Autoifyll på web-sidor - hur få bort det man matat in tidigare?

Permalänk
Medlem

Autoifyll på web-sidor - hur få bort det man matat in tidigare?

Hej!
Jag använder Chrome. På olika web-sidor ska man tex fylla i inloggningsuppgifter. Det är en ruta med Användarnamn. Vi säger att jag har användarnamn Suz. Jag skriver S i rutan och då kommer förslag på s upp som jag fyllt i på nån sida någongång. Eller om jag bara klickar i rutan kommer ett gäng förslag upp som är baserat på vad jag fyllt i i liknande rutor förut. Hur får jag bort de förslagen?
Jag har när jag varit lite väl snabb, sluntit och kopierat in lösenord i den rutan så nu föreslås det ju något av mina lösenord. Jag har såklart bytt dom men det är irriterande i alla fall.

Jag har tömt cache - det försvann inte.

Det här är säkert löjligt enkel om man vet det, men jag har inte lyckats googla fram det.
Tack på förhand
Suz

Visa signatur

Suz

Permalänk
Medlem

Testa shift+delete. Det funkar åtminstone i adressfältet!

Om du vill få bort allt kan du trycka ctrl+shift+delete och testa att på avancerat välja "Formuläruppgifter för autoifyll" och välja tidsintervallet "Sedan kontot skapades"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Testa shift+delete. Det funkar åtminstone i adressfältet!

Om du vill få bort allt kan du trycka ctrl+shift+delete och testa att på avancerat välja "Formuläruppgifter för autoifyll" och välja tidsintervallet "Sedan kontot skapades"

Tack, tack, tack. Det här har jag funderat på i åratal av och till - så är det så enkelt.

/Suz

Visa signatur

Suz