygger på att det även skall finnas utrymme för andra enheter, så som diskar eller LED-belysning.

Köp en effektmätare och montera ett kort i taget och se hur nära gränsen du är.
Tyvärr blir det bara en fingervisning då 850W är på utgången och den kan troligen dra lite mer i eluttaget.

Annars är de väll bara att koppla ihop, du lär ju märka om de inte räcker.

Du kan även försöka hitta några recensioner av korten där recensenten mätt upp effektförbrukningen. Ibland från pci-e port + pci-e strömkabeln, ibland hela datorn. Men du kan då uppskatta om du tror de kommer fungera.

Permalänk

Skulle bli väldigt överraskad om 850W inte räckte till, även om du kör en strömkrävande CPU.

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du har tänkt minea och då även undervolta korten, ett RM850 kommer vara mer än nog, jag gissar att du kan slänga på ett till likvärdigt kort men för de du har så kan jag garantera att det funkar (om du undervoltar iaf).

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag gissar att du har tänkt minea och då även undervolta korten, ett RM850 kommer vara mer än nog, jag gissar att du kan slänga på ett till likvärdigt kort men för de du har så kan jag garantera att det funkar (om du undervoltar iaf).

Jo, jag tänkte ta och undervolta till typ 70/80 beroende på hur de presterar...

Visa signatur

Kreff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Många rekommendationer av PSU bygger på att det även skall finnas utrymme för andra enheter, så som diskar eller LED-belysning.

Köp en effektmätare och montera ett kort i taget och se hur nära gränsen du är.
Tyvärr blir det bara en fingervisning då 850W är på utgången och den kan troligen dra lite mer i eluttaget.

Annars är de väll bara att koppla ihop, du lär ju märka om de inte räcker.

Du kan även försöka hitta några recensioner av korten där recensenten mätt upp effektförbrukningen. Ibland från pci-e port + pci-e strömkabeln, ibland hela datorn. Men du kan då uppskatta om du tror de kommer fungera.

Okej! Tack.

Visa signatur

Kreff

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Skulle bli väldigt överraskad om 850W inte räckte till, även om du kör en strömkrävande CPU.

Det sitter en i5 6400 i moderkortet och den lär inte dra så mycket

Visa signatur

Kreff