Permalänk
Medlem

Adjö till min gamingburk

Hej och hå!

Lite bakgrund och anledning till mitt sälj för de som finner detta intressant.

Nu har jag lirat på nätet sedan 1996 på PC (Började givetvis med Quake så klart) och det är känner att livet börjar få en annan riktning, som många säkert känner sig vid, eller såg gör man inte detta. Men för mig så är det tid för att avsluta PC-spelandes kapitel och gå vidare för andra saker som kräver lite annorlunda prioriteringar. Dock så kommer detta i längden inte innebära att gaming helt och hållet upphör, däremot så känner jag att Tv-spel, så som Nintendo Switch, Playstation, Xbox m.m. och dylikt täcker mina behov alldeles utmärkt. Framför allt Nintendo Switch, samt övriga konsoler som Nintendo har släppt genom 80-talet och framåt. Dessutom så tycker jag i viss regi att Smartphones funkar bra ibland (retrospel som Final Fantasy) - (do you not have phones?)

Kommer minnas dig, min dator vid de tillfällen som du har funnits där för mig i lagg och låg fps, uppringda modempoler, dyra isdnförbindelser, radiolänk, ADSL pppoe med telias programvara för ständig uppkoppling, VDSL, fiber.

Numera känns allt det här som våra barns generation förväntar sig skall finnas där och alltid har gjort så avlägset. Shit.. börjar jag bli gammal? Vad har hänt med mitt liv? När och vart tog alla åren vägen?

Dessa funderingar och frågor gör att man verkligen kliar sig i skallen och tar sig en funderare på om det har varit värt all tid? Det finns bara ett enkelt svar, och det går givetvis utveckla till en novell, men vi tar det korta svaret och det blir ett givet JA!

Så nu över till min annons, jag ber om ursäkt för att jag har tråkat ut samtliga, men kände ändå att det skulle vara värt att skriva av sig en stund.

Jag är ute efter att en rimlig ersättning för hela burken, och är INTE ute efter ockerpriser, men är inte dum och tänker inte ge bort grejerna för mycket säljes fortfarande och vissa saker går inte ens att få tag på. Är medveten att t.ex. grafikkort (RTX 3000) serien går åt som "smörsken i solen"

priset satt i annonsen är prel satt pris och jag har en ungefärlig tanke om vad jag vill ha, men är givetvis öppen för förslag. Vill inte byta mot något och kommer inte besvara förslag som är oseriösa i den bemärkelser där man sägs veta vad det kostar och inte kostar om argumentet inte är rimligt.

Gamingburken:
Chassi: Fractal Design - Define C Window Black
Nätaggregat: Corsair CX650M, 650W PSU
Processor: Intel Core I7 8700K 3,7GHz (turbo 4,5GHz)
Grafikkort: MSI Nvidia GeForce RTX 3070 8GB GDDR6 (VENTUS2X OC EDITION)
Moderkort: Gigabyte Z370P D3-CF
Minne: VENGEANCE® LPX 16GB (4 x 8GB) DDR4 DRAM 2666MHz C16 Memory Kit (32GB totalt)
Hårddisk: Samsung SSD 970 EVO 500GB (m.2)
Processorkylare: Coirsair H60 (120 orginalfläkt ersatt med: Noctua NF-F12 iPPC-2000 120mm PWM)
Chassifläktar: 1st Noctua NF-A14 iPPC-3000 140mm PWM, 1st Pure Wings 2 140mm High-Speed PWM

Tack!
/MB

Läs hela annonsen här

Rättad text
Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Som en bloggares matrecept i annonsform!
Två spaltmeter text om när man smakade rätten första gången, innan man kommer fram till receptet. (hårdvaran)

Inga illa ment alls, kul med annorlunda annonser
Lycka till med annonsen!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Vilken novel 😍

Permalänk
Medlem

Tycker det var fint skrivet och väldigt bra prissatt, det är fullt rimligt och det märks att den kommer från ett kärleksfullt hem Förhoppningsvis hittar du en ny plats till den där den blir lika väl omhändertagen.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Fantastisk annons! Skickade ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Everlong:

Fantastisk annons! Skickade ett PM

Tack!
Har svarat dig nu.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk

vad är budet på just nu??

Permalänk
Medlem

Fantastisk annons! Synd att jag inte har cash just nu, annars hade jag lagt ett rimligt bud

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk

så vad är budet på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiendedräparen:

så vad är budet på?

Har ingen budgivning igång. Jag tar emot seriösa erbjudande via PM där jag håller diskussioner, varav en som är väldigt trevlig och bra!

Välkommen som ny användare till SweClockers!

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Har ingen budgivning igång. Jag tar emot seriösa erbjudande via PM där jag håller diskussioner, varav en som är väldigt trevlig och bra!

Välkommen som ny användare till SweClockers!

Skrev också ett pm så du inte glömmer mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Skrev också ett pm så du inte glömmer mig

Ber om ursäkt för att jag inte sett ditt PM.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Medlem

Dator såld till @Everlong

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.