Postnord introducerar live-spårning av hemleveranser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Postnord DPD har jag haft bättre erfaranhet av. De ringde och frågade vilket lägenhetshus, sen bar de in den tunga lådan in i förrådet.
Annars har jag mest varit med om att man väntar och i slutändan så behöver jag ändå åka till ombud eller landvetters flygplats med bil för att hämta det.

Tror det beror på vad man har beställt, desto tyngre det rör sig om desto mer vill dom blir av med det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Detta är varför man alltid låter dem åka till närmaste ombud istället för att bråka om hemleverans. Köpt hundra saker och fått det skit snabbt med PostNord helt utan problem. DHL och DB Schenker på andra hand är rena skiten, kommer alltid till nån mupp kiosk utanför stan eller något liknande.

"Bråka om hemleverans"? Ska man inte få en vara levererat hem om man betalat extra för den tjänsten? Köper jag något som väger 20 kg och betalar för att få den utanför dörren ska jag fan få den utanför dörren. Speciellt om man inte har bil själv. Eller tänk om man har ett handikapp som gör det till en absolut nödvändighet.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Postnord är bra mycket bättre än UPS/DHL i alla fall. Det kanske inte säger så mycket men lite cred ska de ha ändå.

Alltid haft bra upplevelser med DHL/UPS. Beror helt enkelt på var du bor.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Testar denna funktion i detta nu

Som redan sagt andra har haft detta ett tag.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Sista gångerna jag har haft hemleverans av Postnord så har jag fått meddelande om "Ingen hemma" trots att jag har varit hemma. Har Postnord osynliga bilar och personal? I så fall spelar den här funktionen ingen roll för mig då jag ändå får åka till ICA och hämta ut paketen.
Hemleverans med DHL, UPS eller Schenker har alltid fungerat klockrent.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

är inte dethär en enorm säkerhetsrisk då jag kan spåra bilarna i realtid och slå till mot exakt en viss bil vid en exakt punkt vid en exakt tid ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

är inte dethär en enorm säkerhetsrisk då jag kan spåra bilarna i realtid och slå till mot exakt en viss bil vid en exakt punkt vid en exakt tid ?

Nej. För det är inte i realtid. Det är säkert lite olika, men t ex Best har säkert närmare en minuts fördröjning på sin spårning. Jag bevakade ett paket och gick ut när bilen på kartan var ungefär en minut bort, men då stod bilen redan utanför och killen höll på att gräva fram mitt paket inne i skåpet.

Dessutom kan ju inte alla se, utan bara de som har en försändelse som ska komma med den bilen, så vid ett eventuellt rån så behöver polisen inte leta bland särskilt många...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

är inte dethär en enorm säkerhetsrisk då jag kan spåra bilarna i realtid och slå till mot exakt en viss bil vid en exakt punkt vid en exakt tid ?

Jo. Jag är Postnord paketbilschaufför och detta är en mardröm. Det är ju inga konstigheter att beställa något i ett fakenamn till en adress i en ort och så sitter bovarna och väntar på ett meddelande "Bilen är X stopp före dig".

Postnord bilar kör inte osynliga bilar. Vi syns och har ständigt folk som fotograferar bilarna och regplåtarna samt följer efter.

Att man ska härma skitföretag som Budbee som säkert inte kommer finnas om 10 år är idioti. Det är BARA där idén kommer från och det är ingen tanke för chaufförens säkerhet.

Förstår att det kan vara grymt för kunden. Men det är en oerhört stor risk för chauffören.

På tal om det, sponsra inte företag som Budbee, Foodora eller dessa andra små företagen. Dem får knappt en vettig dagslön för sitt arbete eftersom de använder underleverantörer och undviker på så sätt kollektivavtal.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jo. Jag är Postnord paketbilschaufför och detta är en mardröm. Det är ju inga konstigheter att beställa något i ett fakenamn till en adress i en ort och så sitter bovarna och väntar på ett meddelande "Bilen är X stopp före dig".

Postnord bilar kör inte osynliga bilar. Vi syns och har ständigt folk som fotograferar bilarna och regplåtarna samt följer efter.

Att man ska härma skitföretag som Budbee som säkert inte kommer finnas om 10 år är idioti. Det är BARA där idén kommer från och det är ingen tanke för chaufförens säkerhet.

Förstår att det kan vara grymt för kunden. Men det är en oerhört stor risk för chauffören.

På tal om det, sponsra inte företag som Budbee, Foodora eller dessa andra små företagen. Dem får knappt en vettig dagslön för sitt arbete eftersom de använder underleverantörer och undviker på så sätt kollektivavtal.

Apropå det fetstilta så har jag ofta funderat över hur många leveranser en arbetare för ett av såna här företag måste göra på en dag för att få ihop en vettig dagslön? Visst är det bättre än att vara arbetslös, men gud vilken stress jag skulle ha. Framförallt Foodora...stå och vänta (och vänta, vänta, vänta) på order efter order.
Fast som sagt, hade jag vart arbetslös och så är det ju trots allt ändå en inkomst.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Att man ska härma skitföretag som Budbee som säkert inte kommer finnas om 10 år är idioti. Det är BARA där idén kommer från och det är ingen tanke för chaufförens säkerhet.

Förstår att det kan vara grymt för kunden. Men det är en oerhört stor risk för chauffören.

På tal om det, sponsra inte företag som Budbee, Foodora eller dessa andra små företagen. Dem får knappt en vettig dagslön för sitt arbete eftersom de använder underleverantörer och undviker på så sätt kollektivavtal.

Tja, eftersom man inte kan lita på Postnords utkörningar så är det väl naturligt att man söker sig till de alternativ som faktiskt funkar.

Lite exempel...
Före 2020, så har INGEN hemleverans med Postnord funkat för mig (vid första "leveransförsöket"), under 15 års tid. Samma visa varje gång. "Mottagaren var inte anträffbar" eller vad för dumheter de nu påstår. I samtliga fall har jag varit fullt tillgänglig, med fungerande porttelefon eller olåst port. I flera fall har jag till och med tagit ledigt från jobbet för att vara hemma, för att garanterat kunna ta emot leveransen (i de fall det varit tunga/otympliga paket de år jag inte hade bil). Resultatet har bara blivit att jag (ibland) betalat mer för att få en vara levererad till dörren, för att sen behöva vänta 1-4 dygn extra på att den kommer till ett utlämningsställe där jag själv får hämta den. Vid ett par tillfällen har jag fått en omleverans som funkat efter diskussion med kundtjänst.

Sen 2020, när folk börjat jobba hemma i mycket stor utsträckning, förstår förstås förarna att det gamla tricket med att fejka leveranser inte funkar lika lätt, så då har faktiskt leveranserna börjat funka. I synnerhet när avsändaren valt "Flexchange", där jag själv kan välja ett intervall. Tyvärr väldigt vida intervall (08-15, 15-21 eller nåt sånt), och jag får som mottagare INGEN indikation på när inom intervallet som jag kan förvänta mig att få leveransen.

Nonchalansen slutar inte där. Trots att de som kör ut paket inte ska få gå in med kod, så gör de det ändå, och då går de fram till min ytterdörr och försöker ringa på min ringklocka som jag tagit bort. Det står en tydlig skylt om att den inte fungerar och att man ska använda porttelefonen i stället, men lik förbannat står de och knackar. Knackningar som jag knappt kan höra om jag inte sitter helt tyst eller sitter i hallen intill dörren hela tiden. Efter att ha råkat ut för detta två gånger (där jag av ren tur hörde ytterst svaga knackljud) började jag hänga ut en enorm skylt på dörren där det står att jag inte hör knackningar och att den som ska leverera måste ringa på porttelefonen. Vad tror ni händer? Jo, de försöker knacka ändå. Vid ett tillfälle hörde jag att nån talade högt utanför dörren. Då sprang jag ut och såg PN-killen med mitt paket, på väg ut ur trappuppgången. Jag frågade varför han inte ringde på porttelefonen, och han sa att han inte trodde det var viktigt!!! Han hade alltså sett och läst skylten men ändå struntat i budskapet. Nu är jag inte hörselskadad eller döv, men syftet med att folk ska använda porttelefonen är samma: att jag ska höra tydligt att nån är utanför, för det är så väldigt ljudisolerat och jag är ofta i jobbsamtal via datorn.

Det lustiga är att Best, Budbee, Coop, Mathem, DHL och UPS klarat av detta, men inte Postnord. Tror fan att folk väljer andra tjänster! Mathem är hos mig ungefär var femte dag med varor, och har alltid lyckats ringa på porttelefonen.

Jag vet att Postnords förare har ett för tajt schema, och helst fejkar leveranser för att vinna tid, men det ursäktar inte att det är som det är.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Kyraal:

Alltid haft bra upplevelser med DHL/UPS. Beror helt enkelt på var du bor.

Det beror snarare på om man kan vara hemma hela dagar och vänta på att UPS dyker upp om/när de känner för det. Det är dessutom helt omöjligt att få leveranser kvällstid (efter 15-16). Deras kundtjänst är också helt värdelös.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Tja, eftersom man inte kan lita på Postnords utkörningar så är det väl naturligt att man söker sig till de alternativ som faktiskt funkar.

Lite exempel...
Före 2020, så har INGEN hemleverans med Postnord funkat för mig (vid första "leveransförsöket"), under 15 års tid. Samma visa varje gång. "Mottagaren var inte anträffbar" eller vad för dumheter de nu påstår. I samtliga fall har jag varit fullt tillgänglig, med fungerande porttelefon eller olåst port. I flera fall har jag till och med tagit ledigt från jobbet för att vara hemma, för att garanterat kunna ta emot leveransen (i de fall det varit tunga/otympliga paket de år jag inte hade bil). Resultatet har bara blivit att jag (ibland) betalat mer för att få en vara levererad till dörren, för att sen behöva vänta 1-4 dygn extra på att den kommer till ett utlämningsställe där jag själv får hämta den. Vid ett par tillfällen har jag fått en omleverans som funkat efter diskussion med kundtjänst.

Sen 2020, när folk börjat jobba hemma i mycket stor utsträckning, förstår förstås förarna att det gamla tricket med att fejka leveranser inte funkar lika lätt, så då har faktiskt leveranserna börjat funka. I synnerhet när avsändaren valt "Flexchange", där jag själv kan välja ett intervall. Tyvärr väldigt vida intervall (08-15, 15-21 eller nåt sånt), och jag får som mottagare INGEN indikation på när inom intervallet som jag kan förvänta mig att få leveransen.

Nonchalansen slutar inte där. Trots att de som kör ut paket inte ska få gå in med kod, så gör de det ändå, och då går de fram till min ytterdörr och försöker ringa på min ringklocka som jag tagit bort. Det står en tydlig skylt om att den inte fungerar och att man ska använda porttelefonen i stället, men lik förbannat står de och knackar. Knackningar som jag knappt kan höra om jag inte sitter helt tyst eller sitter i hallen intill dörren hela tiden. Efter att ha råkat ut för detta två gånger (där jag av ren tur hörde ytterst svaga knackljud) började jag hänga ut en enorm skylt på dörren där det står att jag inte hör knackningar och att den som ska leverera måste ringa på porttelefonen. Vad tror ni händer? Jo, de försöker knacka ändå. Vid ett tillfälle hörde jag att nån talade högt utanför dörren. Då sprang jag ut och såg PN-killen med mitt paket, på väg ut ur trappuppgången. Jag frågade varför han inte ringde på porttelefonen, och han sa att han inte trodde det var viktigt!!! Han hade alltså sett och läst skylten men ändå struntat i budskapet. Nu är jag inte hörselskadad eller döv, men syftet med att folk ska använda porttelefonen är samma: att jag ska höra tydligt att nån är utanför, för det är så väldigt ljudisolerat och jag är ofta i jobbsamtal via datorn.

Det lustiga är att Best, Budbee, Coop, Mathem, DHL och UPS klarat av detta, men inte Postnord. Tror fan att folk väljer andra tjänster! Mathem är hos mig ungefär var femte dag med varor, och har alltid lyckats ringa på porttelefonen.

Jag vet att Postnords förare har ett för tajt schema, och helst fejkar leveranser för att vinna tid, men det ursäktar inte att det är som det är.

Vi har porttelefon också, men postbudet ringer dock alltid från sin tjänstemobil så att tydligt framgår att det är Postnord hemleverans som ringer.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Vi har porttelefon också, men postbudet ringer dock alltid från sin tjänstemobil så att tydligt framgår att det är Postnord hemleverans som ringer.

Postnord har väl inga telefoner? Har aldrig varit med om att nån budfirma, PN inkluderad, ringt vid leveransförsök. Vad jag vet har de inte ens tjänstetelefoner.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Postnord har väl inga telefoner? Har aldrig varit med om att nån budfirma, PN inkluderad, ringt vid leveransförsök. Vad jag vet har de inte ens tjänstetelefoner.

Jag skulle det vore väldigt konstigt om de inte har tjänstetelefoner.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Postnord har väl inga telefoner? Har aldrig varit med om att nån budfirma, PN inkluderad, ringt vid leveransförsök. Vad jag vet har de inte ens tjänstetelefoner.

Jodå det har de, sedan flera år tillbaka.
https://www.ehandel.se/postnords-oro-08-nummer-staller-till-d...

"Kanske tror en del mottagare att det är ett ”skräpsamtal”, eftersom det chauffören ringer från ett 08-nummer, vid några tillfällen har den kommentaren kommit upp. Det kan vara bra att känna till att det är så. Det kan också vara bra att känna till att det är en av de saker vi jobbar ständigt för att förbättra."

Observera att jag har lagt till namnet Postnord Hemleverans och sparat numret i adressboken
för att jag ska känna igen numret direkt (=särskilja från eventuell spam).

https://i.imgur.com/semVGkg.jpg https://i.imgur.com/itx21D6.jpg

https://www.180.se/nummer/087136818

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Postnord har väl inga telefoner? Har aldrig varit med om att nån budfirma, PN inkluderad, ringt vid leveransförsök. Vad jag vet har de inte ens tjänstetelefoner.

Har själv fått samtal vid hemleverans från dom, åtminstone 2 gånger genom åren. Nu var det senast förvisso drygt 7 år sen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Jodå det har de, sedan flera år tillbaka.
https://www.ehandel.se/postnords-oro-08-nummer-staller-till-d...

"Kanske tror en del mottagare att det är ett ”skräpsamtal”, eftersom det chauffören ringer från ett 08-nummer, vid några tillfällen har den kommentaren kommit upp. Det kan vara bra att känna till att det är så. Det kan också vara bra att känna till att det är en av de saker vi jobbar ständigt för att förbättra."

Observera att jag har lagt till namnet Postnord Hemleverans och sparat numret i adressboken
för att jag ska känna igen numret direkt (=särskilja från eventuell spam).

https://i.imgur.com/semVGkg.jpg https://i.imgur.com/itx21D6.jpg

https://www.180.se/nummer/087136818

Nå, mig hjälper det inte. Jag svarar aldrig på okända eller dolda nummer.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nå, mig hjälper det inte. Jag svarar aldrig på okända eller dolda nummer.

då får du faktiskt skylla dig själv om dina hemleveranser inte fungerar,

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

då får du faktiskt skylla dig själv om dina hemleveranser inte fungerar,

Nu missförstår du. Ingen har nånsin ringt i samband med leveransförsök.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag beställer aldrig hemleverans, men ibland kommer dem hem till dörren ändå, datorstolen skulle komma kl16, men redan kl 11 ringde dem på porten (tur att jag var hemma).
Tyvärr slarvade Posten bort mitt returpaket till Webhallen, så det tog en hel månad att få hem en ersättningsvara.
Service varierar rejält dock, inte sällan kommer brev fel och kommer till grannen och ibland får jag grannens post. (våra namn stämmer inte en nuffra)

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Postnord har väl inga telefoner? Har aldrig varit med om att nån budfirma, PN inkluderad, ringt vid leveransförsök. Vad jag vet har de inte ens tjänstetelefoner.

Jag har fått samtal från både DHL och UPS om jag minns rätt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Nu missförstår du. Ingen har nånsin ringt i samband med leveransförsök.

Hur vet du det om du inte svarar på okända nummer?

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Jo. Jag är Postnord paketbilschaufför och detta är en mardröm. Det är ju inga konstigheter att beställa något i ett fakenamn till en adress i en ort och så sitter bovarna och väntar på ett meddelande "Bilen är X stopp före dig".

Postnord bilar kör inte osynliga bilar. Vi syns och har ständigt folk som fotograferar bilarna och regplåtarna samt följer efter.

Att man ska härma skitföretag som Budbee som säkert inte kommer finnas om 10 år är idioti. Det är BARA där idén kommer från och det är ingen tanke för chaufförens säkerhet.

Förstår att det kan vara grymt för kunden. Men det är en oerhört stor risk för chauffören.

På tal om det, sponsra inte företag som Budbee, Foodora eller dessa andra små företagen. Dem får knappt en vettig dagslön för sitt arbete eftersom de använder underleverantörer och undviker på så sätt kollektivavtal.

Att jobba på Postnord och kalla andra för skitföretag är magstarkt. Ert rykte är nog det mest skamfilade av alla. Tyvärr enligt mina ( och många andras) senaste upplevelser så verkar det inte bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Hur vet du det om du inte svarar på okända nummer?

Tja, tänk efter lite kanske...?

Att jag inte fått några samtal alls i samband med leverans/leveransförsök är ju en rätt tydlig indikation, va...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag antar att de inte kör gps, utan har en färdig rutt, där de uppskattar var bilen är på ett ungefär? Fick hemleverans via bring för ca en månad sedan, och kunde se på kartan att pricken sniglade sig fram, och väntade vid min infart ca 5-10 min innan bilen kom körandes (bor precis vid en landsväg så har några hundra meter fri sikt på bägge hållen)

Dock uppskattar tjänsten, det är mycket bekvämare än att man får informationen "ditt paket levereras mellan kl 10:00 och 17:00)

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Att jobba på Postnord och kalla andra för skitföretag är magstarkt. Ert rykte är nog det mest skamfilade av alla. Tyvärr enligt mina ( och många andras) senaste upplevelser så verkar det inte bli bättre.

Att du tror det som står i Media utgör hur resten av 99.9997% av leveranserna/ombudspaketen. Det som står i media är uppblåst för att folk gillar att läsa det. Man gillar drama.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Att du tror det som står i Media utgör hur resten av 99.9997% av leveranserna/ombudspaketen. Det som står i media är uppblåst för att folk gillar att läsa det. Man gillar drama.

Eller så baserar folk sina åsikter på egna upplevelser. Jag, som haft till 80-90 procent dåliga erfarenheter av Postnord (och Posten innan det) utgår från det jag varit med om. Att sen massvis andra berättar om liknande saker i medier, på forum och i personliga samtal, gör inte direkt saken bättre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av scara:

Postnord är bra mycket bättre än UPS/DHL i alla fall. Det kanske inte säger så mycket men lite cred ska de ha ändå.

Nej

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

felaktigt uteblivna leveranser? Ett finare sätt att säga att en del utkörare är för lata för att göra det dom får betalt för

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla är så negativa. Är det bara jag som aldrig har haft problem med postnord? Jag har både skickat och tagit emot paket och brev under 20 års tid. Inte ett enda problem än så länge. Alla paket och brev har kommit fram hela och fina, både till och från mig. Senast fick jag min nya tv levererad till dörren, postmannen slet och drog med en palldragare i snö och is. Han plingade på dörren under utsatt tid dessutom. Grymt nöjd med posten i min ort iallafall.

EDIT. Är grymt nöjd med tvn också 😉 75xh90