Autoifyll på web-sidor - hur få bort det man matat in tidigare?
Hej!
Jag använder Chrome. På olika web-sidor ska man tex fylla i inloggningsuppgifter. Det är en ruta med Användarnamn. Vi säger att jag har användarnamn Suz. Jag skriver S i rutan och då kommer förslag på s upp som jag fyllt i på nån sida någongång. Eller om jag bara klickar i rutan kommer ett gäng förslag upp som är baserat på vad jag fyllt i i liknande rutor förut. Hur får jag bort de förslagen?
Jag har när jag varit lite väl snabb, sluntit och kopierat in lösenord i den rutan så nu föreslås det ju något av mina lösenord. Jag har såklart bytt dom men det är irriterande i alla fall.
Jag har tömt cache - det försvann inte.
Det här är säkert löjligt enkel om man vet det, men jag har inte lyckats googla fram det.
Tack på förhand
Suz
Testa shift+delete. Det funkar åtminstone i adressfältet!
Om du vill få bort allt kan du trycka ctrl+shift+delete och testa att på avancerat välja "Formuläruppgifter för autoifyll" och välja tidsintervallet "Sedan kontot skapades"
Testa shift+delete. Det funkar åtminstone i adressfältet!
Om du vill få bort allt kan du trycka ctrl+shift+delete och testa att på avancerat välja "Formuläruppgifter för autoifyll" och välja tidsintervallet "Sedan kontot skapades"