Bärbara datorer nästa stora bristvara

Permalänk
Medlem

Alla företaget hoppar på tåget såklart för att kompensera för låga marginaler de haft.
Tidigare var det Samsung som hittade på saker, nu gör alla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Alla företaget hoppar på tåget såklart för att kompensera för låga marginaler de haft.
Tidigare var det Samsung som hittade på saker, nu gör alla det.

Du glömde nog ta på foliehatten idag

Permalänk
Skrivet av FZL:

Menar du att du har en workstation Chromebook?

Nepp, en workstation Pc. Bara poängtera att man kan ha behov av flera oliak datormodeller. Mina chromebook gillar jag att de är så smidiga och jag ej behöver vara så rädd om dem. Jag har en stående ute i ett ej varmreglerat garaget osv.

Permalänk
Medlem

Känns som det har varit brist ett bra tag, Känns som det enda jag gör på dagarna nu är att jaga leveranser till mina kunder och försöka vara proaktiv med att få dom att handla nu för saker dom ska ha längre fram.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Jag undrar vad jag kan få för min gamla G75VW med kasst batteri. XD

Lider din G75VW av nedstängning under last, är det GTX 670 modellen?
Den som jag har lider svårt av detta syndrom, jag får köra den ordentligt nedklockad(Gfx) men den startar ändå om lite random.
Det vore skoj att veta vad det är för fel på dom, det är tydligen ett ganska vanligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Köp-hype? Du har noll koll Lite skillnad på enstaka B2C-datorerna du kikat på prisjakt och B2B som beställs i tusentals exemplar inom offentliga upphandlingar till kommuner, skolor osv och generell företagsverksamhet.. Även B2C (speciellt datorer för under 5000:-) sålde som smör och är sjukt svårt att få tag på nu med. Speciellt 15 tumare.

Hos distributörerna själva finns det inget "gammalt" att sälja längre.

Där jag jobbar går det inte att få tag på det senaste utan är ofta 1-2 år gamla datorer man får som "ny" dator.

Tror att "office warriors" och websurfers klarar sig utmärkt på lite gamla grejer dock.

Trots i9 så tar det 4h att kompilera hela koden på min dator.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Där jag jobbar går det inte att få tag på det senaste utan är ofta 1-2 år gamla datorer man får som "ny" dator.

Tror att "office warriors" och websurfers klarar sig utmärkt på lite gamla grejer dock.

Trots i9 så tar det 4h att kompilera hela koden på min dator.

Ja så är det absolut! Ser ingen anledning exempelvis en revisor ska gå från 8:e gen till 10:e gen CPU även om burken är 3 år gammal! Många återförsäljare osv som kör 6 år gamla datorer med en SSD intryckt, fungerar utmärkt!

Permalänk

Det har sålts hundratals miljoner laptops av låg kvalitet för länge, de allra flesta som surfar/mailar/kör office etc klarar sig med en ssd-utrustad laptop från 2013... inrego.se och andra företag leder utvecklingen mot mer refurb. Jag köpte en Dell Precision med I7-processor, 24GB minne, Quadro K2000M och fullHD-matte för 1250kr! Springer i cirklar runt de flesta konsument amd-laptops av nyare slag. Sjukt hög kvalitetskänsla. Skruvade ur HDD och ersatte med SSD.

Visa signatur