Trasig strömsladd (?) Lyser i en sekund och sedan slocknar den.

Permalänk
Medlem

Trasig strömsladd (?) Lyser i en sekund och sedan slocknar den.

Hej.
Skulle behöva hjälp med min skärm.

När jag kopplar in sladden så lyser den lilla lampan som visar om den funkar eller ej, men efter en sekund så slocknar den igen.

Har kopplat ut sladden och låtit den ligga ett tag för att se om den bara blev överhettad, men det hjälpte inte.

Tänkte sedan bara köpa en ny men kunde inte hitta vilken strömkabel jag behöver.
Det står "Model: adp-40kd bb" på den, men även det hjälpte mig inte hitta rätt, för det fanns en hel del som hette samma sak men såg helt olika ut på bilderna.

Skärmen heter Asus vx238. Har haft den ett par år nu, minns inte exakt hur länge.

Är sladden helt trasig eller går det att fixa den på något sätt?
Och om jag måste skaffa ny, var kan jag köpa det?

Permalänk
Medlem

Klurigt det där. Du får överväga hur mycket skärmen är värd idag och hur mycket du är villig att lägga på att hitta en ersättare till sladden innan du köper en ny. Låter som att worst case scenario är att du lägger ut 400-700kr på en sladd utan att vara helt säker på att det löser problemet?

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

För att förtydliga: det gäller alltså en monitor med en extern nätadapter, så det är antagligen inte kabeln i sig som felar utan själva adaptern.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

För att förtydliga: det gäller alltså en monitor med en extern nätadapter, så det är antagligen inte kabeln i sig som felar utan själva adaptern.

Ja, den har extern nätadapter.