Onsdagshäng – Kenneth och Jonas bygger i Louqe Raw S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jo, men lite tveksam temperatur enligt grafen, till skillnad från recensentens analys. Jag tänker köpa en Alpenföhn Black Ridge och montera en 120 mm Noctua iPPC Industrial-fläkt för ordentligt med statiskt tryck, tror det är viktigt i så tighta chassin. Det ska bli 72 mm över moderkortet så det ska gå in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengman_223:

Vart är tanken att man ska montera hårddisken?

På moderkortet, vilket är standard i små itx byggen.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

På moderkortet, vilket är standard i små itx byggen.

Finns även en 2.5" plats vid nätagget.

Permalänk
Medlem

Möjligt att få en komponentlista ifall man tänker bygga samma build som på videon

Permalänk
Medlem

Jag är skeptisk. Tror verkligen på sämre värden på både gpu och cpu när den väl testats med nuvarande hårdvara.
Har själv ITX chassi som är ett av de bättre och den går ändå upp mot 75 grader med 280mm kylare vid gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Jag inväntar oberoende tester av kylningen, men den naturliga konvektionen slås lite ur spel när man använder fläktar. Vill inte låta negativ men spontant skulle jag tro att Ghost S1 med fläktar i topp och botten (2 st medium tophats) kommer ge bättre kylning med samma komponenter då den varma luften har väldigt kort transportsträcka från komponent till fläktarna som suger ut den varma luften (~3 cm).

De flesta GPU:er dumpar värmen uppåt och nedåt och i RAW så dumpar den då värmen framåt och bakåt (om du tittar på chassit framifrån) i hela chassits höjd. Blir ganska lång väg att färdas(~30 cm) för den varma luften längst ner om den ska sugas ut av fläkten längst upp på baksidan(120mm) eller av en extern 140mm fläkt på toppen.

En sista sak, hur tänkte de med fläkten i toppen!? Jag antog att det fanns plats så den skulle monteras internt och följa med när man drog ut innandömet. Nu är det riktig gettomod över det, se nedan: https://www.louqe.com/wp-content/uploads/2020/11/detail_140mm-4-500x500.png
Källa: www.louqe.com/raw-s1

sinnsessjukt att dom inte löste det bättre. Göra chassit 20mm högre med en extra mer performerad mesh top platta.
Denna är ju sjukt att dom förväntar oss att sätta på den.

Permalänk
Medlem

Lite ny info.

Nytt test från Loque för CPU, deras första CPU-test var lite luddigt...

På reddit svarade de en snubbe som undrade om recensionexemplar till Optimum Tech.

Citat:

Guys, we are still in talks with Ali.

If you would to skim thru our Insta feed, you'd notice we have some insane add-ons in the pipeline for the RAW S1, that we believe will be better suited for Ali to look at when they are ready. We're simply saving the great stuff for later. Please bear with us!

Läste också att Hardware Canucks test tydligen var med CPU-fläkten riktad utåt, inte inåt, vilket troligtvis var klart sämre för temperatur.

Permalänk
Medlem