Mark Zuckerberg tror inte på Apples kommande VR-satsningar

Permalänk
Medlem

De länkade artiklarna skiljer sig extremt mycket från denna, där både bild och text är tydligt vinklade för att förlöjliga Facebook. Jag är absolut inget fan av FB men skulle ändå uppskatta om artiklarna som skrevs här kunde fortsätta vara opartiska. Trodde jag satt och läste på Feber först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag instämmer här, i alla fall om Sweclockers ska fortsätta ha en seriös/professionell ton. Det hade passat bra på till exempel FZ men man är van vid att se en högre nivå här (inget ont om FZ, det handlar bara om vilken framtoning sidan ska ha). Att folk reagerar (inte bara på den här nyheten) är för att det skär sig mot vad man är van vid.

Börjar tyvärr se detta mer och mer ofta här, pinsamt i många fall då "analyserna" av vad det rapporteras om leder till dessa sandlåde-artiklar som ibland helt missar poängen. Antar att målgruppen för sweclockers förändras med tiden, verkar rikta sig mer till Tiktik-generationen nu? @Meantek
Riktigt tråkigt att det här är vad som är kvar efter att Laxpudding lämnat. Tur att Yoshman härjar i kommentarsfältet iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Tänkte på de mänskliga rättigheterna arbetarna (Inte) har i Kina som tillverkar delarna i iPhones m.m... Inte FairTrade eller vad det kallas.

Nej, det är tyvärr en realitet för nästan all produktion idag känns det som. Om jag på ett enkelt sätt kunde välja att bara konsumera sådant som produceras i EES, eller med någon seriös hållbarhetsstämpel (finns så många "certificeringar" som Fairtrade som i sin tur bara försöker tjäna pengar), så skulle jag eftersträva det.

Utvecklingsländerna måste få utvecklas så de på sikt "kommer ikapp" avseende ekonomi, rättigheter osv. Tyvärr så känns som att mycket kantas av korruption och destruktiva arbetssätt för både anställda och miljö idag.

Permalänk
Medlem

Krokodiltårar ....

Facebook ogillar Appple pga att de kommer stänga FB från att tracka användare
Facebook äger Occulus som är ett VR headset
Facebook ser att de har svårt att intregera AR mot mobila enheter utan att få fulltillgång till HW.

Apple släpper ett eget VR headset (Konkurent till Occulus)
Apple har redan full tillgång till deras HW/SW och kan interagera med mobila/desktop/appleTV produkter

Ja Mark Z ser det som ett direkt hot

Om det slår beror nog mer på priset på VR Headset:et ... är det 25k är det inte intressant är det <10k kanske.
I dagsläget är VR spel så sjukt dyrt. med tanke på man behöver ett bra grafikkort i datorn också vilket gör det hamnar i "Entusiast" nivån direkt.

15k för datorn + 10k för VR headset är inte något som går hem i vanliga hushåll. då är en PS5 + VR Headset en billigare lösning.

Permalänk
Skrivet av thadriem:

Nej, det är tyvärr en realitet för nästan all produktion idag känns det som. Om jag på ett enkelt sätt kunde välja att bara konsumera sådant som produceras i EES, eller med någon seriös hållbarhetsstämpel (finns så många "certificeringar" som Fairtrade som i sin tur bara försöker tjäna pengar), så skulle jag eftersträva det.

Utvecklingsländerna måste få utvecklas så de på sikt "kommer ikapp" avseende ekonomi, rättigheter osv. Tyvärr så känns som att mycket kantas av korruption och destruktiva arbetssätt för både anställda och miljö idag.

Håller med, ingen kan hålla i moralpinnen utan att handen börjar brännas.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Är det vad han gör? Han krtiserar i princip Apple för saker som är väldigt populära att kritisera Apple för. Det var inte direkt sandlådenivå på kritiken heller.

Tycker du borde ta en funderare över ditt yrke. Sweclockers ska väl rapportera om nyheter i techvärlden, inte vara ditt personliga forum för ditt egna missnöje. Då kanske det är bättre at bli en influencer istället. Stör mig faktiskt att en sån ändå seriös sida som Sweclockers ens tillåter att ens publicera en sån bild till artikeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paulkersey:

Tycker du borde ta en funderare över ditt yrke. Sweclockers ska väl rapportera om nyheter i techvärlden, inte vara ditt personliga forum för ditt egna missnöje. Då kanske det är bättre at bli en influencer istället. Stör mig faktiskt att en sån ändå seriös sida som Sweclockers ens tillåter att ens publicera en sån bild till artikeln.

Jag tror du läst DasIch inlägg fel, eller så missförstår jag dig.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag tror du läst DasIch inlägg fel, eller så missförstår jag dig.

Jag tror han ville citera han som skrev artikeln.

Jag håller med om att jag blev förvånad över vilken låg nivå det var på artikeln. Ingen objektivitet och skribentens 'hat' gentemot FB lyser igenom. Lämna gärna opinionsbildning till läsarna själva.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag tror också han citerade fel person. Fast å andra sidan funderar jag faktiskt en hel del på vad jag ska söka för nya jobb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ingen vet vad den kommer kosta, vad den är tänkt att erbjuda eller om den ens släpps, men Ming-Chi Kuo som har ett väldigt bra track record angav för några dagar sen 1000 USD vilket är i linje med en iPhone 12 Pro (och iPhone X/XS/11 Pro om man blickar bakåt).

Jaha! Jag trodde att priset som sades när vi fick veta om Apples VR var ett ungefärligt pris. Då sa dom 25-30K.

Men 1000 dollar för en 8K skärm låter för billigt.

Permalänk
Hedersmedlem

No wireless. Less space than a Nomad. Lame.

Permalänk
Medlem

jag väntar på något nytt top notch vr set som jag kan använda med 3080 hoppas på något gott släpp snart

Permalänk
Medlem

@Meantek

Asså valet av bild på Zukker i artikeln HAHAHAHHAHAH tack för skrattet

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Ganska sjukt att man tvingar in folk på en social media plattform bara för att kunna använda deras VR headset?

Håller med men tyvärr blir liknande tilltag vanligare och vanligare tycker jag. Inte just att man måste registrera sig på ett socialt konto men åtminstone något sorts konto för att kunna dra nytta av det produkten/företaget erbjuder. Och även om det inte är ett krav så är det ibland väldigt svårt att hitta en väg ut. Windows är ett bra exempel på det senare då de anstränger sig ganska duktigt för att dölja faktumet att man inte måste ha ett registrerat konto hos dem för att nyttja alla tjänster windows erbjuder.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Jag tror också han citerade fel person. Fast å andra sidan funderar jag faktiskt en hel del på vad jag ska söka för nya jobb...

Jag citerade fel inlägg, var han som skrev. Sorry

Permalänk
Skrivet av paulkersey:

Tycker du borde ta en funderare över ditt yrke. Sweclockers ska väl rapportera om nyheter i techvärlden, inte vara ditt personliga forum för ditt egna missnöje. Då kanske det är bättre at bli en influencer istället. Stör mig faktiskt att en sån ändå seriös sida som Sweclockers ens tillåter att ens publicera en sån bild till artikeln.

Måste vara en "laugh-a-minute romp" att hänga med dig. Kan tycka att du borde ta dig en funderare över varför en bildsättning upprör dig så mycket att du ifrågasätter någons yrkesval.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mark Zuckerberg tror inte på Apples kommande VR-satsningar:

Men vad sägs om den ironin, jag tror ju inte på Mark Zuckerberg!

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiggin:

Men vad sägs om den ironin, jag tror ju inte på Mark Zuckerberg!

Märkligt inställning tycker jag. Det finns en hel del bevis för att Mark Zuckerberg finns på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Märkligt inställning tycker jag. Det finns en hel del bevis för att Mark Zuckerberg finns på riktigt.

Näe, det där är bara någon vänsteragenda eller högerkonspiration, jag läste på nätet att han är helt otrolig.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB