Permalänk
Medlem

Dell XPS 9310 11th Gen

Var en av de lyckliga som lyckades köpa en Dell XPS 9310 till riktigt bra pris när Dell (gjorde en miss?) för 1 månad sen men jag använder min iPad Pro så mycket mer så gör väl en liten intressekoll bara.

Beställd: 2021-03-09 (alltså 1 månad sen)
Levererad till mig: 2021-03-22 (3 veckor sen)

Datorn har packats upp och suttit monterad på ett stativ sedan start som sidodator och aldrig lämnat sin plats så skicket är precis som ny. Inga repor, inga märken. Ingenting att anmärka på.

Skärmen är otroligt bra, fina färger, inga stora problem med insläpp trots de tunna ramarna som Dell XPS har. Ett fint exemplar helt enkelt.

Kommer givetvis i sin orginalkartong samt orginalladdare.
Precis allting som jag själv fick i lådan från Dell.

Datorn har den nyare 11:e generationens Intel i5 CPU och inte den ganska dåliga 10.e generationen. 11:e gen är rätt vass och gör att datorn presterar riktigt bra i alla lägen.
i5-1135G7 är det som lirar i denna dator vilket är en mycket kompetent laptop-cpu.

Skärmen är en 13.4" FHD+ (1920 x 1200) InfinityEdge Non-Touch Anti-Glare 500-Nit Display. (notera att det är 1200 och inte 1080).
Otroligt bra och fin skärm, som alltid från Dell.

1. Snabba bra minnen i datorn, hastighet på 4267MHz LPDDR4x med totalt 8GB.
2. 512GB M.2 PCIe NVMe Solid State Drive (SSD)
3. Iris Xe Graphics (klarar spel på lite lägre settings om man vill, sök på youtube för 'exempel' - dock är detta givetvis ingen dator för spel i grund och botten)
4. Nätverkskort med Wi-Fi 6
5. Tangentbord med bakgrundsbelysning. (Bra om man vill skriva mycket i mörker)

Tangentbordet är bland det bästa man kan hitta enligt mig på laptops tillsammans med Lenovos arbetshästar.

Vikten är cirka 1.2kg vilket gör den till en extremt lätt dator och i klass med Macbook Air.

Vid smidig affär skickar jag med en USB-C docka som har ethernet uttag, hdmi uttag samt 'vanliga' USB uttag för att koppla in t.ex mus, extern hårddisk etc.

Just nu är det lägsta priset på prisjakt:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5662054

13.831kr hos Dustin Home.
Ca 12.800kr hos Dell (inkl moms). Priset som visas först på deras sida är exkl moms)

Vill man läsa mer om Dell XPS 9310 kan man göra det här:
https://www.dell.com/sv-se/work/shop/b%C3%A4rbara-datorer-och...

Jag kommer endast sälja datorn för minst 7.800kr även om jag själv gav mindre men det var då under ett par minuter och nu är nu.

Är inte alls intresserad av bud under det med tanke på att den knappt är använd och suttit på samma ställe sedan uppackning. Är man inte intresserad av priset som står i annonsen behöver man inte höra av sig för då har jag hellre kvar datorn. Så enkelt är det.

Ta chansen att köpa en grymt välvårdad och fin XPS till ett riktigt bra pris istället för att betala 5.000kr extra bara för att få äran att öppna tejpen på en ny kartong typ.

Är du intresserad så är det bara skicka ett PM.
Ett 40-tal referenser finns från tidigare affärer.

Om det är något oklart vad som ingår eller om jag missat något så går det bra att skicka ett PM.

Återigen vill jag poängtera att det inte är lönt att skicka bud, varken i tråden eller via PM under 7.800kr då det inte är av intresse.

Ingen budgivning utan fast-pris är det.

Läs hela annonsen här