Skruv saknas till Strix 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Skruv saknas till Strix 2080 Ti

Köpte ett kort här på marknaden för ett tag sen som hade ett vattenblock monterat och originalkylare vid sidan av. Skruvade dit originalkylaren för några veckor sedan och insåg att en skruv saknas. Verkar vara tre olika sorters skruvar på kortet: de som håller kylaren på plats med fjädrar, backplateskruvarna som jag förmodar är M2,5x6-7mm (detta då EK skruvarna är samma size och passar) samt 5 tunnare skruvar som håller ramen till kylaren på plats. De sitter runt GPU:n och även i högra hörnet baktill på kylarramen. En av dessa tunna är jag en kort på. Har varit i kontakt med Asus, och dom har inga reservdelar, och inte heller fick jag någon hjälp med storleken.

Finns det någon här inne som har sådana skruvar liggandes som kan tänka sig sälja en sådan till mig, alternativt vägleda mig till ett ställe som säljer sådana. Hade varit guld värt då jag inte lyckas hitta själv. Har sett en massa kit på Amazon och eBay men alla verkar ha konade skallar. Dessa ska vara så kallade Panhead.

Mvh

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har en asuslaptop som inte är nåt att ha ändå så jag snodde en skruv därifrån och den passade direkt så jag får väl anse mig själv ha löst problemet!