Permalänk
Medlem

Gnome 40 med fedora 34 beta

Nån som hunnit kika på detta?

Jag installerade det på en laptop och har hittills gillat allt jag sett. Känns modernare än tidigare fedoraversioner som jag testat. Det stora testet, min stationära burk, får vänta till den 20 April då fedora 34 går ur beta.

Vad är er åsikt om nya Gnome 40?

Permalänk

Har kört det på min Arch-laptop en liten stund. Personligen märker jag väl ingen jätteskillnad i dagligt bruk - det är ju inte själva skrivbordet man primärt interagerar med när man använder en dator, utan Gnome gör ju principiellt helt rätt i att inte synas mer än när det behövs.
Eftersom min jobbdator är en Mac är det en smula mindre hjärn-overhead att hoppa mellan maskinerna nu när de virtuella skrivborden ligger sida vid sida (som de ska göra) och dockan flyttat ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Har kört det på min Arch-laptop en liten stund. Personligen märker jag väl ingen jätteskillnad i dagligt bruk - det är ju inte själva skrivbordet man primärt interagerar med när man använder en dator, utan Gnome gör ju principiellt helt rätt i att inte synas mer än när det behövs.
Eftersom min jobbdator är en Mac är det en smula mindre hjärn-overhead att hoppa mellan maskinerna nu när de virtuella skrivborden ligger sida vid sida (som de ska göra) och dockan flyttat ner.

Jag tycker att det känns som att dom har rört sig närmade Pantheon och MacOs. Min jobbdator är också en Mac och man känner ju igen en del grejjor helt klart. Ska bli intressant och se hur Gnome 40 känns jämfört med Elementary OS 6 när det kommer ut senare i år.