Permalänk
Medlem

LG 27GN950-B

Hej

Efter mycket väntan fick jag äntligen hem pärlan. Packar upp, montera skärmen på ett stativ och slår igång.
Första jag lägger märke till är en vitdassig ton, matt mjölkigt intryck. tänker inte mer på det utan njuter av alla pixlar och hur mycket som får plats på skärmytan. Sedan går solen ner och jag slår igång DOOM Eternal för att äntligen låta mitt 3080 få jobba lite i 4k ;). Då kommer besvikelsen. Har IPS Glow i stil med 4 strålkastare från varje hörn..suck.

Min fundering är nu: Ni som har denna skärm vad är er upplevelse? Hur mycket IPS Glow ska man tolerera innan man skickar tillbaka?
Min gamla skärm, en Dell U2711, som nu är över 10år gammal hånar denna 2020 skärm i IPS Glow, är det verkligen rimligt?

Permalänk
Medlem

Testa sänka ljusstyrkan till 8-9% och leta upp några kalibreringsresultat som du kan ställa in din skärm på. Ökade även kontrasten från nvidias kontrollpanel några procentenheter.

Kan säga att det gjorde under för BLB på mina skärmar.

Permalänk
Medlem

Det spelar verkligen ingen roll om jag sätter ner allt på 0 så ser man klart och tydligt Glowen.
Bilden blir helt grådassig i dessa områden när man kollar video etc... inte alls nöjd med skärmen så denna får LG tillbaka.