Vilket 3070 kort, Eller vänta?

Permalänk
Medlem

Vilket 3070 kort, Eller vänta?

För ca 2-3 Veckor sedan lade jag en beställning på ett Gigabyte Eagle OC från proshop den 25:e februari för 7300kr. Jag har nu lyckats få tag på ett Asus TUF Gaming OC från webhallen för 8490kr. Jag känner att 8500kr är min smärtgräns för ett grafikkort, det svider extra när jag vet att ett 3080 kostade ungefär densamma när det kom ut. Så vilket kort hade ni tagit? eller kan det vara värt att vänta? Jag har inget emot att vänta till slutet av maj/ mitten av juni om priserna kanske stabiliserar sig något?

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt vad du är ute efter, men jag anser inte ASUS kortet vara 1200kr bättre om det är det du menar.
Har själv ett Eagle och är nöjd med det..

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit TUF-kortet. 3080-lanseringspriset var ju ett påhittat pris och spelar inte in på den faktiska situationen idag. Risken blir att du får vänta längre än juni och då kanske den där tusenlappen är värd en hel del sett till att du kan börja använda det direkt.

Permalänk
Medlem

Det kommer troligen vara minimal skillnad på det dyrare kortet. Men det finns verkligen ingenting som säkert säger att prisläget blir bättre inom kort, eller ens att tillverkarna vill det.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

3070 tuf, grymt kort. Svalt, tyst och bra vrm.

Permalänk
Medlem

Det du beskriver är ett i-landsproblem.
Ta de din plånbok tillåter och njut. Det är trots allt samma modell i praktiken.

Permalänk
Medlem

Jag kör på ett Asus dual OC 3070, är nöjd

Visa signatur

KÖPES:MINIMUM 24 TUMS SKÄRM MED MINST 144HZ

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit Asus alla dagar i veckan.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.