DICE tillkännager två nya Battlefield-spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Vad handlar det om då så någon som inte är insatt kan förstå vad klagomålet gäller?

"either accept it or don't buy the game. I'm fine with either or"

https://www.gamasutra.com/view/news/319787/This_is_not_okay_E...
https://www.reddit.com/r/gaming/comments/8r6c6k/ea_dice_ceo_e...

Permalänk
Medlem

Från en som inte har koll så känns det som att han fortfarande inte fått ett svar på sin fråga.

Kan det vara så att spelare vill kunna välja sin egen karaktär utan att få det nerkört i halsen?

Gissar som sagt bara då jag tröttnade på BF strax efter BF 2 kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Hoppas de återgår till att man faktiskt spawnar och springer till sina flygplan än att folk campar spawn screen. Sen måste de dummaste vara att köra old warfare 2 gånger på raken som de gjorde.

Det som gör mig orolig är att pre ordet nissar kommer få EA och DICE att dansa hela vägen till banken istället för att faktiskt utveckla content.

Vad gör det för skillnad om de sitter i spawnskärmen och campar eller om 10 pers står på flygrakan och spammar E där flygplanet spawnar? xD

Bättre och kanske ha en dedikerad pilotklass eller köra med Battlepoints som i SWBF2

Visa signatur

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Vad gör det för skillnad om de sitter i spawnskärmen och campar eller om 10 pers står på flygrakan och spammar E där flygplanet spawnar? xD

Bättre och kanske ha en dedikerad pilotklass eller köra med Battlepoints som i SWBF2

Då kan de i alla fall bli dödade och då kanske de tröttnar och faktiskt spelar spelet Stats is Everything..

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Tänk om dom gjorde en nyare variant av bf2 samt bf2142 för mig vore det ett givet köp.
Får låta dom släppa detta först och patcha det lite innan jag ens funderar på att köpa det.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Hoppas verkligen de får till det denna gång. Jag har alltid gillat Battlefield och hoppas de kommer leverera nu och att vi får något modernt denna gång

Edit. Spelar Battlefield V nästan dagligen även fast jag tycker det är fruktansvärt dåligt. Men vad ska man annars spela idag? Warzone har väl varit ok men det har ju sina brister minst sagt

Hmm vad exakt äre som drar dig till Battlefield, något måste du ändå gilla med det, finns ju så mycket spel idag så man skulle aldrig behöva spela ett dåligt spel. Något spel some squad kanske? Eller insurgency sandstorm? Båda extremt bra men lite mer tatical än att run and gun Battlefield

Läser hela tiden BFV som Battlefield Vietnam, blir alltid en tankeomställare ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noyart:

Hmm vad exakt äre som drar dig till Battlefield, något måste du ändå gilla med det, finns ju så mycket spel idag så man skulle aldrig behöva spela ett dåligt spel. Något spel some squad kanske? Eller insurgency sandstorm? Båda extremt bra men lite mer tatical än att run and gun Battlefield

Läser hela tiden BFV som Battlefield Vietnam, blir alltid en tankeomställare ^^

Grejen är ju att Battlefield 2, 3 och 4 (och div andra i samma era) var fruktansvärt bra, lagom mix av "arkadigt" och realism.

Sen kom 1 och V som känns inspirerade av COD och nya Battlefront och extra "konsolanpassade"... De sabbade mycket av känslan av en halvrealistisk shooter där man bör spela smart, istället tjänar du på snabb respawn och aldrig släppa W.

DICE drivs uppenbarligen inte av att hålla sitt gamla "legacy" levande utan försöker tjäna så mycket pengar som möjligt, vilket jag respekterar. Men Battlefield-serien har subjektivt gått åt helt fel håll med sista två släppen. Sen om det är DICE eller EA man ska skylla på låter jag vara osagt. Sen är smaken som baken och jag sparar gärna pengarna och spelar mer Tarkov istället.

Om Battlefield 6 bara var en ren kopia av Battlefield 4 med andra kartor hade jag köpt det direkt och spelat hundratals timmar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cadzon:

Det är inte det de handlar om, finns många spel med tjejer utan några klagomål. Men de vet du nog redan om.

Nä jag fattade aldrig heller hur det kunde bli så nedrans känsligt och inflammerat.

Som jag förstod det så blev det väldigt många sura miner för att en tjej + robotarm var med i en trailer. Och att man kunde spela som tjej.
Det var ju overkligt för så gick det inte till i det kriget.
Samtidigt accepteras att man som ensam förare kan köra en tiger tank. Köra, skjuta, ladda om och allt det där. Inga problem tydligen.
Att alla soldater har utbildning att köra alla fordon och att även köra motståndarens fordon... Ja eller oändligt med osynglia fallskärmar på ryggen. Att kulorna från ett halvtomt magasin som man tömmer teleporteras in i nästa magasin.
Eller att man kan återuppväcka någon som fått ett tankskott i huvudet med en spruta i armen.

Så jag har tolkat det som att det är OK att spelet är overkligt - så länge man inte slänger in tjejer för då g"bilr det overkligt ju" (vilket ju inte blir helt logiskt). Tanken att ha med tjejer är väl för att även tjejer spelar spelet. Spelet har redan MYCKET mer overkliga element än att tjejer är på slagfältet.

Med den grunden kan jag verkligen inte förstå hur det här kan ha fått någon luft från första början ens.
Faktiskt alltså.

Att nån högt uppsatt spelchef senare gick ut med att man får gilla läget - eller stå över köp är väl andra ord för att säga: Skärp er lite för tusan. Och i sammanhanget låter det faktiskt ganska rimligt. Tycker jag då.

Ja eller så är det kanske någon del jag missat i karusellen. Who knows.

Men då hjälper det inte riktigt att få svaret att "det där vet du nog redan".

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om loot boxes, kommer det komma i nya BF?

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nä jag fattade aldrig heller hur det kunde bli så nedrans känsligt och inflammerat.

Som jag förstod det så blev det väldigt många sura miner för att en tjej + robotarm var med i en trailer. Och att man kunde spela som tjej.
Det var ju overkligt för så gick det inte till i det kriget.
Samtidigt accepteras att man som ensam förare kan köra en tiger tank. Sikta, skjuta, ladda om och allt det där. Inga problem tydligen.
Att alla soldater har utbildning att köra alla fordon och att även köra motståndarens flyg... Ja eller oändligt med osynglia fallskärmar på ryggen. Att kulorna från ett halvtomt magasin som man tömmer teleporteras in i nästa magasin.
Eller att man kan återuppväcka någon som fått ett tankskott i huvudet med en spruta i armen.

Så jag har tolkat det som att det är OK att spelet är overkligt - så länge man inte slänger in tjejer för då g"bilr det overkligt ju" (vilket ju inte blir helt logiskt). Tanken att ha med tjejer är väl för att även tjejer spelar spelet. Spelet har redan MYCKET mer overkliga element än att tjejer är på slagfältet.

Med den grunden kan jag verkligen inte förstå hur det här kan ha fått någon luft från första början ens.
Faktiskt alltså.

Att nån högt uppsatt spelchef senare gick ut med att man får gilla läget - eller stå över köp är väl andra ord för att säga: Skärp er lite för tusan. Och i sammanhanget låter det faktiskt ganska rimligt. Tycker jag då.

Ja eller så är det kanske någon del jag missat i karusellen. Who knows.

Men då hjälper det inte riktigt att få svaret att "det där vet du nog redan".

Fler behöver se och höra på "This is the story of the legendary 588th Night Bomber Regiment - the Night Witches".

Sjukt bra med bäring på både spel och ämne.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

1 2 4 3 (korståg och jävelskap)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Vad gör det för skillnad om de sitter i spawnskärmen och campar eller om 10 pers står på flygrakan och spammar E där flygplanet spawnar? xD

Bättre och kanske ha en dedikerad pilotklass eller köra med Battlepoints som i SWBF2

Något som balancerar så man bara kan blyga var 5-10e gång. Måste spela bra infanteri och annat mellan varven

Eller göra specialbanor med 5ggr så många plan, dock tror jag det bara blir tråkigt för de på marken

Permalänk
Medlem

Bästa de kan göra är att inte totalt bara lyssna på Reddit.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Bästa de kan göra är att inte totalt bara lyssna på Reddit.

Problemet med att lyssna communityn, kan vara att välja vilken community man ska lyssna på och vem i communityn.

Jag är lite förvånad att där inte är spel som använder nån slumpmässigt enkät system, för att få reda på vad communityn tycker. Förresten så finns det kanske, men något jag har missat.
Och jag menar, enkät, som i mer än en fråga.

Permalänk
Medlem

nä kvinns på slagfältet och dylikt undanbedes

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Problemet med att lyssna communityn, kan vara att välja vilken community man ska lyssna på och vem i communityn.

Jag är lite förvånad att där inte är spel som använder nån slumpmässigt enkät system, för att få reda på vad communityn tycker. Förresten så finns det kanske, men något jag har missat.
Och jag menar, enkät, som i mer än en fråga.

Nja men mera om de skulle lyssna på communityn till exempel på ett Battlefield Forum, då skulle det vara bättre för då skulle det vara bara om Battlefield och att DICE/EA skulle kunna se att "X user" har spelat alla Battlefield spel och har tusen tals timmar spelat gentemot "Y user" som bara spelat BF1 och BFV bara några hundra timmar.

Eller som förmodligen det som hände på Reddit att "X user" tyckte att det borde finnas "det här" i spelet utan att ha spelat ett enda spel i serien.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Nja men mera om de skulle lyssna på communityn till exempel på ett Battlefield Forum, då skulle det vara bättre för då skulle det vara bara om Battlefield och att DICE/EA skulle kunna se att "X user" har spelat alla Battlefield spel och har tusen tals timmar spelat gentemot "Y user" som bara spelat BF1 och BFV bara några hundra timmar.

Eller som förmodligen det som hände på Reddit att "X user" tyckte att det borde finnas "det här" i spelet utan att ha spelat ett enda spel i serien.

Jag skulle säga att alla potentiella köpare/spelares åsikter är viktiga. Sen handlar det vad man gör med den information man får och vilka kompromisser man behöver göra.

Permalänk

Undra om min pc pallar med trycket någorlunda eller...Ryzen 1800x 1070 8gb ram 16gb lite orolig för grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thadriem:

Grejen är ju att Battlefield 2, 3 och 4 (och div andra i samma era) var fruktansvärt bra, lagom mix av "arkadigt" och realism.

Sen kom 1 och V som känns inspirerade av COD och nya Battlefront och extra "konsolanpassade"... De sabbade mycket av känslan av en halvrealistisk shooter där man bör spela smart, istället tjänar du på snabb respawn och aldrig släppa W.

DICE drivs uppenbarligen inte av att hålla sitt gamla "legacy" levande utan försöker tjäna så mycket pengar som möjligt, vilket jag respekterar. Men Battlefield-serien har subjektivt gått åt helt fel håll med sista två släppen. Sen om det är DICE eller EA man ska skylla på låter jag vara osagt. Sen är smaken som baken och jag sparar gärna pengarna och spelar mer Tarkov istället.

Om Battlefield 6 bara var en ren kopia av Battlefield 4 med andra kartor hade jag köpt det direkt och spelat hundratals timmar.

Håler med, spelade sjukt mycket Battlefield innan 5an och gillade spelen extermt. Men från det jag har sett så ser det så mycket mer kaos och arcade ut. Lite som med Cod också, 4an var extremt bra i multiplayer men med tiden mer o mer arcade. Fast såklart inte alla som känner så, men för mig så känns det inte riktigt samma grej. Det ska gå fort, matcherna korta och lootboxes, xp och annat ska köpas/tjänas in. ^^
Började spela en del tarkov denna vecka, efter en 1 års paus. Skönt med omväxling verkligen

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Noyart:

Hmm vad exakt äre som drar dig till Battlefield, något måste du ändå gilla med det, finns ju så mycket spel idag så man skulle aldrig behöva spela ett dåligt spel. Något spel some squad kanske? Eller insurgency sandstorm? Båda extremt bra men lite mer tatical än att run and gun Battlefield

Läser hela tiden BFV som Battlefield Vietnam, blir alltid en tankeomställare ^^

Tror du svarade på din egna fråga där lite

Nu är jag inte personen du citerade, men:
Battlefield har för mig åtminstone alltid ramlat mellan CoD:s super-arkad spelstil och mer realistiska spel som Squads eller ARMA. Spelserien har alltid även haft klassledande grafik, fysik, ljud och en känsla över sig som inget annat spel haft förmågan att matcha när det kommer till blandningen av att springa till fots eller sitta i ett metallmonster.

Säga vad man vill om BFV, men känslan av under är oslagbar när man springer längs med strandkanten för att ta över flaggan, och helt plötsligt susar det förbi en Corsair tätt följt av en Zero som regnar kulor över himmelen knappa meter ovanför skallen på dig. Eller när man kör en Churchill-stridsvagn genom en husknut och ser folket som bunkrat upp sprida ut sig som myror ur en myrstack i panik, allt för att undvika att hamna i korselden mellan dig och Tiger-stridsvagnen som agerat artilleri längre bak på slagfältet.

Battlefield har varit med mig sedan 1942, och är än idag den spelserien som ligger mig närmast hjärtat. Storslagenheten som denna spelserie uppnår är för mig utan dess like. Nu är jag som många andra besvikna på flertalet aspekter ur vilken given titel som helst (även BF3/BF4 har sina skavanker) - Spelen är inte perfekta och att hävda annat är inget annat än renodlad 'fanboyism' eller naivitet.

Men har än så länge inte spelat något spel som fyller samma funktion som Battlefield gör och ser skarpt fram emot vad det nya Battlefield-laget kan uppvisa nu med denna kommande titel senare under 2021. De flesta veteranerna är borta från DICE (på gott och ont), DICE Stockholm har ny ledning på flera fronter i ledet, inte minst Battlefield-laget. Sedan att både Criterion och DICE LA medverkar i skarpt läge för denna titel medför även god tilltro för egen del - Det bevisar (för mig) att EA verkligen satsar på nästa titel med alla händer på däck. Sedan att det är endast 'next-gen' (PS5/XBS S/X + PC) bådar också gott, man slipper dras med föråldrad hårdvara och kan gå 'all-in' med allt från spelarantal till fysik och grafisk presentation.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Nä jag fattade aldrig heller hur det kunde bli så nedrans känsligt och inflammerat.

Som jag förstod det så blev det väldigt många sura miner för att en tjej + robotarm var med i en trailer. Och att man kunde spela som tjej.
Det var ju overkligt för så gick det inte till i det kriget.
Samtidigt accepteras att man som ensam förare kan köra en tiger tank. Köra, skjuta, ladda om och allt det där. Inga problem tydligen.
Att alla soldater har utbildning att köra alla fordon och att även köra motståndarens fordon... Ja eller oändligt med osynglia fallskärmar på ryggen. Att kulorna från ett halvtomt magasin som man tömmer teleporteras in i nästa magasin.
Eller att man kan återuppväcka någon som fått ett tankskott i huvudet med en spruta i armen.

Så jag har tolkat det som att det är OK att spelet är overkligt - så länge man inte slänger in tjejer för då g"bilr det overkligt ju" (vilket ju inte blir helt logiskt). Tanken att ha med tjejer är väl för att även tjejer spelar spelet. Spelet har redan MYCKET mer overkliga element än att tjejer är på slagfältet.

Med den grunden kan jag verkligen inte förstå hur det här kan ha fått någon luft från första början ens.
Faktiskt alltså.

Att nån högt uppsatt spelchef senare gick ut med att man får gilla läget - eller stå över köp är väl andra ord för att säga: Skärp er lite för tusan. Och i sammanhanget låter det faktiskt ganska rimligt. Tycker jag då.

Ja eller så är det kanske någon del jag missat i karusellen. Who knows.

Men då hjälper det inte riktigt att få svaret att "det där vet du nog redan".

Borde inte skrivit något för orkar egentligen inte diskutera saken. De handlar om att det är immersionbreaking. Vissa saker kan man bortse från utan att känna att det är immersionbreaking, som dina exempel ovan. Tjejen med fake armen är en del av de, men även hela trailern kändes väldigt off. Jag spelar t. ex imperator rome som också har många "gamey" mechanics som man kan köpa utan problem, men vissa små saker kan man bli väldigt irriterad på som inte stämmer för den tiden.

Tycker man gör de väldigt lätt för sig om man direkt skyller på att folk inte vill ha tjejer i spel, vilket många menade, även den där chefen. I såfall borde tex horizon fått ännu mer kritik än BFV, där kan inte ens välja kön. Men de funkar i den världen, även för alla "kvinnohatande" gamers.
Man får bygga en värld och följa dess regler, när man bryter dom tappar man inlevelsen. Svår balans, men en uppgift för utvecklare att lösa.

För att ta ytterligare ett exempel (film), hade jag stört mig lika mycket om de fanns några/massa män på ön där Wonderwoman kommer ifrån.
Sen tror jag inte du håller med, men så får det vara

Permalänk
Medlem

Fast han har ju rätt. Det fanns väldigt många kvinnor som deltog i WW2. Hade jag fått sådant tjut om att man spelar som kvinna i ett spel om WW2 som jag hade utvecklat så hade jag skrattat ihjäl mig. Han har även rätt i, antingen accepterar ni att man spelar som kvinna i spelet och köper spelet eller så köp det inte.

Att han säger att folk är outbildade, ja det var väl dumt men det finns säkert en hel del sådana med. Men det han säger är ju skit och ingeting i jämförelse med hur folk beter sig på nätet så det är ju bara komiskt att det blir sådant liv över en sådan sak.

Permalänk
Inaktiv

Rush med typ 24-32 spelare var så mycket bättre än kaoset i 64-player. Man tar liksom inte del av storskalheten ändå, när man bara slåss i sin lilla bubbla/område. spelar ingen roll om det är 200 eller 30 spelare då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Noyart:

Hmm vad exakt äre som drar dig till Battlefield, något måste du ändå gilla med det, finns ju så mycket spel idag så man skulle aldrig behöva spela ett dåligt spel. Något spel some squad kanske? Eller insurgency sandstorm? Båda extremt bra men lite mer tatical än att run and gun Battlefield

Läser hela tiden BFV som Battlefield Vietnam, blir alltid en tankeomställare ^^

Jag saknar vad BF3 och BF4 var och sen tyckte jag även om operations och speciellt frontlines i Battlefield 1 även om det var något helt annat än BF3/4. Jag hoppas på något i modern tid likt Battlefield 4 där de fokuserar mindre på att vara politiskt korrekta och mer på att göra ett bra spel. Tror personligen fanbase är delvis att skylla på att BFV blev så halvfärdigt som det blev.

BFV har sina starka sidor också, movement och gunplay är bättre än något annat men möjligheten att customisera vapnen saknar jag.

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det inga perfekta produkter! Men antalet speltimmar sorg/glädje är produkten svår att slå.
Finns hur mycket "personliga" små detaljer man kan klaga på, men i det stora är det ju kung vad de skapat.

Folk klagar på spel som aldrig produceras och sen klagar man på det som produceras.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

DICE förlorade mig som kund när de tvingade in identitetspolitik och annat PK-dravel i sina spel.

För mig var sista spiken BLM-propagandan.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

jösses vad många broflakes det är i kommentarerna. Fan vad besvikna ni kommer att bli när det i modern tid kommer att finns både kvinnor och färgade i spelet. Känns ju lite som att ni behöver nån slags support grupp för att prata ut om det här. /s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

jösses vad många broflakes det är i kommentarerna. Fan vad besvikna ni kommer att bli när det i modern tid kommer att finns både kvinnor och färgade i spelet. Känns ju lite som att ni behöver nån slags support grupp för att prata ut om det här. /s

För egen del så är jag så jävla less på att man ska basunera ut till världen "Titta på oss vårat spel är bra, nej, BÄST för att det har subverted expactions, kvinnor, massor av specific ras representerad, män är dåliga, särskilt vita män, dom är djävulen."
And this can go on and on.

Jag skiter fullständigt i det, lägg till allt det är i spelet om ni (spelutvecklaren) tycker att det förhöjer spelupplevelsen. Men så fort det enda jag hör om ett spel är pk-,feminism- och blmproganda så känns det som att man har inget nytt erbjuda.

Detta blir än värre när man går in och ändrar älskade spelserier, filmserier, tvserier. Skapa ny serier för all del, eller är ni inte tillräckligt för att kunna göra ett nytt bra ip?

Jag vill spela bra "SPEL" som ger mig en fullständig upplevelse, inte politiskträsk, det får man nog utav genom att bara läsa 5min på MSM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Någonting säger mig att Battlefield håller smått på att överge PC och går mer och mer över till mobilspelande.

https://www.ea.com/ea-studios/industrial-toys

Review bombing är ju annars populärt nu för tiden.

Skrivet av Söderbäck:

Nä jag fattade aldrig heller hur det kunde bli så nedrans känsligt och inflammerat.

Som jag förstod det så blev det väldigt många sura miner för att en tjej + robotarm var med i en trailer. Och att man kunde spela som tjej.
Det var ju overkligt för så gick det inte till i det kriget.
Samtidigt accepteras att man som ensam förare kan köra en tiger tank. Köra, skjuta, ladda om och allt det där. Inga problem tydligen.
Att alla soldater har utbildning att köra alla fordon och att även köra motståndarens fordon... Ja eller oändligt med osynglia fallskärmar på ryggen. Att kulorna från ett halvtomt magasin som man tömmer teleporteras in i nästa magasin.
Eller att man kan återuppväcka någon som fått ett tankskott i huvudet med en spruta i armen.

Så jag har tolkat det som att det är OK att spelet är overkligt - så länge man inte slänger in tjejer för då g"bilr det overkligt ju" (vilket ju inte blir helt logiskt). Tanken att ha med tjejer är väl för att även tjejer spelar spelet. Spelet har redan MYCKET mer overkliga element än att tjejer är på slagfältet.

Med den grunden kan jag verkligen inte förstå hur det här kan ha fått någon luft från första början ens.
Faktiskt alltså.

Att nån högt uppsatt spelchef senare gick ut med att man får gilla läget - eller stå över köp är väl andra ord för att säga: Skärp er lite för tusan. Och i sammanhanget låter det faktiskt ganska rimligt. Tycker jag då.

Ja eller så är det kanske någon del jag missat i karusellen. Who knows.

Men då hjälper det inte riktigt att få svaret att "det där vet du nog redan".

Min tolkning av kritiken till trailern var att Dice trodde de lanserade Fortnite's senaste skins och emotes, och inte Battlefield 6 ett "seriöst" ww2 spel.
Från att lansera BF1 med historiens kanske bästa trailer inom alla kategorier med 2.3 miljoner likes, till en av historiens sämsta trailers med nästan dubbelt så många tummar ner som upp. Fanns kvinnor i BF1 trailern också, skillnaden är att den inte sög.
Så istället för att ta till sig kritiken och släppa en ny trailer som inte var fortnite emotes, en bra trailer helt enkelt. Kastade Dice fram kvinnokortet istället och så tog kulturkriget över, resten är historia.
Hade trailern inte sugit röv och Dice hade hintat Lyudmila Mikhailovna eller holländska motståndsrörelsen så hade knappt någon brytt sig.

Var den perfekta stormen, en värdelös trailer, noll fingertoppskänsla och miljontals gamers som var trötta på att spelindustrin lägger sig platt för utomstående kritik och spottar på gruppen som faktiskt föder den.

Var iallafall min syn på spektaklet, var riktigt jävla besviken på trailern och jag sket fullständigt i fortnite skins eller kvinnor.

Svårare än så här behöver det inte vara, krävs inget BF1 mästerverk till trailer för att lansera ett Bf-spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Någonting säger mig att Battlefield håller smått på att överge PC och går mer och mer över till mobilspelande.

https://www.ea.com/ea-studios/industrial-toys

Lite väl dramatiskt kanske... Dice kommer inte överge varken PC eller konsoller den närmaste tiden.