Ang. Alternativa knappar till SteelSeries Apex 7 TKL

Permalänk
Medlem

Ang. Alternativa knappar till SteelSeries Apex 7 TKL

Hej!

Var finns det att köpa?
Jag skulle vilja ha typ lite gammelbeiga som fortfarande låter ljuset synas genom texten.
Funkar det ens till svart?

Kan man se hur andra gjort med sina Apex 7 TKL brödor nånstanns?

/
Rådvill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poccis:

Hej!

Var finns det att köpa?
Jag skulle vilja ha typ lite gammelbeiga som fortfarande låter ljuset synas genom texten.
Funkar det ens till svart?

Kan man se hur andra gjort med sina Apex 7 TKL brödor nånstanns?

/
Rådvill

På ett Apex 7 är det väl vanliga Cherrybrytare så "alla" hattar du kommer hitta passar. Ser ut att vara en standard bottom row med, så det ska inte vara några konstigheter. Sen gäller det bara att hitta hattar som du tycker ser fina ut. Maxgaming.se säljer ett gäng och de är nog de enda i Sverige som gör det. Annars blir det till att beställa från utlandet och då hamnar du snabbt i group buy hell, speciellt om du ska ha såna med svensk teckenuppsättning. Finns en tråd i det här forumet som behandlar ISO Nordic-keycaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

På ett Apex 7 är det väl vanliga Cherrybrytare så "alla" hattar du kommer hitta passar. Ser ut att vara en standard bottom row med, så det ska inte vara några konstigheter. Sen gäller det bara att hitta hattar som du tycker ser fina ut. Maxgaming.se säljer ett gäng och de är nog de enda i Sverige som gör det. Annars blir det till att beställa från utlandet och då hamnar du snabbt i group buy hell, speciellt om du ska ha såna med svensk teckenuppsättning. Finns en tråd i det här forumet som behandlar ISO Nordic-keycaps.

Tack så jättemycket för tips!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Poccis:

Hej!

Var finns det att köpa?
Jag skulle vilja ha typ lite gammelbeiga som fortfarande låter ljuset synas genom texten.
Funkar det ens till svart?

Kan man se hur andra gjort med sina Apex 7 TKL brödor nånstanns?

/
Rådvill

Hej

Vet inte om detta den "gammelbeige" du syftar på, detta är ett mycket dåligt foto:

Dom beigea keycapsen/hela setet är inte "backlit", alltså låter inte ljuset skina igenom. Detta var mer för att se om det är rätt "gammelbeige" färg.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Hej

Vet inte om detta den "gammelbeige" du syftar på, detta är ett mycket dåligt foto:
https://i.imgur.com/R5s3icd.jpg

Dom beigea keycapsen/hela setet är inte "backlit", alltså låter inte ljuset skina igenom. Detta var mer för att se om det är rätt "gammelbeige" färg.

Det såg ju väldigt bra ut mot svart!
Vilka keycaps är detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poccis:

Det såg ju väldigt bra ut mot svart!
Vilka keycaps är detta?

Keycaps setet heter Jukebox SA (insperat av 50 - talet) men finns inte längre (mina sets i alla fall) att köpa då det var GB på (Mass)Drop för några år sen å var tillverkat av Signature Plastic (pimpmykeyboard.com) i USA, Som tidigare skrevet släpps inget ljus igenom keycapsen.

Det var köpt som 2st standard ANSI sets sedan kunde man köpa extra sets bl.a ISO/UK Enter + nått mer i det setet, fanns även ett Internationlat set, nått färg set + några andra sets tror jag det var. Slutade på ca 3000kr.

SA keycaps är inga vanliga keycaps, du får kolla upp det mer på nätet. Sök på "SA keycaps profile".

Kan finnas stavfel.

Edit: Tai Hao gör detta set men bara med färgerna Mint/Röd (har funnits i Beige innan, vet ej varför dom inte görs i Beige längre) å naturligtvis i ANSI layout, man får köpa ett extra ISO/UK Enter set men finns inga "Ö, Å å Ä" sets vad jag vet. Detta set är"cubic profile" inte SA profile. Mina orginal sets är från den första omgången (Round1 eller R1), LP skivorna (keycapsen) kommer från "ett extra köp till set", var nog det enda nya setet i omgång 2/R2. Var snack för ca 2 - 3 år sen om R3 men blev visst inget.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=.... Skulle själv villa ha det i "Cubic profile", då jag har 1st ANSI set i "Cubic profile", "SA profile" är inget jag gillar. Köpte dessa 2 sets då jag gillar 50 - talet, musiken å bilarna.

Hittade detta på Drop (USA):

https://drop.com/buy/drop-mt3-jukebox-keycap-set

Finns inte "Ö, Ä å Å" utan bara ett ISO/UK Enter + nått annat i detta extra köp till set. Känner inte till "MT3 profile".

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad fastnade jag för:
https://www.inet.se/produkt/6100786/ducky-keycaps-set-pbt-dou...

Såhär blev det med mitt Steelseries Apex 7 TKL:
https://imgur.com/AxRgMYo