iPhone ansluter inte till Wi-Fi

Permalänk
Medlem

iPhone ansluter inte till Wi-Fi

Jag jobbar på tåg vilket gör att jag sover på hotell mycket i veckorna och försöker då att ansluta till hotellet Wi-Fi, man ska då bli ”skickad” till en sida för att klicka på ”Connect” och godkänna avtalen. Men ingen av mina Apple produkter fungerar till detta på något av scandics Wi-Fi.. min jobb telefon, samsung, fungerar det utmärkt på. Har även fler kollegor som upplever samma problem.

Alla mina Apple produkter är uppdaterade, provat att stänga av, vänta och försöka igen. Det sista alternativet är att göra så telefonen glömmer bort alla inlogg, Wi-Fi lösenord osv - men det är så sjukt irriterande.. är det någon som upplevt samma eller har en bra lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Testa gå till

Inställningar->Allmänt->Nollställ Nätverk

Och sedan

Inställningar->Safari->Rensa Historik och webbplatsdata

Permalänk
Medlem

När du anslutit till nätverket (alltså i steget när du ska bli skickad till en sida), gå in på Safari och skriv in captive.apple.com. Brukar fungera för mig

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Går det att gå till nedanstående manuellt, eventuellt om du stänger av datatrafiken mot mobilnätet så att telefonen inte använder den istället?
https://enter-eq.hoisthospitality.com/scandic.php/index/welco...

Eventuellt kanske du kan framkalla frågan i själva webbläsaren om du fimpar mobilnätets datatrafik, om det är notifikationen om inloggning som inte dyker upp.