Permalänk

Valve Index orsakar USB problem

Hej,

Jag fick mitt valve index headset i helgen, och sedan jag började använda det så har det orsakat problem med mitt tangentbord och mitt ljudkort (USB). Tangentbordet stänger av sig varannan sekund och ljudkortet upptäcks inte längre av datorn (plugga in ett nytt tangentbord som funkar tills vidare iallafall) . De funkar perfekt på mina andra datorer.

Jag har provat följande:
-Ominstallation av USB drivers
-Olika USB portar
-Reboot

Några tips på annat jag kan prova? Spec i signatur.

Tack för hjälp!

Permalänk
Medlem

Låter som om något drar för mycket ström, men då borde headsetet flippa ut med.
Eller så är det för stor påfrestning på USB-kontrollern med den totala bandbredden.

Använder Du dom inbyggda USB-portarna på moderkortet eller har Du ett PCIe USB-kontrollerkort i burken som Du nyttjar?

Permalänk
Skrivet av Veni:

Låter som om något drar för mycket ström, men då borde headsetet flippa ut med.
Eller så är det för stor påfrestning på USB-kontrollern med den totala bandbredden.

Använder Du dom inbyggda USB-portarna på moderkortet eller har Du ett PCIe USB-kontrollerkort i burken som Du nyttjar?

De var i början inpluggade på backsidan, men jag har sedan dess försökt med både kontroller kort och diverse interna portar utan att de funkar ordentligt på denna datorn.

Jag gissar på att det är den ursprungliga orsaken, dock så borde de väl funkar när man pluggar i dem i en annan kontroller?

*Edit*
Efter ytterligare sökande så kom jag på att jag glömt att avinstallera 'hidden devices' i device manager, efter en purge där så funkar allt igen, får se till att jag har allt på separata kontrollrar från index i framtiden.
Tack för din hjälp, den var mycket uppskattad!