Permalänk

Bluray med regionsfri DVD

Är det någon som har tips på en bra Bluray- och DVD-spelare som är regionsfri och inte kostar skjortan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DVDirect har en modifierad Sony-spelare för ca 2500kr

*edit*
Jag har inte beställt därifrån själv, även om jag funderat på det ett antal gånger. Jag vet dock några personer på ett gammalt filmforum jag hängde på som beställt därifrån och var väldigt nöjda. På den tiden (5-10 år sedan) hade de dock fler spelare än nu. Verkar bara finnas två färdigmodifierade spelare de säljer men de tillhandahåller modifieringar av spelare som kunden tillhandahåller för några olika märken och modeller.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Peking:

DVDirect har en modifierad Sony-spelare för ca 2500kr

*edit*
Jag har inte beställt därifrån själv, även om jag funderat på det ett antal gånger. Jag vet dock några personer på ett gammalt filmforum jag hängde på som beställt därifrån och var väldigt nöjda. På den tiden (5-10 år sedan) hade de dock fler spelare än nu. Verkar bara finnas två färdigmodifierade spelare de säljer men de tillhandahåller modifieringar av spelare som kunden tillhandahåller för några olika märken och modeller.

Tack, den verkar grym. Gillar Sony dessutom. Synd bara att man måste pröjsa 3.700:- om man vill att den ska klara BR i 4K.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av claudiomarino:

Tack, den verkar grym. Gillar Sony dessutom. Synd bara att man måste pröjsa 3.700:- om man vill att den ska klara BR i 4K.

Det missade jag vid min snabba titt så schysst att du fångade upp det!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Peking:

Det missade jag vid min snabba titt så schysst att du fångade upp det!

Ja, märkligt med tanke på att den har en 4K logga i första vyn. Ska maila och kolla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av claudiomarino:

Ja, märkligt med tanke på att den har en 4K logga i första vyn. Ska maila och kolla.

Hej!

Sony BDP . S6700 är ej en 4k spelare, då jag haft denna modell för nått år sen. Den är en budgetmodell med bl.a Bluetooth.

Sony UDP - X700 är en 4k spelare (direkt ur lådan), har denna modell (dock ej regionfri), ingen Bluetooth, 2 HDMI portar (om du vill köra ljud å bild separat typ gammal HDMI 1.4 förstärkare eller både ock på den första HDMI 2.0 porten), Netflix å Youtube +några andra förinstallerade appar, går ej att lägga in appar själva . Senaste firmware. Köpt på CDON förra året.

Sony UDP - X800M2 är 4k.

Edit: Om regionfria 4K filmer: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiy85X3tf3vAhVVEncKHTqOD2kQFjABegQIAxAD&url=https%3A%2F%2Fwww.minhembio.com%2Fforum%2Findex.php%3Fshowtopic%3D330382&usg=AOvVaw22NVtoq5LwCsmKqlOe99SE

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Skrivet av seville57:

Hej!

Sony BDP . S6700 är ej en 4k spelare, då jag haft denna modell för nått år sen. Den är en budgetmodell med bl.a Bluetooth.

Sony UDP - X700 är en 4k spelare (direkt ur lådan), har denna modell (dock ej regionfri), ingen Bluetooth, 2 HDMI portar (om du vill köra ljud å bild separat typ gammal HDMI 1.4 förstärkare eller både ock på den första HDMI porten), Netflix å Youtube +några andra förinstallerade appar, går ej att lägga in appar själva . Köpt på CDON förra året.

Sony UDP - X800M2 är 4k.

Edit: Om regiofria 4K filmer: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiy85X3tf3vAhVVEncKHTqOD2kQFjABegQIAxAD&url=https%3A%2F%2Fwww.minhembio.com%2Fforum%2Findex.php%3Fshowtopic%3D330382&usg=AOvVaw22NVtoq5LwCsmKqlOe99SE

Tusen tack för det! Då vet jag vilka modeller jag ska leta efter.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av claudiomarino:

Tusen tack för det! Då vet jag vilka modeller jag ska leta efter.

Varsågod.

Du bör kolla nätet om vissa problem som kan förekomma med X700:an, X800M2:an har visst osså vissa problem. Detta¨är genom ¨årens lopp, det är ju inga förra årets modeller.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.