Jag håller inte riktigt med om att det skulle vara värre vid rörliga bilder, eller jag har då inte kunnat se något sånt själv iaf.
Använder du någon sorts blur reduction för din skärm? Utan något sånt kommer du ha mycket svårt att urskilja suddigheter från DLSS. Jag använder ULMB vid 120 Hz i t.ex. Control och det går att urskilja försämringar av bildkvaliten även vid högsta kvalitetsnivån (1707x960 uppskalat till 2560x1440) om man tittar noggrant. Men vid rörelse, med en analogspak på en handkontroll så att rörelsen blir väldigt mjuk och konstant, sker ingen ytterligare försämring. Det kan iofs ha att göra med att Control av någon konstig jäkla anledning är suddigare när kameran är still än när man rör på den. Det märker man tydligt om man använder t.ex. ULMB, annars döljs det av den vanliga suddigheten vid rörelse hos en LCD-skärm.
Jag borde kolla något annat spel egentligen...
Vad är det för spel du upplevt suddighet i vid rörelse?