Billigaste tid med Metamask?

Permalänk
Medlem

Billigaste tid med Metamask?

Vet att priset hoppar på MetaMask så jag undrar runt vilken tid brukar priset vara som lägst när man ska skicka?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

vad är det du vill skicka? metamask är en plånbok.

om vi antar ethereum så är det priset på gas du vill kolla: https://ethereumprice.org/gas/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

vad är det du vill skicka? metamask är en plånbok.

om vi antar ethereum så är det priset på gas du vill kolla: https://ethereumprice.org/gas/

Aha trodde Metamask va bara för Ethereum. Det intrycket fick jag när jag kollatade nybörjarguider för Ethereum.

Men tack för länken så då vet jag vad jag ska titta på.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Lugnt. Det verkar för övrigt som att runt klockan 13:00 svensk tid är billigast.

Permalänk

MetaMask är bara för eth

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

MetaMask är bara för eth

nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Vet att priset hoppar på MetaMask så jag undrar runt vilken tid brukar priset vara som lägst när man ska skicka?

Vad jag har förstått så kan man manuellt sätta in en väldigt låg gas fee som gör att transaktionen kan längre tid, om det är så att man inte är stressad med överföringen.

mvh/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walterwakr:

MetaMask är bara för eth

Jag använder MetaMask flitigt för BSC och alla dess coins och tokens. Så inte riktigt bara för ETH-nätverket.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

Vad jag har förstått så kan man manuellt sätta in en väldigt låg gas fee som gör att transaktionen kan längre tid, om det är så att man inte är stressad med överföringen.

mvh/

Ah hittade den under avancerade alternativ.

Stiger gas fee beroende på hur många som gör en transaktion, desto fler desto högre pris?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ah hittade den under avancerade alternativ.

Stiger gas fee beroende på hur många som gör en transaktion, desto fler desto högre pris?

Precis, det är en tävling om vems transaktion som ska få vara med i nästa block. Ethereum är ett shitcoin som inte scale-ar

Jag avråder från att sätta en låg gas fee. Risken finns att din transaktion ligger i mempoolen utan att miners vill ens ta i den med tång. Det kan ta flera veckor (eller en evighet om du sätter typ 0-1 gwei) utan att något händer, och då ligger dina pengar fast där under tiden.

Vet inte om det är mining du pysslar med, men många miningpools har alternativet att swappa den minade ethereumet mot något annat coin direkt på miningpoolen. Det kan vara ett smartare alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Precis, det är en tävling om vems transaktion som ska få vara med i nästa block. Ethereum är ett shitcoin som inte scale-ar

Jag avråder från att sätta en låg gas fee. Risken finns att din transaktion ligger i mempoolen utan att miners vill ens ta i den med tång. Det kan ta flera veckor (eller en evighet om du sätter typ 0-1 gwei) utan att något händer, och då ligger dina pengar fast där under tiden.

Vet inte om det är mining du pysslar med, men många miningpools har alternativet att swappa den minade ethereumet mot något annat coin direkt på miningpoolen. Det kan vara ett smartare alternativ.

Har en dator som inte används så har den att mina blir någon tusing i mån men mer än att datorn står oanvänd.

Men då förstår jag vad swapp funktionen är tillför men får läsa in mig mer vad man ska tänka på och sånt eftersom jag är inte så insatt i de krypto man kan swappa till.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan