Bästa kontorsstol för en långsittande kort människa

Permalänk
Medlem

Bästa kontorsstol för en långsittande kort människa

Har suttit och letat efter en lämplig kontorsstol nu i flera veckor men lyckas aldrig hitta någon som verkligen känns rätt. Sitter just nu med en AKRacing och har provat Arrozzi men skulle vilja ha något mer ergonomiskt. Den viktigaste punkten är att jag sitter framför datorn mer eller mindre hela dagarna. På dagarna med skola på distans och på kvällarna med deltidsjobb eller spelande. Är även rätt så kort, 160cm, och känner att jag har svårt att anpassa många stolar till min kroppsform.

Har kikat på Secretlabs men är rädd för att den inte är ergonomisk nog. Malmstolen ser toppen ut, men är rädd för att jag är för liten för den. Vill även ha justerbara armstöd så tror inte IKEA-stolarna är nånting. Kinnarps-stolarna har jag hört mycket prat om men är osäker på vilken modell som är bäst.

Permalänk
Medlem

Funderat på ett höj och sänkbart skrivbord om du sitter där hela dagarna? Variera dagen med att stå kan vara skönt för kroppen.

Men vad är det som du upplever som problemet med din nuvarande stol?
"Känns inte rätt" är ju lite luddigt Finns säkert personer som gillar den stolen du har just nu.