Owners Club: Samsung Galaxy S21

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag tror som sagt att det är en iMessage-funktion i grunden, men eftersom att du inte kan ta emot iMessage-meddelanden så skickas reaktionen som SMS. Det kan möjligen gå att lösa något liknande med sparade svar som du lätt kan plocka fram, men jag tror inte att det kommer bli snabbare än en tumme i senast använda emojis.

Jaha, måste fråga grannen hur det ter sig när de gör så till varandra - återkommer! >tumme upp< hm...ser nu att hon även skickat tummar till mig i andra SMS

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobbens:

Jaha, måste fråga grannen hur det ter sig när de gör så till varandra - återkommer! >tumme upp<

Vet ej hur det kan fungera om du länkar ihop messenge rappen som std val för sms?
kanske kan provas

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det låter anmärkningsvärt att du får så stor skillnad på batteritid. Använder du 120hz uppdateringsfrekvens på skärmen på S21? Hur är inställningen för ljusstyrka? Om man tittar på jämförelsesiter som Nanoreview så ser man att maximal ljusstyrka och uppdateringsfrekvens båda är högre på S21, och det är ju funktioner som kan påverka batteritiden. Även prestandan är högre på S21.

Jag har inte själv testat P30 Pro-kameran, så jag har svårt att uttala mig om det.

Jag kör med nästan lägsta ljusstyrkan och energisparläge på S21.
Det är det som är det sjuka.
Hur ser jag om jag kör med 120hz eller inte?

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ImTheMeaN:

Jag kör med nästan lägsta ljusstyrkan och energisparläge på S21.
Det är det som är det sjuka.
Hur ser jag om jag kör med 120hz eller inte?

Du bör kunna se det under inställningar - skärm. Det låter underligt att den drar så mycket, speciellt i energisparläge. Hur många timmars skärmtid har du per dag ungefär?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag tror som sagt att det är en iMessage-funktion i grunden, men eftersom att du inte kan ta emot iMessage-meddelanden så skickas reaktionen som SMS. Det kan möjligen gå att lösa något liknande med sparade svar som du lätt kan plocka fram, men jag tror inte att det kommer bli snabbare än en tumme i senast använda emojis.

Ja så där nu kom min granne hem och vi kollade o jämförde telefoner. Jo det är som du säger. När de (de är ett par) SMS:ar varandra på sina iPhones så får de genom att hålla nere en SMS-text fram några olika små emojis att skicka som svar på ett SMS och då får de bara symbolen/emojin som svar och ingen medföljande text. Bra löst av Samsung att skriva ut vad emojin betyder.

Jag är så glad o förtjust i min Samsung. Inte ett enda mankemang nu på två år och inget tecken på batterisvikt. Hade en Microsoft 950 XL innan men var tvungen å skrota den när mobilt Bank-ID inte längre ville veta av Windows. Surt då, för det var en då relativt dyr telefon men oj vad glad jag är idag för mitt påtvungna byte.

En fråga dock till slut som nog löser mitt "problem". Det där med senast använda emoji är något som jag tycker kommer å går lite hur som helst - eller är det bara på Facebook det otyget visat sig....? Hur kan jag fästa senast använda emojis så de alltid kommer upp först? Kan jag ha nån slags favoritemojis lagrade nånstans att lätt få fram - t.ex. tummar upp & ner? Eller kan jag omsortera dem efter hur jag vill de ska finnas tillhands?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Ja så där nu kom min granne hem och vi kollade o jämförde telefoner. Jo det är som du säger. När de (de är ett par) SMS:ar varandra på sina iPhones så får de genom att hålla nere en SMS-text fram några olika små emojis att skicka som svar på ett SMS och då får de bara symbolen/emojin som svar och ingen medföljande text. Bra löst av Samsung att skriva ut vad emojin betyder.

Jag är så glad o förtjust i min Samsung. Inte ett enda mankemang nu på två år och inget tecken på batterisvikt. Hade en Microsoft 950 XL innan men var tvungen å skrota den när mobilt Bank-ID inte längre ville veta av Windows. Surt då, för det var en då relativt dyr telefon men oj vad glad jag är idag för mitt påtvungna byte.

En fråga dock till slut som nog löser mitt "problem". Det där med senast använda emoji är något som jag tycker kommer å går lite hur som helst - eller är det bara på Facebook det otyget visat sig....? Hur kan jag fästa senast använda emojis så de alltid kommer upp först? Kan jag ha nån slags favoritemojis lagrade nånstans att lätt få fram - t.ex. tummar upp & ner? Eller kan jag omsortera dem efter hur jag vill de ska finnas tillhands?

Det beror lite på vilket tangentbord du använder, det kan du välja i inställningar - allmän hantering - tangentbordslista och standard. Jag använder Samsung-tangentbord, och för mig ser det ut så här. Jag ringade in Emojis och senast använda. Då blir det i princip ett tryck för att välja emojis, och sedan ett för att hitta tumme upp:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har trott en tid att det enbart var jag som hade problem med Galaxy bud pro. Nu handlar det inte om s21 ultran, utan om Galaxy buds pro som jag fick med i köpet.

Problemet är att jag får kraftiga reaktioner i örongångarna när jag använt dessa ett par dagar. Det sårar och det "vattnar" sig så man måste torka ur öronen med tops.
Det gör dessutom väldigt ont i örongångarna.
Det ser ut som kraftig exem.
Slutar jag anvämda dem helt försvinner det på någon vecka. Jag har testat tre gånger och det går max att använda dom två dagar sen är det kört.
Läste denna idag https://www.sammobile.com/news/are-you-experiencing-ear-infla...
Och blev otroligt glad, då är det inget fel på mig.
För övrigt är det väldigt synd att jag inte kan använda dem. Jag är grymt nöjd med ljud och funktioner.

Jag undrar nu, är det någon på detta forumet som råkat ut för detta förutom jag?

Edit: har använt in ear hörlurar i många år och har använt Galaxy Iconex fram till jag fick dessa. Det är alltså inga problem att ha in ear lurar för mig, endast nya galaxy buds pro.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hej! Jag har trott en tid att det enbart var jag som hade problem med Galaxy bud pro. Nu handlar det inte om s21 ultran, utan om Galaxy buds pro som jag fick med i köpet.

Problemet är att jag får kraftiga reaktioner i örongångarna när jag använt dessa ett par dagar. Det sårar och det "vattnar" sig så man måste torka ur öronen med tops.
Det gör dessutom väldigt ont i örongångarna.
Det ser ut som kraftig exem.
Slutar jag anvämda dem helt försvinner det på någon vecka. Jag har testat tre gånger och det går max att använda dom två dagar sen är det kört.
Läste denna idag https://www.sammobile.com/news/are-you-experiencing-ear-infla...
Och blev otroligt glad, då är det inget fel på mig.
För övrigt är det väldigt synd att jag inte kan använda dem. Jag är grymt nöjd med ljud och funktioner.

Jag undrar nu, är det någon på detta forumet som råkat ut för detta förutom jag?

Edit: har använt in ear hörlurar i många år och har använt Galaxy Iconex fram till jag fick dessa. Det är alltså inga problem att ha in ear lurar för mig, endast nya galaxy buds pro.

Om du har några gamla hörlurar hemma så testa att använda "plupparna" ifrån dem och se om det blir samma sak.
Kan vara något i plasten/gummit som skapar problem

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Hej! Jag har trott en tid att det enbart var jag som hade problem med Galaxy bud pro. Nu handlar det inte om s21 ultran, utan om Galaxy buds pro som jag fick med i köpet.

Problemet är att jag får kraftiga reaktioner i örongångarna när jag använt dessa ett par dagar. Det sårar och det "vattnar" sig så man måste torka ur öronen med tops.
Det gör dessutom väldigt ont i örongångarna.
Det ser ut som kraftig exem.
Slutar jag anvämda dem helt försvinner det på någon vecka. Jag har testat tre gånger och det går max att använda dom två dagar sen är det kört.
Läste denna idag https://www.sammobile.com/news/are-you-experiencing-ear-infla...
Och blev otroligt glad, då är det inget fel på mig.
För övrigt är det väldigt synd att jag inte kan använda dem. Jag är grymt nöjd med ljud och funktioner.

Jag undrar nu, är det någon på detta forumet som råkat ut för detta förutom jag?

Edit: har använt in ear hörlurar i många år och har använt Galaxy Iconex fram till jag fick dessa. Det är alltså inga problem att ha in ear lurar för mig, endast nya galaxy buds pro.

Jag kollar upp detta! Det finns många olika material i hudnära produkter, och det testas ju väldigt rigoröst för att så få som möjligt ska få någon typ av reaktion. Med det sagt så går det nog aldrig att utesluta att någon reagerar på ett visst material.
Jag tar absolut vidare frågan och ser om det finns någon respons kring det.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag kollar upp detta! Det finns många olika material i hudnära produkter, och det testas ju väldigt rigoröst för att så få som möjligt ska få någon typ av reaktion. Med det sagt så går det nog aldrig att utesluta att någon reagerar på ett visst material.
Jag tar absolut vidare frågan och ser om det finns någon respons kring det.

Tack! Jag skall prova och se om jag kan "knö" på iconx plupparna för de vet jag att jag inte har problem med. Buds pro är mycker grövre dock...får se hur det går.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det beror lite på vilket tangentbord du använder, det kan du välja i inställningar - allmän hantering - tangentbordslista och standard. Jag använder Samsung-tangentbord, och för mig ser det ut så här. Jag ringade in Emojis och senast använda. Då blir det i princip ett tryck för att välja emojis, och sedan ett för att hitta tumme upp:

https://i.imgur.com/nurp8n8.png

Aj då, jag hade ingen tangentbordslista tyvärr. Beror det på att jag endast har en Samsung A10 och behöver uppgradera mig till en 21:a för att få tillgång till en sån här samling mest använda emojis? Jag använder Samsungs tangentbord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Du bör kunna se det under inställningar - skärm. Det låter underligt att den drar så mycket, speciellt i energisparläge. Hur många timmars skärmtid har du per dag ungefär?

Inte alltför många, betydligt färre än med min P30 Pro.
Jag körde tydligen med 120hz.
Stängt av det nu, får se om det blir bättre.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nobbens:

Aj då, jag hade ingen tangentbordslista tyvärr. Beror det på att jag endast har en Samsung A10 och behöver uppgradera mig till en 21:a för att få tillgång till en sån här samling mest använda emojis? Jag använder Samsungs tangentbord!

Det borde finnas samma alternativ i din Android-version. Jag tror inte att A10 har fått Android 11 än, men om din telefon är uppdaterad till Android 10 tycker jag att det ska se ut på ungefär samma sätt. Om du går in i inställningarna för Samsung-tangentbordet bör det gå att slå på "tangentbordsverktygsfält". Testa det!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det borde finnas samma alternativ i din Android-version. Jag tror inte att A10 har fått Android 11 än, men om din telefon är uppdaterad till Android 10 tycker jag att det ska se ut på ungefär samma sätt. Om du går in i inställningarna för Samsung-tangentbordet bör det gå att slå på "tangentbordsverktygsfält". Testa det!

Nej något tangentbordsverktygsfält kunde jag inte hitta men jag skrev till supportern i telefonen och döm om min förvåning när jag fick ett blixtsnabbt svar som löste mitt...hm....problem

Jag klistrar in deras svar:

När du går till Meddelandeappen och öppnar en ny konversation så bör det finnas en rad symboler över tangentbordet när du skriver ett meddelande till någon. Där när du klickar på emoji-ikonen bör du komma direkt till emojiläget och in på senast använda emojis. Det har en ikon formad som en klocka och är långt till vänster.

Annars kan du prova att återställa tangentbordsinställningarna:
Inställningar >Allmän hantering> Språk och inmatning > Skärmtangentbord > Samsung tangentbord > Återställa tangentbordsinställningarna.

Samt kan du testa att rensa data på tangentbordsappen:
Inställningar > Appar > Visa systemappar > Samsung-tangentbord> Lagring > Hantera lagring > Rensa all data. Starta om telefonen.

Annars kan du prova att rensa data på meddelandeappen:
Inställningar > Appar > Meddelande > Lagring > Hantera lagring > Rensa all data.
Starta om telefonen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KingCobra:

Hej! Jag har trott en tid att det enbart var jag som hade problem med Galaxy bud pro. Nu handlar det inte om s21 ultran, utan om Galaxy buds pro som jag fick med i köpet.

Problemet är att jag får kraftiga reaktioner i örongångarna när jag använt dessa ett par dagar. Det sårar och det "vattnar" sig så man måste torka ur öronen med tops.
Det gör dessutom väldigt ont i örongångarna.
Det ser ut som kraftig exem.
Slutar jag anvämda dem helt försvinner det på någon vecka. Jag har testat tre gånger och det går max att använda dom två dagar sen är det kört.
Läste denna idag https://www.sammobile.com/news/are-you-experiencing-ear-infla...
Och blev otroligt glad, då är det inget fel på mig.
För övrigt är det väldigt synd att jag inte kan använda dem. Jag är grymt nöjd med ljud och funktioner.

Jag undrar nu, är det någon på detta forumet som råkat ut för detta förutom jag?

Edit: har använt in ear hörlurar i många år och har använt Galaxy Iconex fram till jag fick dessa. Det är alltså inga problem att ha in ear lurar för mig, endast nya galaxy buds pro.

Jag får exakt samma problem som du! Fick gå till vårdcentral då jag blev orolig efter flera dagar med kraftiga flytningar i örat.
Jag har dessutom rengjort lurarna flera gånger enligt Samsungs instruktioner, men om något har det bara blivit värre.
Jag har i många år kört med hörlurar av alla slag och flertalet in-ear. De mest använda är ett par BeyerDynamic in-ear som jag kört i snart 10 år utan några som helst problem. Har även kört flertalet av Apples, Huaweis och Samsungs medföljande lurar till deras tidigare telefonmodeller, också de helt utan problem.

Känns jävligt tråkigt då jag skaffade både en S21 Ultra och lurarna främst för erbjudandet de hade på Galaxy Buds Pro för 99 kr.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Enlightener:

Jag får exakt samma problem som du! Fick gå till vårdcentral då jag blev orolig efter flera dagar med kraftiga flytningar i örat.
Jag har dessutom rengjort lurarna flera gånger enligt Samsungs instruktioner, men om något har det bara blivit värre.
Jag har i många år kört med hörlurar av alla slag och flertalet in-ear. De mest använda är ett par BeyerDynamic in-ear som jag kört i snart 10 år utan några som helst problem. Har även kört flertalet av Apples, Huaweis och Samsungs medföljande lurar till deras tidigare telefonmodeller, också de helt utan problem.

Känns jävligt tråkigt då jag skaffade både en S21 Ultra och lurarna främst för erbjudandet de hade på Galaxy Buds Pro för 99 kr.

Jag ska stöta på lite och se om det finns någon respons på detta. Samtliga hudnära komponenter ska ju testas tämligen genomgående, men det finns fortfarande alltid en liten risk att någon har en kontaktallergi mot något av de ingående materialen. Jag återkommer så fort jag hör något!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Jag får exakt samma problem som du! Fick gå till vårdcentral då jag blev orolig efter flera dagar med kraftiga flytningar i örat.
Jag har dessutom rengjort lurarna flera gånger enligt Samsungs instruktioner, men om något har det bara blivit värre.
Jag har i många år kört med hörlurar av alla slag och flertalet in-ear. De mest använda är ett par BeyerDynamic in-ear som jag kört i snart 10 år utan några som helst problem. Har även kört flertalet av Apples, Huaweis och Samsungs medföljande lurar till deras tidigare telefonmodeller, också de helt utan problem.

Känns jävligt tråkigt då jag skaffade både en S21 Ultra och lurarna främst för erbjudandet de hade på Galaxy Buds Pro för 99 kr.

Har nu testat med äldre gummi"puppar" men problemet kommer tillbaka, enbart med buds pro. Fattar ingenting.
Sätter jag in Iconx lurarna med samma pluppar är det inget problem.
Då måste ju problemet sitta antingen i hur budsen sitter i örat, eller själva "huset".
Jag begriper verkligen inte vad problemet är.
De otrevliga flytningarna som blir är otroligt jobbiga. Känner man med fingret i örat blir man helt blöt och det är som exem.
Väntar med att prova dem igen tills det blir någon lösning på detta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Har nu testat med äldre gummi"puppar" men problemet kommer tillbaka, enbart med buds pro. Fattar ingenting.
Sätter jag in Iconx lurarna med samma pluppar är det inget problem.
Då måste ju problemet sitta antingen i hur budsen sitter i örat, eller själva "huset".
Jag begriper verkligen inte vad problemet är.
De otrevliga flytningarna som blir är otroligt jobbiga. Känner man med fingret i örat blir man helt blöt och det är som exem.
Väntar med att prova dem igen tills det blir någon lösning på detta.

Vilka delar förutom gummiplupparna har hudkontakt? Hur är det med laddkontakterna? Jag har inte hunnit testa Buds pro själv ännu, så jag försöker förstå lite bättre hur det ser ut.

Har någon av er historik av kontaktallergi tidigare, exempelvis mot nickel?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Har nu testat med äldre gummi"puppar" men problemet kommer tillbaka, enbart med buds pro. Fattar ingenting.
Sätter jag in Iconx lurarna med samma pluppar är det inget problem.
Då måste ju problemet sitta antingen i hur budsen sitter i örat, eller själva "huset".
Jag begriper verkligen inte vad problemet är.
De otrevliga flytningarna som blir är otroligt jobbiga. Känner man med fingret i örat blir man helt blöt och det är som exem.
Väntar med att prova dem igen tills det blir någon lösning på detta.

Jag sitter och kikar på hela gruppen med tester som gjorts på Buds Pro, och det är ingen del som inte testats som jag kan se (det känns ju rätt naturligt när man tänker efter).

Frågan är dock uppe kring varför vissa får problem. Än så länge är svaret från produktexperterna i Norden är att det inte ska finnas någon del som överskrider gränsvärden (som är satta från myndigheter) i ingående material. Vi håller på att kolla lite längre upp också om detta är något man kikar på från andra kontor.

Har ni upplevt att själva lurarna skaver någonstans i örongången, eller att det känns väldigt tätt/varmt?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Samsung:

Vilka delar förutom gummiplupparna har hudkontakt? Hur är det med laddkontakterna? Jag har inte hunnit testa Buds pro själv ännu, så jag försöker förstå lite bättre hur det ser ut.

Har någon av er historik av kontaktallergi tidigare, exempelvis mot nickel?

Ingen nickelallergi vad jag känner till. Viss allergi mot pälsdjur förekommer för min del samt att det finns en historik av eksem fram till puberteten någonstans.

I stort sett hela "insidan" av Galaxy Buds Pro har hudkontakt, så förutom en stor del av skalet så är det någon slags sensor samt de två laddkontakterna som har direkt hudkontakt eller hudnära ytor.
Symptomen är helt nya för mig och jag har inte haft några problem med öronen alls sedan kanske 3-4 års ålder förutom någon vaxpropp i skolåldern.
Jag har inte upplevt att de blir för varma eller skaver, men självklart rättar jag till deras position då och då. De har t ex en förmåga att tryckas längre ut i örat om jag ler för mycket, varpå jag får korrigera hur de sitter. De in-earlurar jag kör med annars får jag korrigera klart oftare och det har aldrig lett till några liknande problem alls, inte ens vid hårt gymmande med lurarna i hela passet (Vill tillägga att mina Galaxy Buds Pro inte hunnit användas vid någon form av hård fysisk aktivitet).

Tack för svaren så långt!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Enlightener:

Ingen nickelallergi vad jag känner till. Viss allergi mot pälsdjur förekommer för min del samt att det finns en historik av eksem fram till puberteten någonstans.

I stort sett hela "insidan" av Galaxy Buds Pro har hudkontakt, så förutom en stor del av skalet så är det någon slags sensor samt de två laddkontakterna som har direkt hudkontakt eller hudnära ytor.
Symptomen är helt nya för mig och jag har inte haft några problem med öronen alls sedan kanske 3-4 års ålder förutom någon vaxpropp i skolåldern.
Jag har inte upplevt att de blir för varma eller skaver, men självklart rättar jag till deras position då och då. De har t ex en förmåga att tryckas längre ut i örat om jag ler för mycket, varpå jag får korrigera hur de sitter. De in-earlurar jag kör med annars får jag korrigera klart oftare och det har aldrig lett till några liknande problem alls, inte ens vid hårt gymmande med lurarna i hela passet (Vill tillägga att mina Galaxy Buds Pro inte hunnit användas vid någon form av hård fysisk aktivitet).

Tack för svaren så långt!

Tack för svaret! Jag tar med det i diskussionerna med Samsung.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Hej,

Jag tänker på at köpa en, men, tycker folk fortfarande att telefonen överhettas? Också ved lätt användning?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomasenF:

Hej,

Jag tänker på at köpa en, men, tycker folk fortfarande att telefonen överhettas? Också ved lätt användning?

Enda gången min S21 Ultra kändes "överhettad" var efter installation direkt ur förpackning. Kort därefter släpptes en mjukvaruppdatering som skulle åtgärda problemet och efter det har jag inte känt av någon överhettning alls oavsett användning. Då bör det tilläggas att jag även kör med Samsungs tjockare originalfodral som snarare stänger in värmen om något.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ThomasenF:

Hej,

Jag tänker på at köpa en, men, tycker folk fortfarande att telefonen överhettas? Också ved lätt användning?

Jag kan inte minnas att jag hade något sådant problem när jag körde med S21 Ultra och jag tror inte att frågan har diskuterats särskilt flitigt här i forumet heller.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Tack för svaren. Jag har just läst så många platser på webben nu att 21 ultra blir överhettade av de minsta sakerna och till exempel inte kan använda kameran i mer än 1 minut alls

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ThomasenF:

Tack för svaren. Jag har just läst så många platser på webben nu att 21 ultra blir överhettade av de minsta sakerna och till exempel inte kan använda kameran i mer än 1 minut alls

Det låter underligt. Kan du länka några sådana diskussioner så kan jag försöka kolla upp det?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Till exempel finns det många resultat här med både Snapdragon och i specielt Exynos .. Google föreslog till och med det även när jag letade efter Samsung Galaxy S21 ultra.

https://www.google.com/search?q=Samsung+galaxy+s21+ultra+heat...

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ThomasenF:

Till exempel finns det många resultat här med både Snapdragon och i specielt Exynos .. Google föreslog till och med det även när jag letade efter Samsung Galaxy S21 ultra.

https://www.google.com/search?q=Samsung+galaxy+s21+ultra+heat...

Jag har kollat lite på trådarna som dyker upp vid sökning, och det verkar främst vara runt tiden när telefonerna började levereras ut (och vid ganska specifika scenarier). Har du sett att det verkar vara ett problem fortsatt för någon?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har kollat lite på trådarna som dyker upp vid sökning, och det verkar främst vara runt tiden när telefonerna började levereras ut (och vid ganska specifika scenarier). Har du sett att det verkar vara ett problem fortsatt för någon?

Min S21+ blir varm väldigt fort, Jag har inga bekymmer med att jag får pop-up om att den överhettas och att den stänger ner appar men den blir varm så fort jag gör något.
Ta en bild och skicka via mail = Varm
Skrolla instagram/facebook i 2-5 minuter = Varm

I handen är det rätt okej för jag håller inte i telefonen där uppe men det känns direkt när man stoppar ner telefon i byxfickan.
Har även 2 kollegor som känner av samma sak med sin S21+ och S21 Ultra

Edit: Och jag har näst senaste mjukvaran installerad, Inte fått någon notis om att det finns ny mjukvara men nu när jag kollade om jag hade senaste så fanns det en uppdatering

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Jag har kollat lite på trådarna som dyker upp vid sökning, och det verkar främst vara runt tiden när telefonerna började levereras ut (och vid ganska specifika scenarier). Har du sett att det verkar vara ett problem fortsatt för någon?

Tack för att du tittade på det. Min oro är att nya inlägg, även personer här inne, rapporterar detsamma. Det här inlägget har för bara några veckor sedan det samma problem.

https://www.reddit.com/r/samsung/comments/l3y8ez/s21_ultra_5g...