Farming simulator 22 på gång

Permalänk
Medlem

Farming simulator 22 på gång

Släpps Q4 -21 så då är det bara att ta på lantmannakepsen igen och dra ut på åkrar och skogar.

https://www.farming-simulator.com/

Vad tror vi om detta? Vad hoppas vi de förbättrar?

Mer variation på växtlighet efter hur vädret varit hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem

Såg nyheten förut, hypar redan. Fast troligen till ingen nytta då de förmodlingen kommer va fs 15 med lite finare texturer och moddar....

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir de väl som vanligt en "förfinad" variation av föregående Farming.

Men hoppas på en ny bra variation

Permalänk
Medlem

Någonting nytt måste dom ändå kunna ge oss denna gången. Dom har ändå ett par konkurrenter på marknaden som verkar göra vissa saker bättre än FS.

Permalänk
Medlem

Känns inte som att nya fordon är det man behöver utan i så fall mer variation i hela spelet.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dom kollat på multiplayer delen med att förbättra mycket få bort alla spik lagg och rent allmänt sync problem med redskap, Och för gud skull hoppas dom löst all form av pall hantering. men visst kommer man köpa och säkert sammla på sig ca 1000 timmar äver på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Släpps Q4 -21 så då är det bara att ta på lantmannakepsen igen och dra ut på åkrar och skogar.

https://www.farming-simulator.com/

Vad tror vi om detta? Vad hoppas vi de förbättrar?

Mer variation på växtlighet efter hur vädret varit hade varit trevligt.

Som vanligt önskar jag mig en realistisk fysikmotor som fixar till arkadkänslan i spelet likt More Realistic mod gjorde till FS13 och FS17. Det plus de givna moddarna Crop Destruction, Ground Response (f.d. Pflug-mod), GPS och Gearbox (manuella växellådor). Seasons kan också vara kul, men får gärna gå att stänga av då spelet blir lite långtråkigt när man måste skotta snö och vänta på att vintern ska ta slut.

Har fortfarande inte spelat 19 pga. den dåliga realismen i spelet, kommer inte ta i FS22 med tång innan de fixar ovan nämnde grejer.

Ytterligare önskemål vore ogräs-, svamp- och skadeinsektshantering i fält, flera sorters gödning (ffa. N, P och K), PH-värde och markpackning.

Som du själv nämnt kvittar maskinmärkena, det görs massor med fina moddar om man tvunget vill köra en annan traktor än de som tillhandahålls i grundspelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Som vanligt önskar jag mig en realistisk fysikmotor som fixar till arkadkänslan i spelet likt More Realistic mod gjorde till FS13 och FS17. Det plus de givna moddarna Crop Destruction, Ground Response (f.d. Pflug-mod), GPS och Gearbox (manuella växellådor). Seasons kan också vara kul, men får gärna gå att stänga av då spelet blir lite långtråkigt när man måste skotta snö och vänta på att vintern ska ta slut.

Har fortfarande inte spelat 19 pga. den dåliga realismen i spelet, kommer inte ta i FS22 med tång innan de fixar ovan nämnde grejer.

Ytterligare önskemål vore ogräs-, svamp- och skadeinsektshantering i fält, flera sorters gödning (ffa. N, P och K), PH-värde och markpackning.

Som du själv nämnt kvittar maskinmärkena, det görs massor med fina moddar om man tvunget vill köra en annan traktor än de som tillhandahålls i grundspelet.

Ogräs och skadeinsekter finns redan nu i -19 men går att stänga av. Ett jädra sprutande annars. Då hinner man inte med allt annat som måste göras heller så länge man inte har en drös med traktorer.

Skulle gärna se att man kunde träna upp AI så de blir duktigare med tiden och kan klara av flera moment. Kanske även så de går att samspela med dem exempelvis att man kör skördare och AI efter med balmaskinen.

Finns mycket på den speltekniska delen som skulle behöva uppgraderas och det mycket hellre än att de lägger till 300 olika modeller av vagnar eller liknande.