Bra datorskärmsfäste för montering över varandra?

Permalänk
Medlem

Bra datorskärmsfäste för montering över varandra?

Hej

Har en Dell datorskärm P2719HC där jag kanske tänker mig skaffa en till sådan. Finns det något bra datorskärmsfäste för montering av skärarna över varandra? Jag har ingen plats eller lust till någon annan slags montering. Så inga andra förslag, tack:). Vill alltså ha ett bra datorskärmsfäste för att montera 2st P2719HC skärmar över varandra.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad finns forum till för om man får sådana här barnsliga kommentarer??? Ska vi alla bara sitta och skriva monologer här inne? Du kanske inte ska sitta på ett forum om du tycker såhär.

Ett forum är till för att man diskuterar saker och får råd om saker. I det här fallet gäller det att jag vill ha tips om hållare för 2 datorskärmar.

Du behandlar mig som om jag vore en 2 åring och tycker det är otroligt låg nivå på din kommentar. Skulle kickat dig om du jobbat för mig direkt.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Jag har 2 gasarmar till mina skärmar, men har dem inte på varandra. Går ju dock sätta dem varsomhelst när man har väggfäst gasarm. Är mycket nöjd med det, inga vibrationer i skärmarna även om man rycker lite i skrivbordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Jag har 2 gasarmar till mina skärmar, men har dem inte på varandra. Går ju dock sätta dem varsomhelst när man har väggfäst gasarm. Är mycket nöjd med det, inga vibrationer i skärmarna även om man rycker lite i skrivbordet

Om jag förstår dig rätt så har du sådant fäste som man fäster bak i bordsskivan. Fungerar det verkligen bra? Ser lite bräcklig ut med 2 stora skärmar🙂. Det jag är lite rädd med armar är att skärmarna inte ska hålla sig på plats. Men kanske är obefogad rädsla.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna för 458,43 kr
https://www.amazon.se/gp/product/B01LPVM1ZE/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
På den sitter en 34"w under och en 32" över.

Funkar bra.
Borrade hål genom bordet och använde medföljande fäste.
Finns C klammer oxå men passande inte mitt bord
Stabilt, men är var tvungen att dra åt ganska hårt för att skärmarna ska sitta still.
Samt så finns ingen låsning för rotation.

Kanske finns något liknande tillgängligt

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk

Dustin har denna om du vill ha med vanlig fot: https://www.dustinhome.se/product/5010778811/fpma-d700ddv

Finns även med klämma: https://www.dustinhome.se/product/5011146787/m-vesa-deskmount...

Jag hade personligen valt med klämma. Det sitter stabilare och man får lite mer bordsyta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Om jag förstår dig rätt så har du sådant fäste som man fäster bak i bordsskivan. Fungerar det verkligen bra? Ser lite bräcklig ut med 2 stora skärmar🙂. Det jag är lite rädd med armar är att skärmarna inte ska hålla sig på plats. Men kanske är obefogad rädsla.

Nej de är fästa i väggen, gäller att hitta regel bara. Eller ha betongväggar

Permalänk
Medlem

Det finns ju gasarmar som är fästa på ett stående rör, där röret sitter med klämma i bordet. Det kanske vore nåt? Jag har ett sånt och det skulle inte vara något problem för mig att ha två 27 tum monterade på höjden. Är åtminstone flexibelt om du av någon anledning senare får plats att ha skärmarna bredvid varandra.

Permalänk
Medlem

Kör denna med en 27" och en 24" ovanför. Vet ej hur det passar med större skärmar
https://www.amazon.se/gp/product/B0861284GB/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Vad finns forum till för om man får sådana här barnsliga kommentarer??? Ska vi alla bara sitta och skriva monologer här inne? Du kanske inte ska sitta på ett forum om du tycker såhär.

Ett forum är till för att man diskuterar saker och får råd om saker. I det här fallet gäller det att jag vill ha tips om hållare för 2 datorskärmar.

Du behandlar mig som om jag vore en 2 åring och tycker det är otroligt låg nivå på din kommentar. Skulle kickat dig om du jobbat för mig direkt.

Haha men vad förväntar du dig?

Ett skärmstativ är bara ett jävla skärmstativ. Vad ska diskuteras? Vilket skärmstativ som ger högst fps i Call of Duty? Du frågade efter ett skärmstativ som gör att du kan ha ena skärmen ovanför den andra. Jag gav dig svaret på hur du hittar ett sånt skärmstativ.

Köp det billigaste om det är ett billigt du är ute efter, köp det snyggaste om det är vad du prioriterar. Mer än det behöver man ju inte direkt tänka på.

Permalänk
Medlem

För det första tror jag att han förväntade sig ett respektfullt svar, vilket man sannolikt borde kunna förvänta sig av vuxna människor i allmänhet.

Om ett skärmstativ bara hade varit ett skärmstativ så hade det bara funnits en endaste variant och ingenting mer. Men nu finns det uppenbarligen en uppsjö av olika skärmstativ som fyller olika funktioner och behov. Det kan handla om rotation och vinklar, om lås- och fästanordningar, om bäringseffekt, osv. Det finns dessutom en diskussion kring detta av bedömningen av svaren ovan i tråden, från ett antal olika medlemmar, så jag är nog benägen att inte hålla med om att du gav svaret på någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Haha men vad förväntar du dig?

Ett skärmstativ är bara ett jävla skärmstativ. Vad ska diskuteras? Vilket skärmstativ som ger högst fps i Call of Duty? Du frågade efter ett skärmstativ som gör att du kan ha ena skärmen ovanför den andra. Jag gav dig svaret på hur du hittar ett sånt skärmstativ.

Köp det billigaste om det är ett billigt du är ute efter, köp det snyggaste om det är vad du prioriterar. Mer än det behöver man ju inte direkt tänka på.

Väldigt tråkig attityd du har. Varför ens kommentera från första början när du inte har något vettigare att komma med än ett snorkigt överlägset "let me google that for you" svar. Newsflash for you. Vem som helst kan komma med ett sådant omoget svar.

TS frågar om skärmfästen och jag tolkar frågeställningen som att TS även letar efter input och synpunkter om vad andra på forumet använder, positivt som negativt.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Haha men vad förväntar du dig?

Ett skärmstativ är bara ett jävla skärmstativ. Vad ska diskuteras? Vilket skärmstativ som ger högst fps i Call of Duty? Du frågade efter ett skärmstativ som gör att du kan ha ena skärmen ovanför den andra. Jag gav dig svaret på hur du hittar ett sånt skärmstativ.

Köp det billigaste om det är ett billigt du är ute efter, köp det snyggaste om det är vad du prioriterar. Mer än det behöver man ju inte direkt tänka på.

Egentligen inte sugen på att diskutera med en människa som dig. Men för att avsluta detta. Ett forum och speciellt ett sådant här sitter man på om man är lite nördig och bryr sig om sin dator och sina datorrelaterade prylar. Frågar någon om ett grafikkort så svarar man personen vettigt om man har något att tillföra. Alla har olika preferenser vad man vill göra. Vissa vill spela de senaste spelen, andra vill redigera foton, andra vill bara surfa runt och någon annan kanske vil mina krypto.

Likväl som man har olika preferenser och söker olika egenskaper hos ett grafikkort så gör många det med ett skärmfäste för datorskärm/datorskärmar. Här har jag fått många otroligt bra inputs och förslag på olika fästen. Ofta hittar man bland dessa svaren något som passar en eller så ändrar man sig när andra ger synpunkter som jag inte har tänkt på.

Som sagt, sitter du på ett forum så är det till för att diskutera saker och utbyta idéer. Ställer folk inte frågor om produkter eller vad det än må vara så finns det inget forum. Svar som dina i andra inlägget i tråden tillför inget till ett forum. Här liksom i "verkligheten" skall man bemöta varandra med respekt. Något jag tycker mig se dig sakna. Hade någon ställt samma fråga vid ett fikabord där du satt så tror jag inte du svarat "gå in på google och googla"......

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Jag köpte denna för 458,43 kr
https://www.amazon.se/gp/product/B01LPVM1ZE/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
På den sitter en 34"w under och en 32" över.

Funkar bra.
Borrade hål genom bordet och använde medföljande fäste.
Finns C klammer oxå men passande inte mitt bord
Stabilt, men är var tvungen att dra åt ganska hårt för att skärmarna ska sitta still.
Samt så finns ingen låsning för rotation.

Kanske finns något liknande tillgängligt

Ja, det här var något som nog kan passa. Att montera genom skrivbordet känns som det borde bli stabilt!

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatabasePrevious:

Dustin har denna om du vill ha med vanlig fot: https://www.dustinhome.se/product/5010778811/fpma-d700ddv

Finns även med klämma: https://www.dustinhome.se/product/5011146787/m-vesa-deskmount...

Jag hade personligen valt med klämma. Det sitter stabilare och man får lite mer bordsyta.

Klämma ser lite mesigt ut men kanske håller ordentligt. Men nu har jag nog fått smak på något fäste som monteras ner genom bordet. Den med foten så tycker jag foten såg lite tråkig ut. Tack dock för input!

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Nej de är fästa i väggen, gäller att hitta regel bara. Eller ha betongväggar

Tänkte skriva att jag har enkelgips med tunna stålreglar eftersom stora delar av lägenheten har det. Men vid eftertanke kom jag på att det är solid betong bakom datorbordet:).

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Kör denna med en 27" och en 24" ovanför. Vet ej hur det passar med större skärmar
https://www.amazon.se/gp/product/B0861284GB/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Ser rejält ut, frågan om det kanske är för "klumpigt"...Vill nog dock ha monterat genom bordet eller möjligtvis på väggen bakom skrivbordet.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatabasePrevious:

Dustin har denna om du vill ha med vanlig fot: https://www.dustinhome.se/product/5010778811/fpma-d700ddv

Finns även med klämma: https://www.dustinhome.se/product/5011146787/m-vesa-deskmount...

Jag hade personligen valt med klämma. Det sitter stabilare och man får lite mer bordsyta.

Efter kollat runt en del blir det faktiskt det fästet med klämma här (M VESA Deskmount Officeline Dual Vertical). Men jag hittade även ett monteringsfäste så det går att montera fästet genom bordet. Då jag har en stålram under bordsskivan så kan jag borra genom den med och få en väldigt stabil montering. Har ett 80cm djupt skrivbord och någonstans i mitten av skrivbordet blir lagom att ha skärmen för mig. Med klämma kommer skärmen för långt bort.

Sen tycker jag det blir "renast" att ha det här fästet på bordet. Ett fäste med armar har sina fördelar men det blir ju mycket som hamnar bakom skärmen. Tack åter igen för inspirationen och råden!

Skärmfäste: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Fäste till bordet: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Jag har 2 gasarmar till mina skärmar, men har dem inte på varandra. Går ju dock sätta dem varsomhelst när man har väggfäst gasarm. Är mycket nöjd med det, inga vibrationer i skärmarna även om man rycker lite i skrivbordet

Vad gör ett stativ med gasarm? När jag hör gasarm tänker jag på gasarmen som jag ställer upp motorhuven på min Volvo med. Men det ganska inte är samma sorts gasarm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Efter kollat runt en del blir det faktiskt det fästet med klämma här (M VESA Deskmount Officeline Dual Vertical). Men jag hittade även ett monteringsfäste så det går att montera fästet genom bordet. Då jag har en stålram under bordsskivan så kan jag borra genom den med och få en väldigt stabil montering. Har ett 80cm djupt skrivbord och någonstans i mitten av skrivbordet blir lagom att ha skärmen för mig. Med klämma kommer skärmen för långt bort.

Sen tycker jag det blir "renast" att ha det här fästet på bordet. Ett fäste med armar har sina fördelar men det blir ju mycket som hamnar bakom skärmen. Tack åter igen för inspirationen och råden!

Skärmfäste: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Fäste till bordet: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Jag har två stativ hemma, ett för dubbla skärmar med gasarm på ett stående rör och en enkel gasarm där jobblaptopen står. Båda fästena är av klämtyp, men det följde även med beslag för montering genom skivan. Jag tror det är lite standard.

Fördelen med klämma + rör och
gasarm är ju att avståndet till skärmarna kan justeras till skillnad från ett fast fäste som du länkar till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Efter kollat runt en del blir det faktiskt det fästet med klämma här (M VESA Deskmount Officeline Dual Vertical). Men jag hittade även ett monteringsfäste så det går att montera fästet genom bordet. Då jag har en stålram under bordsskivan så kan jag borra genom den med och få en väldigt stabil montering. Har ett 80cm djupt skrivbord och någonstans i mitten av skrivbordet blir lagom att ha skärmen för mig. Med klämma kommer skärmen för långt bort.

Sen tycker jag det blir "renast" att ha det här fästet på bordet. Ett fäste med armar har sina fördelar men det blir ju mycket som hamnar bakom skärmen. Tack åter igen för inspirationen och råden!

Skärmfäste: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Fäste till bordet: https://products.multibrackets.com/en/desktop-display-mounts/...

Ja jag måste säga att det sitter förbannat stabilt borrat genom bordet. Jag har dock en extra skiva under då bordet är en rätt tunn spånskiva.
Problemet uppstår om man vill flytta lite på skärmarna och stativet. Så det gäller att placera rätt från början
Mitt skärmfäste har jag så långt bak på bordet som möjligt på ett 67cm djupt bord. Cc sitter alltså 62cm från bordets framkant.

Edit: Finna ju denna variant också.

Stabilitet av ett borrat, bultat stativ och flexibiliteten av gasarmar.

tillägg
Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Vad gör ett stativ med gasarm? När jag hör gasarm tänker jag på gasarmen som jag ställer upp motorhuven på min Volvo med. Men det ganska inte är samma sorts gasarm?

Nu har jag ingen sådan själv men jag tror du är på rätt spår.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Vad gör ett stativ med gasarm? När jag hör gasarm tänker jag på gasarmen som jag ställer upp motorhuven på min Volvo med. Men det ganska inte är samma sorts gasarm?

Ja poängen är dels att du slipper ha skärm stående på skrivbordet och med gasarmen kan du ändå justera skärmen hur du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Ja poängen är dels att du slipper ha skärm stående på skrivbordet och med gasarmen kan du ändå justera skärmen hur du vill

Kan man justera skärmarna med mjuk rörelse och sen bara släppa den så håller den sin plats? Har bara använt rörarmar som man måste hålla på och skruva och mecka med. Skippade det faktiskt nu sist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Kan man justera skärmarna med mjuk rörelse och sen bara släppa den så håller den sin plats? Har bara använt rörarmar som man måste hålla på och skruva och mecka med. Skippade det faktiskt nu sist.

Ja precis så, men man kan behöva kalibrera styrkan i armen först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgonzola:

Ja precis så, men man kan behöva kalibrera styrkan i armen först

Coolt, kanske skaffar ett sånt om det finns väggmonterat för två 27” skärmar. Hade varit skönt att flytta dom längre bak och öppna mer utrymme på bordet.