Värdering: I7 9700k, 16gb, RTX 2070 super

Permalänk

Värdering: I7 9700k, 16gb, RTX 2070 super

Hej! Jag har haft lite funderingar att sälja min nuvarande ATX dator och bygga en ny mini-ITX dator, men har inte helt bestämt mig. Har svårt att prissätta vettigt.

Vad skulle ni säga den är värd:

Chassi: NZXT H510 vit
Moderkort: Gigabyte Z390 GAMING X
CPU: I7 9700K
CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4
Ram: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX svart
GPU: Gigabyte RTX 2070 SUPER 8GB AORUS
PSU: Corsair RM750W (2019)
Hårddiskar:
1st Samsung 840 Evo 250gb SSD (operativsystem)
1st Kingston A400 240gb SSD (spel)
1st Kingston A400 960gb SSD (spel)

Permalänk
Medlem

Vill du få ut maximalt i värde hade jag sålt den i delar isrället för komplett dator.

Permalänk
Skrivet av Fulgano:

Vill du få ut maximalt i värde hade jag sålt den i delar isrället för komplett dator.

ahh! men är det inte svårare att sälja allt separat än att sälja allt i paket ?

Permalänk
Medlem

Mht. till dagens läge skulle jag vardera den tlll ca. 11K på begagnad marknaden.

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Mht. till dagens läge skulle jag vardera den tlll ca. 11K på begagnad marknaden.

ahh tack! hur skulle värderingen se ut om man tog bort GPU??

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaboiii:

ahh tack! hur skulle värderingen se ut om man tog bort GPU??

I dagens läge, vill jag nog säga att GPU'n är värd kring 5000,-
Annars om det fanns gott om grafik kort ca 3500,- och 3070 kortet hade en "normal" marknadspris.

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

I dagens läge, vill jag nog säga att GPU'n är värd kring 5000,-
Annars om det fanns gott om grafik kort ca 3500,- och 3070 kortet hade en "normal" marknadspris.

ahh! grymt! så säg 11 för paket pris, och 6 utan gpu om ja kanske behåller de

Permalänk
Medlem
Skrivet av erkaboiii:

ahh! grymt! så säg 11 för paket pris, och 6 utan gpu om ja kanske behåller de

Vi här på Sweclockers är hårdvara nördar - så vi brukar prissätta det VI tycker är realistisk, men det hindrar dig ju inte att sätta prylarna till salu på Blocket till den pris du själv "önskar", vi är i desperata tider mht. grafikkort - så det är inte omöjligt att du får det du vill ha på Blocket.

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Vi här på Sweclockers är hårdvara nördar - så vi brukar prissätta det VI tycker är realistisk, men det hindrar dig ju inte att sätta prylarna till salu på Blocket till den pris du själv "önskar", vi är i desperata tider mht. grafikkort - så det är inte omöjligt att du får det du vill ha på Blocket.

yes! tack så jättemycket för hjälpen!