Xbox Cloud Gaming lanserar beta-test för webbläsare

Permalänk
Melding Plague

Xbox Cloud Gaming lanserar beta-test för webbläsare

Prenumeranter av Xbox Game Pass Ultimate bjuds in att prova Cloud Gaming i webbläsare till Windows 10 och IOS-enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice nice nice!!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Någon som fått en inbjudan?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Så detta är som Stadia typ?

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av Fatmajk:

Så detta är som Stadia typ?

Ur aspekten att det handlar om det strömningstjänst för spel, absolut. Microsofts och Googles tjänster skiljer sig dock ganska rejält sett till uppbyggnaden, där man till Stadia köper spelen styckesvis medan man i Xbox Game Pass får tillgång till ett roterande spelbibliotek för en månadskostnad (lite åt Netflix-hållet fast för spel).

Permalänk
Medlem

Kul, ser fram emot att prova! Spelar idag Stadia på min TV, telefon och laptop. Vore kul att kunna köra fler streamingtjänster på datorn

Permalänk
Lego Master

Jag borde verkligen bli bättre på att utnyttja de här tjänsterna. Jag betalar för Xbox Game Pass, men har bara ett eller två spel installerade, och inte testat nåt nytt de senaste månaderna. Får bli lite mer Forza Horizon 4 på mobilen i soffan tror jag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Betyder detta att jag kan köra t.ex. fifa på xbox live på min 32:9 datorskärm och få rätt aspekt ratio och upplösning? För det går ju inte om jag kopplar in xboxen direkt via hdmi.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Detta borde betyda att jag äntligen kan spela ett NHL spel på PC

Permalänk
Medlem

Hoppas att de får till latenserna till kontrollen. Testade att strömma lite xbox spel till telefonen, grafiken ser bra ut, den klagar på wifi ibland och ljudet kan bli lite buggigt när det sker. Men framförallt är det fördröjning till kontrollen som behöver bli lite bättre för även om man spelar lite långsamma spel så kan det vara lite väl mycket fördöjning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UndaC:

Någon som fått en inbjudan?

Inte jag i alla fall. Vet inte hur de prioriterar alls, men jag har varit prenumerant bra länge nu.

Skrivet av DeluxXxe:

Betyder detta att jag kan köra t.ex. fifa på xbox live på min 32:9 datorskärm och få rätt aspekt ratio och upplösning? För det går ju inte om jag kopplar in xboxen direkt via hdmi.

Nej. Spelen körs ju på konsolhårdvara så du får inget mer än på konsolerna. Än så länge är det väl också One S-hårdvara men det ska väl bytas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Någon som fått en inbjudan?

Jag fick en inbjudan efter jag försökte logga in utan inbjudan, dom kanske kom på att dom glömde bjuda in mig.

Jag har bara testat lite snabbt på en seg gammal dell laptop, funkar väl ganska ok. Det funkar säkerligen bättre om jag kör på Ethernet istället för Wifi.
Det är nog detta vi får vänja oss med att spela ett tag framöver tills man kan köpa grafikkort igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raoulen:

Detta borde betyda att jag äntligen kan spela ett NHL spel på PC

Önsketänkande 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Elektron:

Hoppas att de får till latenserna till kontrollen. Testade att strömma lite xbox spel till telefonen, grafiken ser bra ut, den klagar på wifi ibland och ljudet kan bli lite buggigt när det sker. Men framförallt är det fördröjning till kontrollen som behöver bli lite bättre för även om man spelar lite långsamma spel så kan det vara lite väl mycket fördöjning.

Hard agree. Både Forza Horizon 4 och Skyrim ser bra ut (tyvärr omoddat Skyrim, men vad kan man göra?) men input lag och ljudfördröjningen är riktigt trist. Jag sitter på en 500/500-lina med 3-4ms latens i det fasta nätet, samt 5GHz för trådlöst. Jag tycker att jag har så bra förutsättningar som går att kräva, men ändå blir upplevelsen...sådär.
För strategispel eller pussel är det kanske en sak, men racing, FPS, RPG osv funkar mindre bra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag fick en inbjudan efter jag försökte logga in utan inbjudan, dom kanske kom på att dom glömde bjuda in mig.

Jag har bara testat lite snabbt på en seg gammal dell laptop, funkar väl ganska ok. Det funkar säkerligen bättre om jag kör på Ethernet istället för Wifi.
Det är nog detta vi får vänja oss med att spela ett tag framöver tills man kan köpa grafikkort igen.

Vart försökte du logga in? Jag försöker google för att hitta vart man loggar in. Tänkte testa och göra samma som dig och se om jag också blir inbjuden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vart försökte du logga in? Jag försöker google för att hitta vart man loggar in. Tänkte testa och göra samma som dig och se om jag också blir inbjuden.

https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=13&rver=...

Permalänk
Medlem

Testade lite nu. Rätt mycket latens tyvärr, känns värre än på Stadia för närvarande. Testat med datorn ansluten till Ethernet.

Man blir också lite galen på laddtiderna när man är van vid en XSX. Men de ska ju byta ut alla Xbone-blades till XSX-blades inom kort.

Iom hur otroligt prisvärt det här är så kan jag inte se något annat att om de fixar latensen så att den motsvara Stadia, så kommer det är totalt krossa Stadia.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."