Problem med återställning av stationär dator

Permalänk
Medlem

Problem med återställning av stationär dator

Jag har en hemmabyggd stationär dator som passerat 3 år, började för några månader den få problem med windows och vissa felmeddelanden dök upp. Efter att ha försökt att åtgärda felen till ingen nytta körde jag en återställning och ominstallation. Detta löste problemet fram till ett tag sedan då windows valde att lägga av helt, har försökte då med rekommenderade metoder till att felsöka och åtgärda problemet men inget fungerade. Försökte då göra ytterligare en återställning, men datorn vill inte återställa sig. När datorn startar kan jag logga in till ett helt svart skrivbord. Hur jag än gör vill datorn inte återställa sig utan måste avbryta åtgärden.
Är det här något som möjligtvis går att åtgärda, eller skulle det vara mer lönsamt att skaffa sig en ny dator?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vissa fel krävde att man startade datorn från USB/DVD och tog bort alla partitioner på Windows disken så att det blev en ren installation för att vissa fel var kvar eller kom tillbaka när dom först bara försökte att reparera, återställa, formatera på olika sätt.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Om du behöver 10 USB/DVD så kan du trycka på den andra blå knappen "ladda ned verktyget nu". Den laddar i sin tur ned 10 och låter dig välja mellan USB, DVD mm. Man bruka också få med många uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Vissa fel krävde att man startade datorn från USB/DVD och tog bort alla partitioner på Windows disken så att det blev en ren installation för att vissa fel var kvar eller kom tillbaka när dom först bara försökte att reparera, återställa, formatera på olika sätt.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Om du behöver 10 USB/DVD så kan du trycka på den andra blå knappen "ladda ned verktyget nu". Den laddar i sin tur ned 10 och låter dig välja mellan USB, DVD mm. Man bruka också få med många uppdateringar.

Jag har gjort omstart med skivan i utan att det har haft någon effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alunn:

Jag har gjort omstart med skivan i utan att det har haft någon effekt.

Vi behöver mer exakt vad du gjorde och hur långt du kom när du försökte göra det.