Elite strap eller kina-strap till Q2?

Permalänk

Elite strap eller kina-strap till Q2?

Hejsan,

Haft mitt quest 2 sen i höstas och är riktigt nöjd.

Är det värt att köpa en elite strap?

Finns det någon fördel att köpa en kinakopia-strap förutom att det är 150kr billigare?

Någon som har erfarenhet av båda?

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte inte om Elite Strap, dyr, dålig kvalitet och inte särskilt bekväm. Köpte en från MVH studios istället (med batterihållare). Det är någon moddad svetshjälmshållare med 3d-utskrivna passdelar så den ser ju inte så snygg ut, men den fördelar vikten bättre och "håller" headsetet snarare än pressar det mot ansiktet.

https://mvhstudios.co.uk/products/pro-headmount-for-the-oculu...

Permalänk
Medlem

Elite battery gillar jag

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått min Gomrvr. Inte hunnit testa så mycket, men min spontana tanke är att man hellre vill att den ska sitta fäst mot huvudet än fäst i en "hjälm". Verkar som att det blir rätt mycket vobbel.

Har testat lite mer nu och måste ändå säga att det funkar ok

Permalänk
Skrivet av Saddl3r:

Jag har precis fått min Gomrvr. Inte hunnit testa så mycket, men min spontana tanke är att man hellre vill att den ska sitta fäst mot huvudet än fäst i en "hjälm". Verkar som att det blir rätt mycket vobbel.

Har testat lite mer nu och måste ändå säga att det funkar ok

Det verkar bra ser ut som en djungel av olika modeller. Lite trist att elite-strap har så dåliga betyg.

Drar mig ofta för att beställa från alibaba :/

Permalänk
Samsung Sverige

Det finns en del strap-frågor i den stora Quest 2-tråden, men jag har också lite svårt att bestämma mig för vilken jag vill skaffa. Standard har helt okej passform för mig, men jag vill definitivt ha utrymme för en powerbank, så om jag inte ska modifiera behöver jag nog skaffa någon annan variant.

Jag brukar ha ansiktsmasker och hjälmar ibland och modellen med lite hårdare band som går att ställa in brukar ge rätt bra passform så @fjollkrakens modell kan nog fungera rätt bra för mig i alla fall.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung