Logitech lägger universalfjärrkontrollerna Harmony på hyllan

Permalänk
Medlem

Jag har provat 10-15 olika IR mottagare och en RF mottagare (ati remote wonder X10).
Vad jag kan minnas så har ingen funkat så dåligt som bluetooth när det handlar om delay/random delay på knapptryck.

2 IR har varit hemma byggen som ej var MCR=mediacenter receiver, en annan var köp och var ej MCR, alla andra var MCR.
Det som gjorde alla utom ett hemma bygge var att IR mottagningen var extremt dålig och man fick verkligen leka sniper och verkligen rikta den rakt mot mottagaren men även hålla den i rätt höjd och inte för långt åt sidan.
Men så länge man höll sig i rätt "fönster" och siktade rätt så funkade dom felfritt med 0 delay.

Det andra hembygget funkade riktigt bra det enda problemet med den var att den inte stödde att hålla nere en knapp för att tex scrolla ner i en fil lista utan det var en tryck för varje fil som gällde vilket blev tröttsamt efter ca 2år.
Efter det så blev det en FLIRC, något sämre mottagning än hemmabygget men så länge man ej sprang runt med fjärren så var det inga problem, dvs den funkade felfritt så länge man satt i fåtöljen/soffan och även en bit ifrån så fanns marginal med andra ord.

Sen vart det Harmony smart plus hub och FLIRC satt fortfarande kvar i htpc o funkar kanon.

Och nej använder inte mediacenter, kör zoomplayer.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag törs påstå att en gigantisk majoritet av svenskarna har minst en sak som endast styrs av ir i sitt vardagsrum. Så vad du tycker känns förlegat eller inte är knappast relevant i sammanhanget.

Och som sagt, det finns även andra nackdelar med en mobil som i sig diskvalificerar den som dedikerad fjärrkontroll enligt mig.

Kan väl säga detsamma om dig då, du är en av 10 miljoner, det du skriver betyder ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Kan väl säga detsamma om dig då, du är en av 10 miljoner, det du skriver betyder ingenting.

Förlåt. Om jag visste att du vaknat på fel sida så hade jag hållit tyst