Permalänk
Medlem

Värderingsfråga

Hej!

Sitter och funderar om man borde sälja hela datorn istället för att uppgradera delar av den. Eftersom jag bor på Åland känns det inte aktuellt att sälja den på swec, men tänkte att man kunde fråga här vad min dator skulle va värd?

Fractal Design Define R4

Intel i7-4790k deliddad
Gskill 16Gb (2*8) 2400 Mhz Ram
MSI Gaming 7 Z97 moderkort
Asus ROG Strix GTX 1080
Samsung 970 EVO PLUS 250 Gb M.2

AIO kylning, Corsair H80 tror jag
Corsair HX750i

AOC 144Hz 24" TN skärm.

Vad tycker ni är skäligt pris för burken och skärmen (antingen bara datorn utan skärm eller pris för allt)

Tacksam för input

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

För datorn utan skärm skulle jag tippa på runt 4500-5000kr.

Permalänk
Medlem

Har du ett nytt grafikkort i en låda nånstans? Annars kanske du ska skaffa dig ett sånt först, cpu verkar ju också svår o få tag på.

Kanske riskerar o säljer dina grejer nu men du kommer nog sitta utan en dator en tid (en del har ju väntat på grafikkort sen september).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

För datorn utan skärm skulle jag tippa på runt 4500-5000kr.

bara grafikkortet är ju värt 4000 kr i dag, om man kollar på tradera.

resten är kanske marginellt intressant för andra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

bara grafikkortet är ju värt 4000 kr i dag, om man kollar på tradera.

resten är kanske marginellt intressant för andra..

jag sökte på tradera på avslutade annonser, fick upp ca 3k för 1080 och 4.5k för 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

Har du ett nytt grafikkort i en låda nånstans? Annars kanske du ska skaffa dig ett sånt först, cpu verkar ju också svår o få tag på.

Kanske riskerar o säljer dina grejer nu men du kommer nog sitta utan en dator en tid (en del har ju väntat på grafikkort sen september).

Sant. jag tänkte väl dock att jag kanske tar datorfasta i en längre tid isåfall, ett år kanske.

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

Värderar också GFX till 4k idag. Låt säga 2k för resten i datorn, högt räknat. En tusing för skärmen. Runt 7k för rubbet tror jag du kan få på Tradera eller Blocket, det är min bedömning.