AMD Radeon RX 6900 XTX med vattenkylning hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon RX 6900 XTX med vattenkylning hittar ut på webben

Med Navi 21-kretsar av bästa kvalitet fanns planer om ett vattenkylt Radeon RX 6900 XTX, som sannolikt aldrig når handeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

XT...X?
We've gone full circle ✅

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med de haloprodukter vi redan har i en marknad där efterfrågan vida överstiger tillgången som det är? ;/

EDIT: Nej AMD, det är ingen utmaning. Få inte för er att lansera 6900XTXX om en månad eller två..

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

XT...X?
We've gone full circle ✅

Det är inget nytt med XTX på ATI/AMD kort.
Runt 2006 eller så har jag för mig de använde XT och XTX. I alla fall före DX 10 korten.

Edit eller det kanske var det du menade nu när jag tänker efter.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tankarna går tillbaka till Vega64 LC korten som var rätt grymma. Dock till helt sjuka priser. Dessa kommer nog kosta runt 30k i butik.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket bättre dessa kan bli. Ja och priset så klart..

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

6900XTX, 3080 TUF, Bigfoot, Enhörningar, Tidsmaskiner, ...

finns många saker som hamnar på samma lista för mig

Permalänk

Är det inte så att dessa högre varianter av RX 6900 XT, (Sapphire Toxic extreme, Powercolor Liquid Devil, Asrock 'något', har inte hundra koll på namnen) vara XTXH? Då den vanliga 6900 XT benämns som XTX, 6800 XT benämns som XT samt 6800 är XL. Åtminstone om man ska tro videokardz och wccftech + några till som nämner samma sak.

OT (För skoj skull)
Bode inte RX 6700 XT då besitta benämningen 'L' och RX 6700 blir 'M'.
Efterföljande RX 6600 XT får då heta 'S' och RX 6600 blir 'XS'.... 🤣

https://videocardz.com/press-release/sapphire-launches-radeon...

https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6000-graphics-cards-specs-...

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Varför lägga krut på premiumprodukter när man kan sälja vanliga produkter till premiumpriser?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Kul med premiumprodukter, inget jag köper dock...ibland för skojs skull som t.ex ett chassi
Men det är nu man saknar tiden då det fanns alternativ som Matrox, Ati, Nvidia, S3, Voodoo, Power VR m.fl - visst är det chipbrist men frågan är ju om Nvidia och AMD tänker gå tillbaka till en mer "normal" prisbild då deras produkter presterar och kostar mer eller mindre likvärdigt.

Bästa hade varit om Intel får tummen ur arslet och lanserar något prestandamässigt hotar mellansegmentet och Apple eller någon annan med muskler köper in sig i Matrox och lanserar något kul, som även kan konkurrera först och främst i mellansegmentet.

Visa signatur

Flest datorer när han dör vinner...