Xtrfy M42 RGB – ultralätt spelmus med utbytbar bakdel

Permalänk
Medlem

Tja efter att min G pro wireless slutade hålla rmb när den var nertryckt fick det bli Xtrify m42 efter fysisk testande på Mediamakt.

Fantastiskt skön mus för mig och jag märker inte nens av att den är trådad. Sen är det ett stort plus att jag inte behöver lalla runt med någon mjukvara på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Var tvungen att skicka tillbaka M42 då den är på tok för smal på mitten och då har jag inte ens stora händer. Greppa musen och vänd på handen så ser ni hur krampaktigt greppet blir för att den är så smal men den passar väl alltid andra.

Fick samma problem med min storlek på händerna (21x11 ung.). Ska sälja min eftersom jag inte var tillräckligt smart att inse det i tid. Men annars en väldigt trevlig och precis spelmus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shutin:

Fick samma problem med min storlek på händerna (21x11 ung.). Ska sälja min eftersom jag inte var tillräckligt smart att inse det i tid. Men annars en väldigt trevlig och precis spelmus.

Jag har haft en lite för smal mus tidigare, funkar bra stundvis men ett störningsmoment helt klart. Ja, schysst form annars och bra sensor, snygg enligt mig. Mina händer är ca 19x10 om någon undrar.

Jag tycker HyperX pulsfire haste låg bäst i handen, inte perfekt men bättre än andra jag testat. Bra byggkvalité och TTC gold-switchar, finns enbart i svart. Fick med extra musfötter, bra grepptejp som jag enbart satte på högra sidan men det är en smaksak. Musens cpi/dpi stämmer dock inte och är något känsligare än vad som anges men jag har anpassat mig till det. Hade kunnat justera ned sensen i spelet men ville ändå ha den lite högre. Helt klart en mycket bra mus som många inte ens kollar på, frågan är om den känns bra för dig om du nu vill testa.

Brandon Taylor
https://youtu.be/MhTGmjbjPXc

Rocket jump ninja (jag har inte hans problem hur hårt jag än trycker)
https://youtu.be/Ntj5k-IiyQo

Boardzy
https://youtu.be/jFRZ0jixOcQ

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Gillar designen - men såg en vit demomus de hade på Mediamarkt. Jag är inte äckelmagad men fi fan! Det var gulbrun, med mörkbrunt/svart gunk i hålen xD

Retrovarianten är farligt snygg dock... Får se vad nästa mus blir.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Gillar designen - men såg en vit demomus de hade på Mediamarkt. Jag är inte äckelmagad men fi fan! Det var gulbrun, med mörkbrunt/svart gunk i hålen xD

Retrovarianten är farligt snygg dock... Får se vad nästa mus blir.

Demomus med flott och corona kan inte vara trevligt men musen blir bara skitig om man gillar att använda den med flottiga fingrar.
Har inga problem alls med skit i hålen efter ett års användande.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Avstängd

Förstår fortfarande inte varför den behöver så många hål för att bli lätt. Roccat Kone Pure Ultra har inte det och väger in på ynka 66 gram.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Tja efter att min G pro wireless slutade hålla rmb när den var nertryckt fick det bli Xtrify m42 efter fysisk testande på Mediamakt.

Fantastiskt skön mus för mig och jag märker inte nens av att den är trådad. Sen är det ett stort plus att jag inte behöver lalla runt med någon mjukvara på den.

Är väl samma omron i typ alla möss. Plättlätt o byta om man kan eller känner någon som kan löda.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kaleid:

Förstår fortfarande inte varför den behöver så många hål för att bli lätt. Roccat Kone Pure Ultra har inte det och väger in på ynka 66 gram.

Logitech har ju också klarat det utan att göra hål. Kan tänka mig att det enkla svaret är att folk handlar ofta med ögonen. ”Den har hål, måste då vara lättare och därför bättre” är min teori iaf

Permalänk
Medlem

"Gnissel från rullhjulet på testexemplaret"

Jag har samma problem med min M4 och det har resulterat i att jag hoppar ofrivilligt i CS eftersom jag har +jump bundet till skrollhjulet. Det verkar som att skrollen går emot någonting, så ibland fastnar den i ett tillfälligt mellanläge (och gnisslar). Jag kontaktade deras support och hade en minst sagt unik upplevelse

Jag frågade via mail om det här var ett känt problem, och undrade om de hade ändrat designen för skrollhjulet på nya enheter sedan release. Som svar fick jag att jag skulle vända mig till butiken där jag köpte den.

Jag frågade personen om han tyckte att jag skulle fråga butiken om Xtrfy hade ändrat designen på hjulet och hans svar var "Nej men du får kontakta dom om du ska byta den".

Jag klargjorde att jag försökte ta reda på om mitt exemplar var defekt och att jag ville veta om de hade gjort några förändringar på musen för att åtgärda problemet (jag hade för övrigt inte begärt en retur från första början).

Han svarade på nytt: Det är några stycken som vi fått in som har detta och den absolut senaste batchen vi fick in förra veckan ska ha löst detta "problemet".

Ni får gärna reta mig om jag läser in för mycket, men jag kunde inte hjälpa att reagera på att han skrev "problemet" i air quotes.. Fantastisk kundservice!

Jag blev erbjuden att lämna in en retur, men det kom aldrig hem någon fraktsedel, så jag slutade att bry mig.

Jag säger inte att det här är en big deal eller att en enskild anställd representerar hela deras support eller företag, men när jag läser att ni har samma problem med denna modellen så blir jag lite skeptisk till om dem faktiskt hade åtgärdat "problemet" från första början. Jag undviker deras produkter i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett exemplar av dessa och har samma problem, scroll hjulet började gnissla efter några veckors användande, inget jag stör mig allt för mycket på.

Men känns som att detta är ett vanligt problem för dessa möss, har flera vänner som har samma problem.