Permalänk

Bygga gaming dator

Gammal medlem som slarvat bort sitt inlogg men är tillbaka efter många år.
Ser det har hänt en del på många ställen vad gäller komponenter etc.

Skall bygga en gaming dator til grabben men inser att det är sjukt mycket enklara att bygga idag och det finns mycket mer att välja på. Jag har dock några krav på bygget som borde gå att uppfylla.
Samt att bygget skall även i slut priset inkludera en skärm, mus, tangentbord.

KRAV:
* Datorn bör kunna hålla 3-4 år utan uppgradering.
* Vara tyst
* Pris max 27.000kr inkl skärm mus och tangentbord.
* Windows 10 home / pro orginal licens skall inkluderas i priset. ( Retail version)

Jag har satt ihop en konstruktion som för mig verkar helt okej frågan är om det är overkill på CPU eller Under kill på GPU minne och övriga komponenter. Någon som kan ge lite input eller komma med förslag på komponenter till gaming dator bygge.

Mitt komponentval: https://komponentkoll.se/bygg/ZUCrN

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

Gammal medlem som slarvat bort sitt inlogg men är tillbaka efter många år.
Ser det har hänt en del på många ställen vad gäller komponenter etc.

Skall bygga en gaming dator til grabben men inser att det är sjukt mycket enklara att bygga idag och det finns mycket mer att välja på. Jag har dock några krav på bygget som borde gå att uppfylla.
Samt att bygget skall även i slut priset inkludera en skärm, mus, tangentbord.

KRAV:
* Datorn bör kunna hålla 3-4 år utan uppgradering.
* Vara tyst
* Pris max 27.000kr inkl skärm mus och tangentbord.
* Windows 10 home / pro orginal licens skall inkluderas i priset. ( Retail version)

Jag har satt ihop en konstruktion som för mig verkar helt okej frågan är om det är overkill på CPU eller Under kill på GPU minne och övriga komponenter. Någon som kan ge lite input eller komma med förslag på komponenter till gaming dator bygge.

Mitt komponentval: https://komponentkoll.se/bygg/ZUCrN

Du kommer inte att hitta ett 3060 ti för 4500:- utan får vara med och köpa ett 3070 när det väl dyker upp i saldo för 3-4 minuter ett par gånger i veckan. Räkna med 8-9500:- alternativt gå på ett vanligt 3060 för ca 6000:-

Imo är det värt att gå upp till ett 3070 även om det precis som 3060 är överprisade.

Permalänk
Medlem

Alla har ju egna åsikter men tycker du har överspenderat på saker som nätagg, moderkort, ram och i viss mån cpu men underspenderat på GPU och mus/tangentbord

Såhär nånting hade jag byggt för 25000

Edit: insåg att jag inte fick med Windows. Hade själv aldrig betalt 1000kr för retail då de finns för några hundralappar. Går ju alltid att nedgradera till ett RX 6800 och lägga till windows och kanske 3600mhz minnet och nåt mer

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

För skoj skull drog jag ihop en lista med Intel/Nvidia då jag vet att vissa fortfarande har svårt för AMD.

Dessvärre är det ju totalt omöjligt att hitta 3080 nu. AMD-kort dyker upp titt som tätt och ibland även 3070 men lägre än så skulle jag inte gå med en budget som denna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk

En fundering på CPU.
AMD Ryzen 5 är inte det lite väl i tunnaste laget även om man har asbra GPU?

Bör man inte satsa på en Ryzen 7 -5800 exempel isåfall?

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

En fundering på CPU.
AMD Ryzen 5 är inte det lite väl i tunnaste laget även om man har asbra GPU?

Bör man inte satsa på en Ryzen 7 -5800 exempel isåfall?

Det beror på. Ska du till exempel spela i 1440p gör processorn i princip ingen skillnad.

Kolla in https://www.sweclockers.com/test/31553-intel-core-i9-11900k-c... och scrolla ner till index.

Ska grabben enbart spela så finns det inte så mycket vinning att köra med en dyrare processor.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

Det beror på. Ska du till exempel spela i 1440p gör processorn i princip ingen skillnad.

Kolla in https://www.sweclockers.com/test/31553-intel-core-i9-11900k-c... och scrolla ner till index.

Ska grabben enbart spela så finns det inte så mycket vinning att köra med en dyrare processor.

Grabben skall i första hand använda datorn till spel. I andra hand till skolarbeten.

Jag där emot är av det tycker att skall man köpa något så köper man något ordentligt direkt. Visst det finns en övre gräns för vad jag är villig och betala. Men ut från att det skall spelas och möjligen lite längre fram kollas film eller redigera film för youtube så vill jag gärna satsa lite direkt.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

Grabben skall i första hand använda datorn till spel. I andra hand till skolarbeten.

Jag där emot är av det tycker att skall man köpa något så köper man något ordentligt direkt. Visst det finns en övre gräns för vad jag är villig och betala. Men ut från att det skall spelas och möjligen lite längre fram kollas film eller redigera film för youtube så vill jag gärna satsa lite direkt.

Jag förstår vad du menar men faktum kvarstår att ska det spelar i 1440p eller högre så är allt över en 6-kärnig processor utav de nyare generationerna helt bortkastat. Även om han skall redigera lite film för youtube kommer han knappt märka någon skillnad.

i5 och r5 är inte lika mycket efter idag som de var för 5-10 år sedan när vi pratar om spelprestanda och generell dataanvändning.

Om ni tvekar så rekommenderar jag att ni kollar upp tester för de applikationer/användningsområden ni tänker er.

Sen kan jag också förstå att man vill "ta i lite extra" bara för att det känns bra. Jag själv har varit inne många gånger på att köpa en 5800x istället för en 5600x som ligger beställt trots att allt jag gör på min dator är surf, spel och en aning streaming/redigering. I slutändan när jag står där med muspekaren över köp-knappen så vinner allting förnuftet att det inte är värt dubbla priset för en antagligen ej märkbar prestandaökningn

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

Grabben skall i första hand använda datorn till spel. I andra hand till skolarbeten.

Jag där emot är av det tycker att skall man köpa något så köper man något ordentligt direkt. Visst det finns en övre gräns för vad jag är villig och betala. Men ut från att det skall spelas och möjligen lite längre fram kollas film eller redigera film för youtube så vill jag gärna satsa lite direkt.

5600x är bättre än Intel i nuläget, med en rätt stor del. 5600x alt 5800/5900 beroende på vad du vill betala.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Jag förstår vad du menar men faktum kvarstår att ska det spelar i 1440p eller högre så är allt över en 6-kärnig processor utav de nyare generationerna helt bortkastat. Även om han skall redigera lite film för youtube kommer han knappt märka någon skillnad.

i5 och r5 är inte lika mycket efter idag som de var för 5-10 år sedan när vi pratar om spelprestanda och generell dataanvändning.

Om ni tvekar så rekommenderar jag att ni kollar upp tester för de applikationer/användningsområden ni tänker er.

Sen kan jag också förstå att man vill "ta i lite extra" bara för att det känns bra. Jag själv har varit inne många gånger på att köpa en 5800x istället för en 5600x som ligger beställt trots att allt jag gör på min dator är surf, spel och en aning streaming/redigering. I slutändan när jag står där med muspekaren över köp-knappen så vinner allting förnuftet att det inte är värt dubbla priset för en antagligen ej märkbar prestandaökningn

Fast det borde ju fortfarande finnas utrymme i budget med ett 3070 eller 6800xt och en 8 kärnig ryzen från 5000 serien. Just nu räcker 6 kärnor men med tanke på att senaste generationens konsoler har 8 kärnor så känns det mer framtidssäkert + att det kommer att komma till nytta ifall grabben vill redigera film.

Med tanke på filmredigeringsbiten skulle jag välja 3070 istället för 6800xt.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bygga dator med ett 2060 i så länge, ju tokigt svårt att få tag i annat just nu?

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
Skrivet av metalmac:

Kan du inte bygga dator med ett 2060 i så länge, ju tokigt svårt att få tag i annat just nu?

Behöver ha klart bygget till slutet av maj.
Kan så klart bygga med billigare saker.
Men vill helst om möjligt bygga med bra uppsättning direkt.

Kanske skall tänkande lite och köra med en 8-10 kärnig CPU. Med tanke på nya konsolerna.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Fast det borde ju fortfarande finnas utrymme i budget med ett 3070 eller 6800xt och en 8 kärnig ryzen från 5000 serien. Just nu räcker 6 kärnor men med tanke på att senaste generationens konsoler har 8 kärnor så känns det mer framtidssäkert + att det kommer att komma till nytta ifall grabben vill redigera film.

Med tanke på filmredigeringsbiten skulle jag välja 3070 istället för 6800xt.

För lite lättare filmredigering a´la youtubevideos så kommer 6 eller 8 kärnor inte göra särskilt mycket skillnad. Beroende på vad han väljer för program så kan ju GPU användas för vissa arbeten och då är 16gb 6800xt ljusår framför ett 3070 med 8gb.

Sen är det givetvis upp till en själv vad man vill lägga pengarna på men eftersom han sa att pojken framförallt skulle spela på den så är bytet 6800xt till ett 3070 för att få en aningen snabbare processor för redigering ett väldigt dåligt byte, om man är ute efter spelprestanda.

Skulle du jämföra en 5800x/11700k+3070 mot ett 5600x/11600k+6800xt till exempel i ren spelprestanda så är 3070-kombon rätt långt efter. Närme 30%+ skulle jag säga.

Sen, bryr man sig mycket om Ray Tracing, DLSS eller NVENC så kanske 3070 låter som en bra deal. Men personligen så väljer jag ett 6800xt med 30%+ ren spelprestanda alla dagar i veckan, men så behöver förstås inte alla tycka. Speciellt inte nu med tanke på att ett 3070 går för nästan lika mycket som ett 6800xt, när det väl dyker upp.

Men det är ju det som är det fina i det hela. Alla behöver inte tycka likt, och alla får köpa det dom själv vill ha, beroende på vad man vill använda det till

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Skrivet av Raynstorm:

För lite lättare filmredigering a´la youtubevideos så kommer 6 eller 8 kärnor inte göra särskilt mycket skillnad. Beroende på vad han väljer för program så kan ju GPU användas för vissa arbeten och då är 16gb 6800xt ljusår framför ett 3070 med 8gb.

Sen är det givetvis upp till en själv vad man vill lägga pengarna på men eftersom han sa att pojken framförallt skulle spela på den så är bytet 6800xt till ett 3070 för att få en aningen snabbare processor för redigering ett väldigt dåligt byte, om man är ute efter spelprestanda.

Skulle du jämföra en 5800x/11700k+3070 mot ett 5600x/11600k+6800xt till exempel i ren spelprestanda så är 3070-kombon rätt långt efter. Närme 30%+ skulle jag säga.

Sen, bryr man sig mycket om Ray Tracing, DLSS eller NVENC så kanske 3070 låter som en bra deal. Men personligen så väljer jag ett 6800xt med 30%+ ren spelprestanda alla dagar i veckan, men så behöver förstås inte alla tycka. Speciellt inte nu med tanke på att ett 3070 går för nästan lika mycket som ett 6800xt, när det väl dyker upp.

Men det är ju det som är det fina i det hela. Alla behöver inte tycka likt, och alla får köpa det dom själv vill ha, beroende på vad man vill använda det till

Som sagt. Spel är prio ett för burken. Det andra är mer en sekundär sak. Så prestandats för spel är viktigast. Alla CPU,gpu etc klarar det tredje saken skolarbete så där behöver vi inte fokusera.

Budgeten är som sagt runt 25K plus minus några tusen. Men för de pengarna skall allt köpas från scratch dvs skärm mus tangentbord Windows och alla komponenter.

Skulle om möjligt föredra ett moderkort med stöd för wi-fi även om kabel i nätverk är viktigt också.

Målet är väll att bygga så optimal burk som möjligt utan att någon komponent är bättre än vad som totalt sett kan utnyttjas av andra komponenter. Ex så menar jag att minne med 3600mhz är inte optimalt om den totala må som kan användas ex endast är 3100mhz. Då blir det lite att betala för 500mhz i onödan som man kanske kunde lagt på CPU eller gpu istället.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

För lite lättare filmredigering a´la youtubevideos så kommer 6 eller 8 kärnor inte göra särskilt mycket skillnad. Beroende på vad han väljer för program så kan ju GPU användas för vissa arbeten och då är 16gb 6800xt ljusår framför ett 3070 med 8gb.

Sen är det givetvis upp till en själv vad man vill lägga pengarna på men eftersom han sa att pojken framförallt skulle spela på den så är bytet 6800xt till ett 3070 för att få en aningen snabbare processor för redigering ett väldigt dåligt byte, om man är ute efter spelprestanda.

Skulle du jämföra en 5800x/11700k+3070 mot ett 5600x/11600k+6800xt till exempel i ren spelprestanda så är 3070-kombon rätt långt efter. Närme 30%+ skulle jag säga.

Sen, bryr man sig mycket om Ray Tracing, DLSS eller NVENC så kanske 3070 låter som en bra deal. Men personligen så väljer jag ett 6800xt med 30%+ ren spelprestanda alla dagar i veckan, men så behöver förstås inte alla tycka. Speciellt inte nu med tanke på att ett 3070 går för nästan lika mycket som ett 6800xt, när det väl dyker upp.

Men det är ju det som är det fina i det hela. Alla behöver inte tycka likt, och alla får köpa det dom själv vill ha, beroende på vad man vill använda det till

Jag har bara jämfört redigering i 4/6k i rawmaterial från black magic kamera i davinci, där kändes 8 kärnig 3700 snabbare än 6 kärnig 3600 vid lite större projekt, har dock inte testat med någon från 5000 serien.

I tester så visar 6800xt rätt dålig prestanda för redigering och sämre i många program än tom 3060 (ej ti).

Jag använder nästan uteslutande min dator till spel så jag sålde mitt 3070 till förmån för ett 6800xt men om redigering är något man vill satsa på, så är Nvidia det bättre valet. 3070 är grymt till redigering och dessutom långt ifrån dåligt till spel...

Edit: ska man sedan mest redigera lite mobilklipp så spelar det såklart ingen roll vilket system man väljer.

Permalänk

https://komponentkoll.se/bygg/ZaDqM

Vad tror ni om denna uppsättningen?

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

https://komponentkoll.se/bygg/ZaDqM

Vad tror ni om denna uppsättningen?

Byt moderkort till ett med z490 chipset annars har du skjutit dig själv i foten med den cpun och ramminnet (båda tappar funktionen att överklocka så ram kommer inte ens gå i 3200MHz utan blir fast på 2133MHz med helt hemska timings).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Prophet_Moe:

https://komponentkoll.se/bygg/ZaDqM

Vad tror ni om denna uppsättningen?

RAM har utgått från sortiment från Webhall, du klarar dig bra på 3200Mhz (Kan OC i UEFI)
Moderkort behöver bytas.
Nätagg måste köpas från Amazon?

Permalänk

https://komponentkoll.se/bygg/GEtqg

Ut från original bygget så har jag lyssnat på er.
Länken ovan är vad jag tänker ut ifrån vad ni tyckt och beskrivit.

Det som saknas är operativsystem.

Ni kommer säkert tycka jag är helt jävla curlande förälder som ger min 9åring en gaming dator för 25-30k. Men det finns en anledning och pengar är egentligen inte problemet. Utan mitt samvete vad är rimligt för en gaming dator. Jag tycker RUNT 25k men kan betala upp till 30K om så krävs.

Jag vill att grabben skall kunna spela vad han vill de närmaste 3-4 åren utan att tumma på något.

Där med inte sagt att han behöver en i9 CPU och en gpu i 50k klassen.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk

Colorful GeForce RTX 3060 12Gb

Är det något att ha?

Kan få tag på ett sånt nu nämligen.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

Colorful GeForce RTX 3060 12Gb

Är det något att ha?

Kan få tag på ett sånt nu nämligen.

Om du inte köper den för ockerpris är den säkert ett helt OK kort för spel i 1080p

Om du ska köpa CPU just nu så skulle jag nog rekommendera dig att gå på en i5-10600k eller Ryzen 3600 då dessa ligger rimligt i pris i förhållande till prestanda samt att dessa finns i lager! Det är inte på något sätt de bästa processorerna som finns ute, men den duger i de flesta fall gott och väl till riktigt spelande!

Alternativt så fläskar du på med ett lyxbygge nu, och tar det 3060't tillfälligt. Var dock medveten om att ett 3060 i en dator för 27.000 är... låt oss säga dåligt. Men om du tänker att du skall uppgradera GPU senare när priserna gått ner (kan ta ett tag) så absolut!

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk
Skrivet av Cow_45:

Om du inte köper den för ockerpris är den säkert ett helt OK kort för spel i 1080p

Om du ska köpa CPU just nu så skulle jag nog rekommendera dig att gå på en i5-10600k eller Ryzen 3600 då dessa ligger rimligt i pris i förhållande till prestanda samt att dessa finns i lager! Det är inte på något sätt de bästa processorerna som finns ute, men den duger i de flesta fall gott och väl till riktigt spelande!

Alternativt så fläskar du på med ett lyxbygge nu, och tar det 3060't tillfälligt. Var dock medveten om att ett 3060 i en dator för 27.000 är... låt oss säga dåligt. Men om du tänker att du skall uppgradera GPU senare när priserna gått ner (kan ta ett tag) så absolut!

Tänker att ett colorful geforce 3060 sen uppgradera längre fram om/när behov finns.

Men 7900kr är det rimligt med den marknad som är Nu?

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet_Moe:

Tänker att ett colorful geforce 3060 sen uppgradera längre fram om/när behov finns.

Men 7900kr är det rimligt med den marknad som är Nu?

Helt orimligt, även i den marknad som är nu. Det är ALLDELES för mycket.
Lägg på 10k så får du en komplett dator med mycket bättre GPU: https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Förbyggda datorer är en ganska bra deal i det hemska komponentlandskap vi är i just nu

Här har du en till precis på din budget:
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Inte för att jag kanske skulle lita på HP för att kyla en i7 och en 3080, men men..

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk
Medlem

HP ger ju fortfarande sin 15% rabatt vilket ger 21200 kr för denna. RTX3080

Sen dyker ju denna 1440 IPS skärm upp lite titt som tätt i dagens fynd tråd.

Ger ju utrymme för att stoppa in valfri SSD som speldisk och RGB-blingat tangentbord och mus..
Sen bör man nog lägga en timme eller två på att sätta stopp för bloatware.. Eller köpa en ny ~150-kronors licens och göra en nyinstallation av Win.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Webhallen

Hej @Prophet_Moe

Om det är så att du är okej med att få den byggd åt dig så kan vi erbjuda vår Custom Config tjänst. Det ger oss möjligheten att erbjuda dig t.ex. detta kort https://www.webhallen.com/se/product/326419-Gigabyte-GeForce-...

I kundvagnen så ligger det ett schablonkort som vi sedan kan byta ut mot en riktig artikel/grafikkort när vi får tillgång till det.
Därav är priset lite högre i kundvagnen är än vad slutpriset skulle bli.

https://www.webhallen.com/cart/302425,325190,305422,323487,32...

/Johnny

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej @Prophet_Moe

Om det är så att du är okej med att få den byggd åt dig så kan vi erbjuda vår Custom Config tjänst. Det ger oss möjligheten att erbjuda dig t.ex. detta kort https://www.webhallen.com/se/product/326419-Gigabyte-GeForce-...

I kundvagnen så ligger det ett schablonkort som vi sedan kan byta ut mot en riktig artikel/grafikkort när vi får tillgång till det.
Därav är priset lite högre i kundvagnen är än vad slutpriset skulle bli.

https://www.webhallen.com/cart/302425,325190,305422,323487,32...

/Johnny

Vad är leveranstiden på ett RTX 3070 kort om man skulle välja ditt/ert förslag?

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Prophet_Moe:

Vad är leveranstiden på ett RTX 3070 kort om man skulle välja ditt/ert förslag?

Just nu har vi några få av https://www.webhallen.com/se/product/326419-Gigabyte-GeForce-... tillgängliga direkt. Önskas andra kort så får du komma med önskemål. Men på de allra flesta är det köer som ligger före och inga kort i lager.

/Johnny

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Vapo:

HP ger ju fortfarande sin 15% rabatt vilket ger 21200 kr för denna. RTX3080

Sen dyker ju denna 1440 IPS skärm upp lite titt som tätt i dagens fynd tråd.

Ger ju utrymme för att stoppa in valfri SSD som speldisk och RGB-blingat tangentbord och mus..
Sen bör man nog lägga en timme eller två på att sätta stopp för bloatware.. Eller köpa en ny ~150-kronors licens och göra en nyinstallation av Win.

Det blev den här uppsättningen.
Sen uppgradering av SSD och RAM
När priserna sjunk lite.

OMEN by HP GT13-0155no - RTX3080
19.990,00 kr

OMEN by HP Reactor mus
599,00 kr

HP X27i 144Hz 2K QHD gaming skärm
3.490,00 kr

OMEN by HP Sequencer-tangentbord
1.490,00 kr

Totalt 25.569kr 10dagars leverans.

Visa signatur

22år gammal medlem men med nytt konto.