SweClockers prissänker nördiga posters

Permalänk
Melding Plague

SweClockers prissänker nördiga posters

"Av motiven vi gjorde är den på undersidan av en processor min favorit" – Jonas berättar om arbetet bakom SweClockers posters.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt trevliga posters! Typiskt nog så beställde man för drygt två veckor sedan efter att suktat efter dem ett tag, vanliga turen...

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen flera av grejorna i butiken och hade gärna köpt ett plagg eller poster.

Det jag saknar är lite variation / alternativ kring färger då det är mycket mörkt / svart vilket är varför jag inte köpt något än. Hoppas och väntar på nya grejor!
Jag skulle jättegärna köpa en vit/grå/blå/grön variant av modermodemet-tshirten eller en poster i alternativa temafärger.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Hm, C64 en härlig tid. Dock gillar jag "originalet" mer. 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Hm, C64 en härlig tid. Dock gillar jag "originalet" mer. 😎
https://i.imgur.com/MPQ9KnQ.jpg

den var snyggare än alla posters dom gjorde med fz 😃👍 gillar inte deras färg på deras posters, förstör bilderna ☹️

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

haha! <3 AMD, tack för den 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

den var snyggare än alla posters dom gjorde med fz 😃👍 gillar inte deras färg på deras posters, förstör bilderna ☹️

Håller med, den röda/neon looken är i och för sig ’cool’, men känns helt onödig

Hade kunnat haft roligare motiv som ett 480 Thermi i ugnen (visst var det dem man brukade värma?), eller varför inte en blyerts-klockad athlon? Något som anspelar på sweclockers och inte bara rent nörderi

Permalänk
Medlem

Roligt klipp, gillar verkligen Ryzen bilden!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Samsung Sverige

En socket 775 skulle nog sitta fint på kontorsväggen, kanske hög tid att kika på att lägga en beställning!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Håller med, den röda/neon looken är i och för sig ’cool’, men känns helt onödig

Hade kunnat haft roligare motiv som ett 480 Thermi i ugnen (visst var det dem man brukade värma?), eller varför inte en blyerts-klockad athlon? Något som anspelar på sweclockers och inte bara rent nörderi

ja den neon looken känns så mkt strippklubb 😕 haha ja det hade varit roligt med såna ful mod/fix bilder för hårdvara å konsoler. Playstation spelas upp och ner så cd:n fungera, papper itryckt ovanför kassetten på nes så spelet fungerar etc

edit: Hur många liter är bärkassen för den är jag lite intresserad av 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nu kan man iallafall få ett grafikkort på väggen till skillnad från datorn, där det verkar vara omöjliga att få tag i.

Permalänk
Moderator, Testpilot
Skrivet av Triton242:

Nu kan man iallafall få ett grafikkort på väggen till skillnad från datorn, där det verkar vara omöjliga att få tag i.

Grafikkort från den generationen ska nog inte vara ett problem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

...eller varför inte en blyerts-klockad athlon? Något som anspelar på sweclockers och inte bara rent nörderi

Jag har kvar min blyertsklockade Duron 600MHz i någon låda hos föräldrarna

Borde fotografera av allt gammalt "skräp" jag har där. Bland annat finns ett Tseng Labs ET4000 ISA-kort som var tänkt att användas vid misslyckad BIOS-flashning.

Var mest aktiv med mitt moddande kring milleniumskiftet Borde vars drömmen frö retro-byggen med allt från Pentium MMX till Duron 1,2GHz.

Numera kör jag enbart färdigbygga lösningar och tweakar via mjukvara.

Dock kul tid med Amiga 500 där det såg ut som något exploderat på skrivbordet med tanke på all extra hårdvara. Vidi12, Sound Enchancer, Sampler, extern floppy, GVP-hårddisk, högtalare etc.

Permalänk
Medlem

Vad är det där för C64? En sådan har jag aldrig sett ...

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Vad är det där för C64? En sådan har jag aldrig sett ...

Efter lite snabb googling så verkar det vara modellnamn "C64C"

Permalänk
Medlem

För lite mer CPU p*rr så rekar jag följande Vogons tråd:

https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=76384

Ett litet exempel (knappast mobil-vänligt!):

Och en så stor bild att jag inte embeddar den:
https://donkom.ca/cpus/pentium-II-klamath-full.jpg

Bara att lyfta på locket utan att skada "bond wires" är en prestation på dessa CPU'er.
Locken är lödda och minsta lilla felriktning av hetluft så rycker de mikroskopiska guld trådarna direkt.
Gamla CPUer har ju en litografi som gör att ljus bryts på väldigt vackra sätt.

Permalänk
Medlem

Att skriva om "sig själv" i tredje person känns lite hybrisvarning

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Skymtar en riktig skärm, var länge sen man såg det på Swec, det har mest varit överprisade budgetskärmar för gamers som skymtats här.
Mitt favvomärke Eizo. 😁

Permalänk
Praktikant ✨
Skrivet av inquam:

Att skriva om "sig själv" i tredje person känns lite hybrisvarning

Vem skriver om sig själv i tredje person?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vem skriver om sig själv i tredje person?

SweClockers skriver om SweClockers som SweClockers

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av inquam:

SweClockers skriver om SweClockers som SweClockers

Det är väl inte ovanligt bland kungligheter som vi?

Visa signatur

240p är livet