Hur tanka coinbase konto med sepa?

Permalänk

Hur tanka coinbase konto med sepa?

har skapat ett coinbase konto.

har registrerat sepa payment method: https://i.ibb.co/GQ4GmX3/Namnl-s.png
verifieringen gick igenom med 1 euro som test.

nu försöker jag tanka kontot men det går inte. eller gör jag fel? har nordea btw.

när jag klickar på deposit funds händer det inget. ingen ruta dyker upp. https://i.ibb.co/sVsPGBr/Namnl-s.png 1

var hittar jag mitt unique reference code?

Permalänk
Medlem

Sepa brukar ta ett tag.

Permalänk
Skrivet av Sions:

Sepa brukar ta ett tag.

vad menar du?

jag får inte ens möjligheten att genomföra insättning.

Permalänk
Medlem

Ahh, missförstånd det där. Trodde en euro gick igenom.

Permalänk
Skrivet av Sions:

Ahh, missförstånd det där. Trodde en euro gick igenom.

1 euro gick igenom när man skulle registrera sepa kontot. då ville dem att man verifierar med en liten summa.

Permalänk
Skrivet av relevantia:

har skapat ett coinbase konto.

har registrerat sepa payment method: https://i.ibb.co/GQ4GmX3/Namnl-s.png
verifieringen gick igenom med 1 euro som test.

nu försöker jag tanka kontot men det går inte. eller gör jag fel? har nordea btw.

när jag klickar på deposit funds händer det inget. ingen ruta dyker upp. https://i.ibb.co/sVsPGBr/Namnl-s.png 1

var hittar jag mitt unique reference code?

Du gör insättningen genom internetbanken (Nordea).
Skickade du 1 euro redan med sepa så bör du ha kontouppgifterna som du behöver för att mata in utlandsbetalningen.

Skicka en gång till fast högre belopp (vad du nu vill sätta in).

Permalänk
Skrivet av thepoodles:

Du gör insättningen genom internetbanken (Nordea).
Skickade du 1 euro redan med sepa så bör du ha kontouppgifterna som du behöver för att mata in utlandsbetalningen.

Skicka en gång till fast högre belopp (vad du nu vill sätta in).

jag kan inte skicka utan unique reference code. jag antar att den är olika vid varje insättning?

Permalänk

jag tror att jag löst problemet.

har ändrat sek till euro i settings.

nu verkar det som att jag kan sätta in euro.

har provat att skicka 1 euro. får se om den kommer in på måndag.

Permalänk
Medlem

Hur tar ni ut pengar från Coinbase?

Jag har lagt till PayPal. Enligt supporten skulle jag gå in på "Portfolios" och välga Withdraw. Men jag har ingen Withdraw-knapp!

Jag körde transfer av BTC från Nicehash till Coinbase. Jag sålde BTC till Euro på Coinbase. Och jag har länkat mitt PayPal där. Ändå verkar det inte gå att ta ut pengarna.

Någon här som är mer kunnig? Allt är bättre än deras support i alla fall.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Hur tar ni ut pengar från Coinbase?

Jag har lagt till PayPal. Enligt supporten skulle jag gå in på "Portfolios" och välga Withdraw. Men jag har ingen Withdraw-knapp!

Jag körde transfer av BTC från Nicehash till Coinbase. Jag sålde BTC till Euro på Coinbase. Och jag har länkat mitt PayPal där. Ändå verkar det inte gå att ta ut pengarna.

Någon här som är mer kunnig? Allt är bättre än deras support i alla fall.

prova med SEPA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

prova med SEPA.

Tack för tips. Men pratade med min bank här om dagen som sa att de inte tillåter utlandsbetalningar där krypto är involverat

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Tack för tips. Men pratade med min bank här om dagen som sa att de inte tillåter utlandsbetalningar där krypto är involverat

vilken bank?

jag har nordea och insättning med sepa har funkat. har inte provat uttag ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

vilken bank?

jag har nordea och insättning med sepa har funkat. har inte provat uttag ännu.

Jag har Swedbank.

Ringde och skulle lägga till att jag skulle kunna göra utlandsbetalningar eftersom Nicehash och Coinbase vill att man gör en SEPA-inbetalning för att verifiera sitt konto. Men jag fick ett stort NEJ från Swedbank som hänvisade till Finansinspektionens riktlinjer gällande krypto.

Så jag kan inte få ut några pengar.. Tänkte att jag lägger till PayPal på Coinbase och skickar pengarna dit, men jag har inte ens en Withdraw-knapp :/

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jag har Swedbank.

Ringde och skulle lägga till att jag skulle kunna göra utlandsbetalningar eftersom Nicehash och Coinbase vill att man gör en SEPA-inbetalning för att verifiera sitt konto. Men jag fick ett stort NEJ från Swedbank som hänvisade till Finansinspektionens riktlinjer gällande krypto.

Så jag kan inte få ut några pengar.. Tänkte att jag lägger till PayPal på Coinbase och skickar pengarna dit, men jag har inte ens en Withdraw-knapp :/

Japp, har samma problem med Swedbank - kan inte göra utlandsbetalning till Kraken.com via SEPA. Har även testat att göra en SEPA överföring från Revolut till Kraken.com men Revolut stoppar dessa också nu för tiden ("pending" i ca 5 dagar nu, blev kontaktad samma dag via chatten för en "extra check" men inget har hänt därefter).

Funderar på att hoppa över till en annan svensk bank för detta ändamål, kikar främst på Nordea och Handelsbanken. Någon här som har nyligen testat att göra SEPA överföringar från Nordea/Handelsbanken/annan svensk bank utöver Swedbank till just Kraken.com?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Japp, har samma problem med Swedbank - kan inte göra utlandsbetalning till Kraken.com via SEPA. Har även testat att göra en SEPA överföring från Revolut till Kraken.com men Revolut stoppar dessa också nu för tiden ("pending" i ca 5 dagar nu, blev kontaktad samma dag via chatten för en "extra check" men inget har hänt därefter).

Funderar på att hoppa över till en annan svensk bank för detta ändamål, kikar främst på Nordea och Handelsbanken. Någon här som har nyligen testat att göra SEPA överföringar från Nordea/Handelsbanken/annan svensk bank utöver Swedbank till just Kraken.com?

Om det är specifikt överföring till Kraken du vill åt så funkar N26, har testat själv och det har inte varit några problem. Innan nån svensk bank går ut med en någorlunda fördelaktig syn på krypto så hade inte jag litat på att sepa till någon kryptoväxlare funkar mer än i begränsad tid och i undantagsfall.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Icte:

Japp, har samma problem med Swedbank - kan inte göra utlandsbetalning till Kraken.com via SEPA. Har även testat att göra en SEPA överföring från Revolut till Kraken.com men Revolut stoppar dessa också nu för tiden ("pending" i ca 5 dagar nu, blev kontaktad samma dag via chatten för en "extra check" men inget har hänt därefter).

Funderar på att hoppa över till en annan svensk bank för detta ändamål, kikar främst på Nordea och Handelsbanken. Någon här som har nyligen testat att göra SEPA överföringar från Nordea/Handelsbanken/annan svensk bank utöver Swedbank till just Kraken.com?

nordea --> coinbase & binance funkar iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

nordea --> coinbase & binance funkar iaf.

Vet du vad Nordea tar i växlingsavgift SEK<->EUR i dom fallen?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Vet du vad Nordea tar i växlingsavgift SEK<->EUR i dom fallen?

0 kr tror jag.

https://www.nordea.se/privat/produkter/konton-betalningar/utl...

Priser för betalningar till utlandet --> EU-betalning* 0 kr

min egen beräkning:

2021-04-12 - 998 EUR kostade mig 10 275 kr. enligt visa exchange rate: 10 180 kr. = minus 95 kr.

2021-04-16 - 999 EUR kostade mig 10 205 kr. enligt visa exchange rate: 10 149 kr. = minus 56 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

0 kr tror jag.

https://www.nordea.se/privat/produkter/konton-betalningar/utl...

Priser för betalningar till utlandet --> EU-betalning* 0 kr

min egen beräkning:

2021-04-12 - 998 EUR kostade mig 10 275 kr. enligt visa exchange rate: 10 180 kr. = minus 95 kr.

2021-04-16 - 999 EUR kostade mig 10 205 kr. enligt visa exchange rate: 10 149 kr. = minus 56 kr.

Hittade denna på Wise:

https://wise.com/hk/compare/nordea-sek-to-eur . Men jag hittar inte svart på vitt nånstans exakt hur det funkar hos Nordea.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Hittade denna på Wise:

https://wise.com/hk/compare/nordea-sek-to-eur . Men jag hittar inte svart på vitt nånstans exakt hur det funkar hos Nordea.

Wise visar fel. Transfer fee 250 kr stämmer inte via sepa. Max 50 kr tippar jag på. Enligt mina beräkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

Wise visar fel. Transfer fee 250 kr stämmer inte via sepa. Max 50 kr tippar jag på. Enligt mina beräkningar.

Japp, 250kr för sepa vore illa, men bankerna är duktiga på dolda avgifter så personligen så tror jag på växlingskursen som visas där.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Handelsbanken funkar felfritt prova gå in på eurowallet i coinbase, där ska du ha en withdraw knapp!

Visa signatur

[ XP1700+@2450MHz /Maze3 H20 -=- ABit NF7-S@220MHz-=- 2x256 MB TwinMOS PC3200 Winbond@220MHz 5-2-2-2 ]
[ 2xSeagate 120 GB -=- Leadtek GeForce 6800NU@460/915 /Maze4 3dm05: 5596]

Permalänk
Skrivet av Icte:

Japp, har samma problem med Swedbank - kan inte göra utlandsbetalning till Kraken.com via SEPA. Har även testat att göra en SEPA överföring från Revolut till Kraken.com men Revolut stoppar dessa också nu för tiden ("pending" i ca 5 dagar nu, blev kontaktad samma dag via chatten för en "extra check" men inget har hänt därefter).

Funderar på att hoppa över till en annan svensk bank för detta ändamål, kikar främst på Nordea och Handelsbanken. Någon här som har nyligen testat att göra SEPA överföringar från Nordea/Handelsbanken/annan svensk bank utöver Swedbank till just Kraken.com?

Swedbank och ICA banken har tagit sig rättigheten att bestämma över vilka sorts investeringar deras kunder får göra/inte får göra.
Byt bank och visa ditt missnöje med deras facist fasoner! Både Nordea och handelsb som nämnts bör funka bra.

Ang Revolut -> Kraken så har Revolut av ngn anledning blockat dem specifikt. Det står på Krakens hemsida t.om: https://support.kraken.com/hc/en-us/articles/360030946691-Ban...

Men Revolut -> Coinbase funkar alldeles utmärkt å andra sidan.

Permalänk
Medlem

Shit va krångligt detta blev då...
Tänkte det var kul att sätt in nån hundralapp eller två för skojs skull på lite kryptovalutor. Så fick jag se denna tråd och insåg att problemen började där då jag har Swedbank. Öppnade Nordea-konto för att föra över den vägen, då kräver de att jag flytta mitt lönekonto "huvudkonto" till Nordea, annars tillåts inte göra utlandsbetalningar där heller... De vill också ha 12kr/mån i avgift för att över huvud taget kunna använda bankkontot till att göra nån typ av betalning (flytta dit pengar var de givetvis glada att göra gratis)... Vad är det här ett dåligt skämt eller?

Hur kan jag på enklast sätt flytta några kronor till Coinbase? Snälla någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Shit va krångligt detta blev då...
Tänkte det var kul att sätt in nån hundralapp eller två för skojs skull på lite kryptovalutor. Så fick jag se denna tråd och insåg att problemen började där då jag har Swedbank. Öppnade Nordea-konto för att föra över den vägen, då kräver de att jag flytta mitt lönekonto "huvudkonto" till Nordea, annars tillåts inte göra utlandsbetalningar där heller... De vill också ha 12kr/mån i avgift för att över huvud taget kunna använda bankkontot till att göra nån typ av betalning (flytta dit pengar var de givetvis glada att göra gratis)... Vad är det här ett dåligt skämt eller?

Hur kan jag på enklast sätt flytta några kronor till Coinbase? Snälla någon som vet?

Det enklaste sättet lär vara att ladda ner Revolut på din telefon, föra över pengar dit via Apple Pay/Kort och sedan därifrån föra över till Coinbase via banköverföring. Det är också minst avgifter den vägen eftersom Revolut erbjuder väldigt fördelaktiga valutakurser mellan SEK/EUR, om du för över SEK dit och konverterar till EUR i appen.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Det verkar vara väldigt många som haft stora problem med Revolut dock...

https://se.trustpilot.com/review/www.revolut.com

Många fler här som kan svära vid att Revolut är ett bra alternativ för att enkelt (och helst med låg avgift) få in lite cash till Coinbase?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Om det är specifikt överföring till Kraken du vill åt så funkar N26, har testat själv och det har inte varit några problem. Innan nån svensk bank går ut med en någorlunda fördelaktig syn på krypto så hade inte jag litat på att sepa till någon kryptoväxlare funkar mer än i begränsad tid och i undantagsfall.

Funderade på N26 men verkar vara en hel del som råder emot, konton som låses/stängs m.m. enligt flertal trådar på bl.a. Reddit.

Skrivet av thepoodles:

Swedbank och ICA banken har tagit sig rättigheten att bestämma över vilka sorts investeringar deras kunder får göra/inte får göra.
Byt bank och visa ditt missnöje med deras facist fasoner! Både Nordea och handelsb som nämnts bör funka bra.

Ang Revolut -> Kraken så har Revolut av ngn anledning blockat dem specifikt. Det står på Krakens hemsida t.om: https://support.kraken.com/hc/en-us/articles/360030946691-Ban...

Men Revolut -> Coinbase funkar alldeles utmärkt å andra sidan.

Japp insåg det. Mina pengar är fortfarande frusna hos Revolut, ingen uppdatering angående transaktionen till Kraken och det verkar vara omöjligt att få tag på supporten.

Skrivet av relevantia:

nordea --> coinbase & binance funkar iaf.

Skrivet av p3pp3r:

Shit va krångligt detta blev då...
Tänkte det var kul att sätt in nån hundralapp eller två för skojs skull på lite kryptovalutor. Så fick jag se denna tråd och insåg att problemen började där då jag har Swedbank. Öppnade Nordea-konto för att föra över den vägen, då kräver de att jag flytta mitt lönekonto "huvudkonto" till Nordea, annars tillåts inte göra utlandsbetalningar där heller... De vill också ha 12kr/mån i avgift för att över huvud taget kunna använda bankkontot till att göra nån typ av betalning (flytta dit pengar var de givetvis glada att göra gratis)... Vad är det här ett dåligt skämt eller?

Hur kan jag på enklast sätt flytta några kronor till Coinbase? Snälla någon som vet?

Var nära att öppna Nordea-konto men ditt inlägg här stoppar mig. Man vill ju inte spendera tid och flytta allt till en annan bank bara för att kunna göra en utlandsöverföring...

Det enda alternativet jag ser i dagsläget är att handla direkt med kort, men många (om inte alla) exchanges har en ganska hög transaktionsavgift (t.ex. 3.75% + €0.15 hos Kraken.com). Man slipper dock hela detta otroliga strul med bankerna.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Det verkar vara väldigt många som haft stora problem med Revolut dock...

https://se.trustpilot.com/review/www.revolut.com

Många fler här som kan svära vid att Revolut är ett bra alternativ för att enkelt (och helst med låg avgift) få in lite cash till Coinbase?

Tror både N26 och Revolut har lite växtvärk med support som inte hänger med riktigt, folk som får problem är ju också väldigt högljudda på reddit och andra sidor, även om felet kanske inte ligger på Revolut eller N26 sida. Personligen så är min upplevelse med Revolut mycket bättre än alla svenska banker jag haft att göra med genom åren.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Funderade på N26 men verkar vara en hel del som råder emot, konton som låses/stängs m.m. enligt flertal trådar på bl.a. Reddit.

Japp insåg det. Mina pengar är fortfarande frusna hos Revolut, ingen uppdatering angående transaktionen till Kraken och det verkar vara omöjligt att få tag på supporten.

Var nära att öppna Nordea-konto men ditt inlägg här stoppar mig. Man vill ju inte spendera tid och flytta allt till en annan bank bara för att kunna göra en utlandsöverföring...

Det enda alternativet jag ser i dagsläget är att handla direkt med kort, men många (om inte alla) exchanges har en ganska hög transaktionsavgift (t.ex. 3.75% + €0.15 hos Kraken.com). Man slipper dock hela detta otroliga strul med bankerna.

Bankerna spärrar kortköp av krypto också, tyvärr.

Visa signatur

press nu1mlock