LG OLED 2021 (A1/B1/C1/G1/Z1/), samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

Viaplay och cmore har jag ej hittat! Resterande fungerar bra enligt mig.

Okej, tack! Jag velar lite mellan en LG C1 och Philips 935, lockar lite med ambilight och ändå smidigt om alla appar finns. Men hursomhelst tror jag att vad som blir bra jämfört med min Panasonic anno 2009. Får invänta den som får bästa priset på black friday..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gyppo:

Okej, tack! Jag velar lite mellan en LG C1 och Philips 935, lockar lite med ambilight och ändå smidigt om alla appar finns. Men hursomhelst tror jag att vad som blir bra jämfört med min Panasonic anno 2009. Får invänta den som får bästa priset på black friday..

Ser man till tester så jämförs C1 med Oled806/856 - 935 är inte det mer G1?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Dreas89:

Ser man till tester så jämförs C1 med Oled806/856 - 935 är inte det mer G1?

Philips 9xx-serie handlar om högtalarsystemet från Bowers & Wilkins. LG G1-modellerna är byggd för vägghängning och tunn 2 cm tjock konstruktion. G som i Gallery. G1 har också den något ljussarkare Evo-panelen som ännu endast finns hos LG:s egna modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Philips 9xx-serie handlar om högtalarsystemet från Bowers & Wilkins. LG G1-modellerna är byggd för vägghängning och tunn 2 cm tjock konstruktion. G som i Gallery. G1 har också den något ljussarkare Evo-panelen som ännu endast finns hos LG:s egna modeller.

Så rent krasst är 806/856 likvärdiga bildmässigt 935?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Dreas89:

Så rent krasst är 806/856 likvärdiga bildmässigt 935?

935 är en 2020-modell, medan 806/856 är en 2021-modell. Så kan vara vissa skillnader. Men ja, det är högtalarsystemet som är den stora skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

935 är en 2020-modell, medan 806/856 är en 2021-modell. Så kan vara vissa skillnader. Men ja, det är högtalarsystemet som är den stora skillnaden.

Ah det är 936 som är årets modell gissar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ah, jag har inte gjort supermycket research ännu, tyckte att 935 och c1 låg bra till i pris just nu bara 😅. Men då kanske man ska snegla hellre på 806 i Philips fall? Sourroundljud har jag redan så det är inte avgörande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gyppo:

Ah, jag har inte gjort supermycket research ännu, tyckte att 935 och c1 låg bra till i pris just nu bara 😅. Men då kanske man ska snegla hellre på 806 i Philips fall? Sourroundljud har jag redan så det är inte avgörande.

Laxpudding har lämnat kommentarer i en tråd om just 806 nedanför denna tråd. Jag vet inte hur väl underbyggda svaren är då recensionerna är få. Men det kanske är branschkunskap. Brukar alltid vara enormt mycket kompetens i svaren

Permalänk
Medlem

Nån som beställt en C1 48" direkt från lg på sistone och kollat om de fick en evo panel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Nån som beställt en C1 48" direkt från lg på sistone och kollat om de fick en evo panel?

https://www.avsforum.com/threads/2021-lg-oled-c1-g1-owners-th...

Blev lite nyfiken själv efter att ha läst din fråga. Men vette fan om jag vill in och pilla för mycket om det riskerar garantin, är super nöjd ändå så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

https://www.avsforum.com/threads/2021-lg-oled-c1-g1-owners-th...

Blev lite nyfiken själv efter att ha läst din fråga. Men vette fan om jag vill in och pilla för mycket om det riskerar garantin, är super nöjd ändå så att säga.

Hehe jag beställde i fredags, taggad som fan. Har en service remote, tror det är lugnt att leka runt, bara man inte trycker in IN STOP knappen som gör en fabriksåterställning, den återställer "igång" tiden och jag tror den flaggas då.

Annars verkar det va lugnt, verkar va många som pillat i service menyn och ändå LG hedrat garantin, så länge man ställer tillbaks det man ändrat.

Hoppas de skickar den imorgon så ska jag kolla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Hehe jag beställde i fredags, taggad som fan. Har en service remote, tror det är lugnt att leka runt, bara man inte trycker in IN STOP knappen som gör en fabriksåterställning, den återställer "igång" tiden och jag tror den flaggas då.

Annars verkar det va lugnt, verkar va många som pillat i service menyn och ändå LG hedrat garantin, så länge man ställer tillbaks det man ändrat.

Hoppas de skickar den imorgon så ska jag kolla!

Du kommer bli super nöjd vilket som! Vart beställde du ifrån och vad pröjjsa du? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

Du kommer bli super nöjd vilket som! Vart beställde du ifrån och vad pröjjsa du? 😁

Direkt från LG, 11347:- med benify erbjudandet

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Direkt från LG, 11347:- med benify erbjudandet

Ska du spela något på tv:n eller är det mest tv tittande som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

Ska du spela något på tv:n eller är det mest tv tittande som gäller?

Ska köra den som PC monitor Ja i samband med 2 "normala" så den blir väl primärt för spelande och streaming tjänster osv. Sen statiskt på de andra skärmarna.

Permalänk
Medlem

Men vad är det för fuffens med computersalg? 55" c1 kostar ju 19 990 på våra vanliga butiker. Computersalg ska ha 13 600 för en..
Sitter och funderar på om jag ska hålla mig till black friday men känns ju inte som att det blir billigare än så

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Men vad är det för fuffens med computersalg? 55" c1 kostar ju 19 990 på våra vanliga butiker. Computersalg ska ha 13 600 för en..
Sitter och funderar på om jag ska hålla mig till black friday men känns ju inte som att det blir billigare än så

Ja c1 55" verkar va den modellen som oftast reas, en bekant köpte från computer salg för 3 veckor sen då låg den på 12.500:-, fick leverans snabbt och inga konstigheter^^

edit: den var billigare än 48" då också

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag köpte en C1 55" från computersalg för ett par veckor sen för 13300 kr! Inga konstigheter och det tog 6 arbetsdagar att få hem den. Som jag förstå så köper dom in olika produkter från olika länder inom EU. Hur dom kan pressa priset såpass kan ha flera olika svar! Så det är lite av en gåta! Jag är iaf super nöjd med mitt köp och kunde knappt tro det själv att det kunde skilja så mycket i pris!

Permalänk
Medlem

Computersalg är väl Danmark? C1 65a kunde du köpa för 14k svenska för några veckor sedan på power.dk.

Tips till alla skåningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Computersalg är väl Danmark? C1 65a kunde du köpa för 14k svenska för några veckor sedan på power.dk.

Tips till alla skåningar.

sjukt, så kollar man på svenska power och både c148" och c155" är dyrare än danska c165"

Edit: ahh såg nu att 65" går för c:a 20.000sek nu, men alla modeller är fortfarande runt 30% billigare än svenska marknaden -_-

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

sjukt, så kollar man på svenska power och både c148" och c155" är dyrare än danska c165"

Edit: ahh såg nu att 65" går för c:a 20.000sek nu, men alla modeller är fortfarande runt 30% billigare än svenska marknaden -_-

Danska kronan är ju värd 1,37 eller 1,40 så det blir ibland inte så stor skillnad. C1 såldes för 9999dkk för två veckor sedan…

Permalänk
Medlem

Fick hem C1 48"<3 direkt från LG för några dagar sen, för att svara på min egen fråga har den batchen inte EVO panelen.
Fet är den förstås, ja, på kvällen iallafall

Slog av ASBL, aldrig märkt av att den dimmas under användning, ja förutom om man fullscreenar en helvit hemsida då. Bra skit.

Permalänk
Medlem

Elgiganten kör klubbpriser på A1-serien, se inlägg i Dagens Fynd-tråden:

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på en 77:a A1, men är rädd att den är för ljussvag för vettig HDR? Så satsar kanske på en C1:a i 65 tum istället.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

jahapp.. nu blev det en 55oledc1 (c12) till sovrummet från computersalg, 13 332kr. Ser inte hur svenska återförsäljare ska kunna matcha det ens på BF. Visst, nu kanske cumputersalg också har en grym BF rea. men men.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jahapp.. nu blev det en 55oledc1 (c12) till sovrummet från computersalg, 13 332kr. Ser inte hur svenska återförsäljare ska kunna matcha det ens på BF. Visst, nu kanske cumputersalg också har en grym BF rea. men men.

Jag gjorde som dig för några veckor sedan och är super nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliok89:

Låter perfekt, kollade du någon guide för inställningar och så eller var den bra som den var när den kom?
Kommer användas i sovrum tillsammans med en Xbox series X samt titta på serier via Plex typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Skrivet av Eliok89:

Samma här. Blev så nöjd att jag blev tvungen att köpa ett Playstation 5 för att kunna ha ännu mer nytta av TV:n hehe. Som en sidenote är jag faktiskt rätt nöjd med det inbyggda ljudet, det duger för vanligt TV-tittande. B1 har nedåtriktade högtalare och den tyckte jag lät lite burkigt, men C1 använder TV-foten som en del av den akustiska konstruktionen och reflekterar ljudet framåt, det gör en hel del skillnad. UI:t är rappt och jag är helt mindblown att jag kan styra både min PS5 och Nvidia Shield med Magic Remote, är det någon som vet hur det funkar tekniskt? Det finns ju ingen bluetooth-parning eller IR-signal inblandat.

Skrivet av issue:

Låter perfekt, kollade du någon guide för inställningar och så eller var den bra som den var när den kom?
Kommer användas i sovrum tillsammans med en Xbox series X samt titta på serier via Plex typ.

Detta är jag också intresserad av att veta. Bilden är bra out of the box (efter att man stängt av motion smoothing) men det kanske går att optimera ytterligare.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

men C1 använder TV-foten som en del av den akustiska konstruktionen och reflekterar ljudet framåt, det gör en hel del skillnad.

någon som vet hur det funkar tekniskt? Det finns ju ingen bluetooth-parning eller IR-signal inblandat.

aha, jag kommer sätta den på väggen samt i sovrummet
jag kommer använda den mest med hörlurar ändå när jag spelar och de gånger jag ser en serie innan jag ska sova så kommer jag nog nöja mig med det inbyggda ljudet ändå
hdmi-cec heter tekniken som gör att du kan styra genom tvn

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Den snubben har mycke bra info om inställningar osv i sin kanal^^