Noctua lanserar NH-U12 Redux – österrikisk tornkylning för femhundringen

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Marquzz:

Jag förstår det, du verkar "läsa" lite för snabbt, så du missar nog detaljerrna. Om du kollar igen så ser du att det är en Noctua u12a som är med i det första testet, en kylare som kostar över 1000:-. Du kan också se att den är ca 3-4 grader svalare än t.ex. Arctic Freezern. En annan kylare som den också är 3-4 grader svalare än är just Noctua u12s

Vet inte riktigt varför jag ens försöker...

Jag tror du får utveckla ditt resonemang mer. För jag har försökt ta mig an klippen du tidigare länkat till, men likt @anon42512 ser jag ingen koppling till att de billigare alternativen är lika bra som Noctua.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marquzz:

Jag förstår det, du verkar "läsa" lite för snabbt, så du missar nog detaljerrna. Om du kollar igen så ser du att det är en Noctua u12a som är med i det första testet, en kylare som kostar över 1000:-. Du kan också se att den är ca 3-4 grader svalare än t.ex. Arctic Freezern. En annan kylare som den också är 3-4 grader svalare än är just Noctua u12s

Vet inte riktigt varför jag ens försöker...

3-4 grader svalare utan, vad jag kunde se, nån nämnvärd överklockning, låter väldigt bra. Skillnaden lär bli större när man klockar.

Nej, det visade på att Noctua-kylarna är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Inet, som är billigaste seriösa ÅF på Prisjakt, tar 649 kr för NH-U12S.

Som jag skrev: Nuläge!
Vi får se hur situationen är när man behöver en ny kylare om ett år eller tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Som jag skrev: Nuläge!
Vi får se hur situationen är när man behöver en ny kylare om ett år eller tre.

Jag syftade på att 500 till 650 är tillräckligt stort avstånd i pris för att båda ska kunna existera.