Permalänk
Medlem

Värderingsfråga

Hej!

I min ägo har jag en Lenovo dator med följande specifikationer:

Lenovo ThinkPad X1 - 13.3" - Core i5 2520M - 8 GB RAM - 160 GB SSD.

Datorn är i fint skick även om batteriet inte levererar som det gjorde när datorn var ny.

Funderar på att sälja datorn och undrar vad ni anser vara ett realistiskt pris eller om den överhuvud taget går att sälja.

Vänligen Dag

Permalänk
Medlem

Välkommen till Sweclockers
Jag hade inte gett mer än två tusen kronor för den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Välkommen till Sweclockers
Jag hade inte gett mer än två tusen kronor för den

Frikostigt. Jag skulle säga max 1 000.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Processorn är 10 år eller 9 generationer gammal så max 1000:-

Permalänk
Master of Overkill

1000kr

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Då kanske det inte är värt att sälja den.

Jag behöver en ny bärbar dator för foto (lightroom/photoshop samt redigera film från min drönare DJI Mavic pro).

Vad hade ni rekommenderat, om man är ute efter en hyfsat framtidssäker dator med skärmstorlek runt 14 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dgm:

Tack för svar!

Då kanske det inte är värt att sälja den.

Jag behöver en ny bärbar dator för foto (lightroom/photoshop samt redigera film från min drönare DJI Mavic pro).

Vad hade ni rekommenderat, om man är ute efter en hyfsat framtidssäker dator med skärmstorlek runt 14 tum.

Den nya Macbook Air hade nog passat bra till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dgm:

Tack för svar!

Då kanske det inte är värt att sälja den.

Jag behöver en ny bärbar dator för foto (lightroom/photoshop samt redigera film från min drönare DJI Mavic pro).

Vad hade ni rekommenderat, om man är ute efter en hyfsat framtidssäker dator med skärmstorlek runt 14 tum.

Se priset
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Permalänk
Medlem

Jag hade nog också kört på en Mac

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.